Powerline adapter met stekker: hierop hifi aansluiten of toch maar liever niet??

Started by EPICURIST, April 10, 2021, 11:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EPICURIST

Ik heb twee stopcontacten waarvan er 1 in gebruik is door een - oudere - powerline adapter.  Op het tweede stopcontact zit  een Supra stekkerblok / netfilter waarop ik nog een extra 'gewoon' blokje heb moeten doorlussen om alles te kunnen aansluiten.

Ik dacht eraan om op een nieuwe powerline adapter met een stopcontact te werken en daarop een tweede netfilter / stekkerblok aan te sluiten.  Is dat een goed idee?  Is een powerline adapter een goede basis om vanuit te vertrekken?
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Rowdy


EPICURIST

Ik zal het uitgebreider schetsen:

- de powerline adapter diende oorspronkelijk enkel voor de interactiviteit van de tv digicorder.  Intussen zit er een netwerk switch tussen om ook een bluray speler met netflixte kunnen aansluiten. 
- op het tweede stopcontact zit het Supra blok.  Omdat ik teveel apparatuur heb :nervous: (versterker, dac, streamer, cd speler, platenspeler, tv, digicorder, bluray, netwerkswitch..) heb ik op de Supra in 1 van de stopcontacten een standaard blokje gestoken...

Met een nieuwe powerline adapter met geïntegreerd stopcontact zou ik dus weer een stopcontact terugkrijgen.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Dirk

wat is nu je precieze zorg/vraag?

dat je powerline gaat werken? wslk wel
dat je het gaat horen? dat hangt af van je gehoor/mindset, maar ik denk het niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

EPICURIST

Mijn vraag is of het een goed idee is om uit dat powerline stopcontact stroom te gaan halen voor een hifi installatie, door er een gefilterd stekkerblok in te steken...
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Rowdy

Als ik het goed begrijp wil je een gefilterde stekkerblok via een Powerline op een andere stekkerblok aansluiten. Ikzelf ben daar geen voorstander van, o.a. vanwege brandgevaar.

Deleted User

Quote from: EPICURIST on April 10, 2021, 12:55:55
Mijn vraag is of het een goed idee is om uit dat powerline stopcontact stroom te gaan halen voor een hifi installatie, door er een gefilterd stekkerblok in te steken...

Liever niet dus