Audiophylia Nervosa

Started by MarKath, March 2, 2021, 09:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarKath

En klaar zijn ze. Ik vind één keer een olie behandeling wel voldoende.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Respect voor jouw skills, maar waarom de contrasterende kleurstelling van stands en speakers? Komt de kleur van de stands elders in de luisterruimte terug?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarKath

Quote from: Xander32 on March 31, 2023, 08:20:39Respect voor jouw skills, maar waarom de contrasterende kleurstelling van stands en speakers? Komt de kleur van de stands elders in de luisterruimte terug?

Onze bank en eetkamerstoelen hebben de zelfde kleur.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Een weloverwogen kleurstelling dan.

Quote from: MarcelHLX on April  1, 2023, 19:26:09Onze bank en eetkamerstoelen hebben de zelfde kleur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarKath

Al ruim 14 dagen geen virus klachten meer.

Zou het dan toch nog goed komen?
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Nah... er muteert vast weer ergens iets in iets
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarKath

Alweer 3,5 week verder zonder virus verschijnselen.

Dit gaat helemaal fout >:D  :'(
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Zo, we zijn weer bovenwater na een weekendje Ribs & Blues in Raalte.

Veel wisselende maar zeker ook verrassende ervaringen, goed weer en een super gezellige entourage.

Veel gehoord terwijl het geluid soms dramatisch slecht was maar toch wil je wat artiesten zien/horen. Heel veel laag wat je voelde en daarmee werd de zang ook extra opgeschroefd wat tot gevolg had dat het gehele midden gebied één grote brei werd. Dit was hoofdzakelijk op het hoofdpodium.

Verrassend was het optreden van The Analogues, wat zetten die een geweldige show neer. Zoals zij zelf al aankondigden, geen blues maar zeker op zijn plek op dit festival.

Dramatisch was het optreden van Ilse de Lange, je merkte dat zij echt daar haar geld stond te verdienen. Weinig passie en hier een hele slechte geluid setting.

Verrassend was zeker ook Elles Bailey. Goh wat heeft die meid een gouden strot en heel veel energie en passie in haar optreden.

Dan was er ook nog een opmerkelijk optreden van Fantastic Negrito die een soort funk/blues speelde wat toch wel heel lekker klonk, niet alle nummers maar de meeste wel.

En zo waren er nog veel meer optredens welke ik niet allemaal kan benoemen, sommige goed en sommige minder en het werd verdeeld over 2 podia waardoor je keuzes moest maken.

Daarnaast was het weer, de foodcars en barren natuurlijk debet aan de sfeer. Ook de aanwezigheid van meerdere Barbers en Tattoo stands behoorde tot de sfeer op dit festival.
Een zeer gemêleerd gezelschap van bikers, jeugd, midlife groupies en toch ook wel een behoorlijke grote "grijze golf".

Het was weer een succesvol weekend. 
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Toch wel interessant om al die topics te volgen en dan toch tot de conclusie te komen dat het eigenlijk één grote upgrade race is.

Iedereen is maar bezig met veranderingen om tot een beter geluid te komen, een race zonder einde is dit.
 
Ik heb nu al 2 maanden rust, nog geen wijzigingen doorgevoerd (HOE DAN???) welke mijn geluid zouden kunnen verbeteren, en zie of hoor daar ook geen aanleiding toe want het klinkt nu volledig in balans.

Met de komst van de Magnat Sigma 800 is eigenlijk alles op zijn/haar plek gevallen. En ja er zullen ongetwijfeld betere speakers, kabels, stands of wat dan ook zijn maar hoe ver moet je gaan. Elke keer weer komt er wel weer iets in een topic langs waar iemand lyrisch is over een nieuw item en ja, dan gaan weer hele kuddes daarin mee om ook te proberen met diverse uitkomsten.

V.w.b. mijn eigen situatie, ik probeer af en toe iets nieuws, niet omdat het een upgrade is maar omdat ik nieuwsgierig ben. Neem nou bijvoorbeeld de overgang van Musical Fidelity MS6i naar Audiolab, daar zou de gemiddelde audio liefhebber toch zijn bedenkingen bij hebben omdat dit in denkwijze geen upgrade is maar een teruggang. Nou, ervaring leert inmiddels anders.

Maar het blijft hier interessant om de diverse topics te volgen en te lezen hoe een ieder druk is met het "verbeteren" en/of "upgraden" van zijn/haar audio set. Bijkomend voordeel is dat dit de economie voor de audio retailer behoorlijk spekt, die vaart er wel bij.

De race continuous!

GA ZO DOOR!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Deze week de woonkamer totaal op de schop.

Nieuwe meubelen, nieuw (groter) vloerkleed en het belangrijkste een AKU wandpaneel van 240x420cm.

