Instabiele verbinding TV <-> Soundbar ; herkenbaar probleem?

Started by mikekiwi, March 6, 2021, 13:31:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Ik heb een combinatie van een Samsung TV (UE50J6240) en Samsung Soundbar (HW-MS650). Als het werkt, een prima combinatie.

Maar de verbinding tussen beiden is enorm instabiel. Het werkt een paar weken en dan is het over; zijn geen vriendjes meer en ik moet allerlei rare fratsen uithalen om het bij toeval weer werkend te krijgen.

Twee mogelijke verbindingen door mij gebruikt: draadloos (BT) of HDMI. De eerste lijkt de simpelste en werkt, maar soms connectie gewoon kwijt en ze zien elkaar dan ook niet meer. Dan heb je een samenspel van alles uit, resetten, herstarten (en dat 3x) nodig om het weer werkend te krijgen.

De laatste (HDMI) heb ik pas sinds kort werkend gekregen en daarbij dacht ik het euvel te hebben opgelost. Maar nee, ook dat is nu kwijt. HDMI van TV ARC naar ARC-aansluiting op de sub, simpel zou je zeggen. Maar nu verbinding kwijt na toevoegen Chromecast aan de TV op andere HDMI. Dan haal je de Chromecast eruit zou je zeggen, maar dat helpt dus niet. Gewoon niet meer werkend krijgen. Dus nu maar weer via BT na wat krachttermen en frustraties geuit te hebben. En dan is het wachten totdat het weer - uiteraard op een vervelend moment - prut met een rietje is.

Is bovenstaand herkenbaar? Is deze connectie (draadloos dan wel bedraad) gewoon niet stabiel en is dit ongeacht merk/type? Of heb ik pech? Of snap ik het gewoon niet, kan ook uiteraard :-)