LG OLED65C9 met Hdmi-ARC problemen

Started by Joske007, March 8, 2021, 09:10:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Zijn en hier nog LG OLED65C9MLB gebruikers die geluidsproblemen hebben over Hdmi (Arc) met de BlueSound PowerNode Hdmi?

De hersteldienst heeft in mijn LG Oled reeds 2 Hdmi-borden vervangen en het probleem met het geluid is nog steeds niet opgelost.
Om alles uit te sluiten had de technieker zelf een soundbar verbonden met Hdmi meegebracht. En ja hoor, ook hier kreeg hij met welke setting dan ook geen enkel geluid eruit.
Eerder had ik en net zoals de technieker ter plaatsen deed alle Hdmi-kabels vervangen, maar ook hier bleef het probleem bestaan.

Het probleem ligt echt niet bij de Bluesound PowerNode, want deze is reeds voor een 3de keer vervangen.
Dus het moet en kan alleen nog maar aan de LG OLED65C9 liggen.
Ik heb zowel mijn tv-decoder als de Apple TV4K als test eens rechtstreeks op de Bluesound aangesloten en toen was er geen enkel probleem met het geluid, maar wel als de tv als hub fungeert.

Bovendien heb ik hier bovenop nog eens het probleem dat het schakelen tussen Hdmi 1 en 3 vs 3 en 1 ivm beeldweergave niet altijd lukt. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld.

Is om gek van te worden  :(
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

DustinV

Staat earc aan? Zo ja probeer eens zonder.

Joske007

Het maakt niets uit of Arc aan of uit wordt gezet.

Scenario 1
Tv staat aan met arc geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Scenario 2
Tv staat aan met arc niet geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Ander probleem:
Schakelen tussen bron op Hdmi 3 (Apple TV4K) naar Hdmi 1 (Tv-decoder) geen beeld wel geluid.
Mogelijke oplossingen. Tv uit en aan of soms door gewoon te schakelen naar Hdmi 2 (ARC) opeens wel terug beeld.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

DustinV

Er is een verschil tussen arc en earc. Vandaar de vraag.

Joske007

Daar heb je helemaal gelijk in.

Ongeacht of e-arc nu geactiveerd staat of niet blijven de geluidsproblemen aanhouden.
Zelfs de technieker van de hersteldienst die hier ter plaatsen een en ander wou uitsluiten kreeg zijn zelf meegebrachte soundbar niet aan de praat.
Geluid wijzigen naar pcm, passthrough, automatisch, enz... wil het probleem niet oplossen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Ben ik hier nu de enige LG Oled C9 gebruiker met Hdmi problemen?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

ajbeefde

Quote from: Joske007 on March  9, 2021, 09:53:50
Ben ik hier nu de enige LG Oled C9 gebruiker met Hdmi problemen?

Misschien wel, hier werkt alles probleemloos  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

GH

Het wel functioneren na het uit/aanzetten wijst toch wel erg in de richting van een HDMI handshake probleem...... kan zowel aan de kabel(s) liggen als aan 1 van de aangesloten apparaten. Soms is het 1 aansluiting die je niet eens verwacht of op dat moment gebruikt.

Starten met alles afkoppelen en dan 1 voor 1 apparaten aansluiten en kijken wanneer het probleem ontstaat.