Philips P3202-022 computer Vintage Seriele Muis.

Started by movie46, March 5, 2021, 15:16:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

movie46

Even een vraag ik heb twee Philips P3202-022 computer Vintage, maar zit geen muis op,nu is mijn vraag wat voor kaarten nodig om een de seriel muis te laten werken.

Ben met een project SANET van Stage Accompany sofware te laten draaien op een Vintage PC, zie mijn FB page Stage Accompany Vintage ben al heel ver maar moet nu nog de Muis aan de gaan krijgen

Bedankt voor het lezen.

HJ2

Doe eens een foto?
In principe heb je aan 2 pennetjes genoeg van je 9 polige d-sub connector
If you always do what you always did, you always get what you always got...

movie46


HJ2

Maak nou maar even die foto, dat scheelt een hoop onduidelijkheden  ;D
If you always do what you always did, you always get what you always got...

movie46

Hier een foto van de kaart.


HJ2

Pfwoeh! Diep graven in het geheugen, dit is een seriele uitbreidingskaart toch? Maar die eens een foto van de aansluitingen op de PC?

Op een serieele poort kun je zowel een serieele als een ps/2 muis aansluiten en ik dacht dat Zelfs usb werkt middels verloop het blijft allemaal serieel namelijk. Heb je wel muisdrivers? En welk os draai je?
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Nosferatu

Er lopen nu 2 draadjes met dezelfde vraag maar ik vraag me nu toch wel af in hoeverre e.e.a. serieus bedoeld is; waarom plaats je geen eigen foto ? 2 seconden zoeken op FCC code en ik kom op ebay uit met.....dezelfde foto.  :sarcasm:

https://www.ebay.com/itm/Vintage-Magitronic-ISA-Multi-I-O-Controller-Interface-SIO-11A-JCYGJ9050WG001-/392812617037

In de Philips P3202 zit overigens een Multi-IO kaart van AST, geen Ginjet waar de FCC ID naar verwijst. Gewoon ook snel te vinden op het wereld wijde web. 2x serieel, parallel en gameport. Daarnaast mogelijk een aparte Microsoft InPort muis ISA kaart. Daar vind je never-nooit-niet nog een passende muis bij. Verder is het een 80286 (AT) systeem dus suc6 om daar Windows 3.x of een ander grafisch programma (GEM misschien) op te draaien. Werkt wel maar kom nog maar eens aan die software.

Mocht mijn aanname niet juist zijn, sorry dan. Zoek naar een standaard 9-pins seriƫle muis, die zijn er nog genoeg. Serieel->PS/2 of serieel->USB convertertjes, laat die links liggen, kans is te groot dat dat niet (goed) werkt. Oh, en als je DOS draait, vergeet dan niet de mouse-driver te laden, anders werkt het nog niet.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

movie46

Klopt die foto komt van ebay, de kaart was ik vergeten me te nemen naar huis.
Ik draai onder Dos geen Win.

Bedankt van je bericht en je tijd.



Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


movie46

Ik ben maar een leek in, en er is niet zoveel info te vinden vind ik over  de 3202 .


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk