Draadloze hoofdtelefoon icm Ziggo Next

Started by mikekiwi, March 10, 2021, 18:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Ben voor mijn zus en zwager op zoek naar een geluidsoplossing voor zijn semi-doofheid; hij was al deels doof en dat wordt niet beter.
Zij willen nu een draadloze koptelefoon voor hem, maar zuslief wil het geluid gewoon via de TV blijven horen.

Zij hebben een Ziggo Next box; weet iemand of de 3.5mm jack en/of optische uitgang losstaan van geluid van de HDMI? Maw: kan ik een koptelefoon in die Ziggo-box pluggen zonder dat - zoals vaak standaard is - het geluid naar de TV via HDMI wordt gemute?

Er zijn speciale TV-headsets, bieden deze een meerwaarde boven de reguliere draadloze koptelefoons?

Berry76

Heb je deze vraag al eens aan Ziggo en of de Ziggo community gesteld?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

mikekiwi

Ha...nou, zeker en inmiddels ook een oplossing geregeld. Was wel netjes geweest als ik dat hier ook had gemeld :-)

Dus bij deze: de 3.5mm jack is een drama, want ruist en kraakt (zelf ook even kunnen testen en bevestigen). De optische uitgang zou prima moeten werken voor dit doel.

En dus eergisteren een Sennheiser RS175 aangeschaft, die op de optische uitgang van de ziggo-box aangesloten, volume gematched met de TV en werkt top! Zwager kan weer tv kijken en daar dus nu ook wat van verstaan, grote vooruitgang zo!

bmateijsen

Kan je zwager niet beter naar een ringleiding voor thuis en gehoorapparaten? Dan wordt ook echt gecompenseerd waar hij het nodig heeft. (ipv het volledige volume bereik maar versterken)

mikekiwi

Quote from: bmateijsen on March 24, 2021, 19:26:01
Kan je zwager niet beter naar een ringleiding voor thuis en gehoorapparaten? Dan wordt ook echt gecompenseerd waar hij het nodig heeft. (ipv het volledige volume bereik maar versterken)
Zeker, dat wordt de volgende fase.

Hij is al doof aan 1 oor en werd nu plotsdoof aan het andere oor. Is nog in onderzoeksfase en het lijkt langzaamaan (deels) terug te komen. De Sennheiser-oplossing is nu voor de korte termijn, als het straks is gestabiliseerd gaat er gekeken worden naar wat dan de beste manier is om hem toch wat tv/muziek te laten luisteren