Goh wat scheelt dat echt. Alle echo en galm is uit de woonkamer verdwenen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

#536
Heel fraai, die achterwand.  ::)
Maakt ie de woonkamer niet wat te donker? (overschilderen?)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

Quote from: VANZOMERENG on July 19, 2023, 12:04:05Heel fraai, die achterwand.  ::)
Maakt ie de woonkamer niet wat te donker? (overschilderen?)

Dank je wel.

Nee, geeft eigenlijk wel meer sfeer, de wand aan de overkant is zelfs Royal Blue.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Prachtig die wand 👌
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarKath

Als alles doorgaat, morgen een setje speakers (zuil in walnoten uitvoering) ophalen welke beter bij het interieur van de kamer passen.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#540
Afgelopen zaterdag op bezoek geweest bij Freakuence in Woerden.

Ik was met hen tot een bevredigende deal gekomen met mij Spatial op een paar Monitor Audio Silver 200 7G speakers.

Op een bedrijven terrein ligt hun "winkel" in een bedrijfspand wat er van buiten uitziet als elk ander grijs bedrijfspand.

Maar bij binnenkomst veranderde die sfeer/indruk totaal de andere kant op.

Ik werd hartelijk ontvangen door Alexander en kreeg meteen een lekkere bak koffie aangeboden waarna ik een rondleiding kreeg door de vele ruimtes.

Ik heb veel materiaal in winkels gezien, maar tsjonge wat staat hier veel en mooi materiaal. De (luister)ruimtes hebben allemaal een beetje hun eigen identiteit zoals Vintage, Homecinema, Analoog en meer.

De sfeer is totaal ongedwongen en gemoedelijk, kwam later nog Rick tegen waar het ook prettig mee communiceren is. Geen plakkerige verkooppraat maar gewoon recht door zee zonder poespas.

Mocht ik ooit nog iets willen aanschaffen op audio gebied, dan zal ik zeker Freakuence eerst raadplegen.

Dan nu de MA Silver 200 7G.

Deze set is nieuw/demo en was scherp geprijsd. Daar ik toch wel van mijn Spatial speakers af wilde, en Rick wel interesse had in deze set, was een deal snel gesloten.

De set stond al klaar en te spelen in een mooie sfeervol aangeklede ruimte. Na het luisteren van 3 referentienummers was het voor mij wel duidelijk dat deze set mee naar huis ging dus was de deal en afhandeling snel gedaan en ging ik weer richting huis met een nieuwe set luidsprekers. De speakers waren aangesloten op een Cambridge Edge A versterker.

Nu staan deze in de woonkamer en doen hier perfect hun ding. Voor een uitermate bescheiden afmeting namelijk B 16,5cm, H 88,5cm en D26,9cm. Het gewicht is gelukkig niet hernia zwaar, maar een prettige 14,6kg.

Nu nog even de tijd nemen om de juiste positie/plaatsing te vinden en dan is het helemaal goed.

Mede door de kleur van Walnoot, is dit een prachtige match op de AKU achterwand van rustriek eiken.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Marco66

Kom al jaren bij Rick, prettige sfeer id en heeft er echt mooie ruimtes van gemaakt!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Hier ook een goede ervaring met Freakuence. Prettige winkel en mooie ruimtes en prettige medewerkers. Als ik weer iets nodig heb ga ik zeker bij ze langs.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MarKath

Zo staat het nu te spelen en het klinkt best wel lekker.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Ralf67


pameijer

Erg mooi Marcel!

Ik heb zelf in een kantoor een tijdje geleden ook zo'n wand achter een scherm gezien. Mijn ogen werden gek van die combi, het begon al heel snel te duizelen door die latjes. Heb jij daar geen last van?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

MarKath

Quote from: pameijer on July 25, 2023, 10:37:38Erg mooi Marcel!

Ik heb zelf in een kantoor een tijdje geleden ook zo'n wand achter een scherm gezien. Mijn ogen werden gek van die combi, het begon al heel snel te duizelen door die latjes. Heb jij daar geen last van?

Hey Paul,

Nee, daar ben ik gelukkig niet gevoelig voor :tongue2:

Wij zitten toch wel een behoorlijke afstand van die muur dus wellicht dat het daarom meevalt.

Maar het doet wel heel veel goed met de akoestiek.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

#547
Quote from: pameijer on July 25, 2023, 10:37:38Erg mooi Marcel!

Ik heb zelf in een kantoor een tijdje geleden ook zo'n wand achter een scherm gezien. Mijn ogen werden gek van die combi, het begon al heel snel te duizelen door die latjes. Heb jij daar geen last van?

Ik zou zeggen, de latjes om en om, wit/zwart verven en je inbeelden dat je naar een kudde zebra-paarden kijkt.  :colgate: 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

botsen

Mooie speakers. Eerlijk gezegd vond ik het contrast met de grijze speakers mooier dan het hout met hout van nu, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

MarKath

Dit weekend weer even aan het wisselen geweest om te zien wat de AKU-wand doet met de verschillende speakers. En het beste resultaat wordt behaald met de toch al zeer goede Magnat Sigma 800.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!