Audiophylia Nervosa

Started by MarKath, March 2, 2021, 09:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Waar ben je naar op zoek, dat je zo verschrikkelijk veel wisselt? Wat is je referentie? Speel je zelf een instrument, dat je een bepaalde klank zoekt....

PatrickP

Je bent inderdaad wel serieus besmet...  :blink:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

MarKath

#27
Quote from: Jazzman on March  2, 2021, 18:52:27
Waar ben je naar op zoek, dat je zo verschrikkelijk veel wisselt? Wat is je referentie? Speel je zelf een instrument, dat je een bepaalde klank zoekt....

Nee, ik wil gewoon alles proberen, het leven is veel te kort en het aanbod veel te groot dus blijf ik gewoon bezig.

Het is geen zoektocht, absoluut niet, gewoon hobby.

Ik heb vandaag zelfs een nieuwe CD-speler besteld.

Omdat ik nu in het bezit ben van een hele mooie/goede Musical Fidelity M6Si versterker en daar op internet het nodige over heb gelezen waar in de reviews ook heel veel de bijpassende CD-speler Musical Fidelity M6sCD wordt besproken, heb ik al een tijdje een GEZOCHT advertentie voor deze speler staan.
Helaas is deze schijnbaar zo schaars dat daar geen response op is gekomen en aangezien ik deze toch wilde hebben, heb ik hem vandaag maar nieuw besteld, nu nog een weekje wachten.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dura

Haha, dat het leven te kort is was voor mij juist de reden om te geen genieten van muziek en de hardware de hardware te laten. Toegegeven, na de ontdekking dat Harbeth helemaal mijn geluid is.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Deleted User

Quote from: MarcelHLX on March  2, 2021, 18:55:53
Nee, ik wil gewoon alles proberen, het leven is veel te kort en het aanbod veel te groot dus blijf ik gewoon bezig.

Het is geen zoektocht, absoluut niet, gewoon hobby

Sommige mannen hebben dit met vrouwen.... ;D ;D

brt

Quote from: Jazzman on March  2, 2021, 20:22:45
Sommige mannen hebben dit met vrouwen.... ;D ;D

De vraag is welke hobby dan goedkoper is...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

MarKath

Op sommige foto's zie je mijn huidige audio/tv meubel staan.

Uit onvrede over het audiomeubel aanbod met name het praktisch nut hiervan.

Omdat wij (mijn Katharina en ik) nog wel eens het idee hebben om de kamer weer eens anders in te richten, had ik de voorkeur om onze 55 inch TV niet met een beugel aan de muur vast te maken anders blijf je gaten boren en weer aansmeren.

Om dat probleem op te lossen heb ik zelf een meubel ontworpen waarin mijn audio en de TV in gemonteerd kan worden. Het meubel heeft ruim voldoende diepte voor de audio, een montageplaat voor de LCD-tv en staat op wielen.

Ik heb een wandbeugel voor de TV aan een plaat in het meubel vastgemaakt met een metaalplaat aan de achterzijde ter versteviging en op deze wijze is het complete meubel makkelijk door de hele woonkamer heen te plaatsen. Aan de achterzijde een goede spanningsslof gemonteerd zodat alle stekkers daar in gaan en niet in een blok over de grond slingeren.

Tot op heden hebben wij van dit ontwerp heel veel plezier en voldoet het eigenlijk aan al onze eisen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

J o e p

Quote from: brt on March  3, 2021, 09:59:00
De vraag is welke hobby dan goedkoper is...

Das nie zo moeilijk.

Mijn vrouw een nieuwe Volvo gegeven en daar kan ik een leven lang van HiFi hobbyen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

JoWa

Quote from: MarcelHLX on March  3, 2021, 12:34:52
Op sommige foto's zie je mijn huidige audio/tv meubel staan.

Uit onvrede over het audiomeubel aanbod met name het praktisch nut hiervan.

Omdat wij (mijn Katharina en ik) nog wel eens het idee hebben om de kamer weer eens anders in te richten, had ik de voorkeur om onze 55 inch TV niet met een beugel aan de muur vast te maken anders blijf je gaten boren en weer aansmeren.

Om dat probleem op te lossen heb ik zelf een meubel ontworpen waarin mijn audio en de TV in gemonteerd kan worden. Het meubel heeft ruim voldoende diepte voor de audio, een montageplaat voor de LCD-tv en staat op wielen.

Ik heb een wandbeugel voor de TV aan een plaat in het meubel vastgemaakt met een metaalplaat aan de achterzijde ter versteviging en op deze wijze is het complete meubel makkelijk door de hele woonkamer heen te plaatsen. Aan de achterzijde een goede spanningsslof gemonteerd zodat alle stekkers daar in gaan en niet in een blok over de grond slingeren.

Tot op heden hebben wij van dit ontwerp heel veel plezier en voldoet het eigenlijk aan al onze eisen.

Mooi meubel Marcel [emoji1360]

Een kant-en-klaar diep genoeg meubel vinden is een uitdaging zonder gelijk de hoofdprijs te betalen.
Voor m'n set wel gekozen voor een kant-en-klaar meubel, maar daar moest ik ook de gaten in de achterwand vergroten tot een sleuf over de gehele breedte.
Anders past de apparatuur met de kabels er niet in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

WilliamB

SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

MarKath

Quote from: JoWa on March  3, 2021, 13:42:30
Mooi meubel Marcel [emoji1360]

Voor m'n set wel gekozen voor een kant-en-klaar meubel, maar daar moest ik ook de gaten in de achterwand vergroten tot een sleuf over de gehele breedte.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ik moet eerlijk zeggen dat in de middelste 2 vakken het ook niet ideaal is voor een versterker. Daar zitten maar 2 ronde gaten per vak. Dat is voldoende voor een draaitafel of iets wat weinig bekabeling nodig heeft.

Beide buitenste vakken zijn aan de achterzijde geheel open dus daar kun je ten alle tijde bij en helemaal makkelijk omdat het ook nog op wieltje loopt dus de kast naar voren rijden en er achter kruipen is geen probleem.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Toen ik nog in het bezit was van de Marantz KI-Pearl set, heb ik eens de moeite genomen om zelf een bijpassende draaitafel te maken/bouwen met als basis mijn Pro-ject Debut speler.

Ik heb toen de omtreklijn van de Marantz genomen als voorbeeld dus met die welvingen aan de voorzijde met als basis een 30mm dikke MDF plint, deze mooi satijn zwart gespoten en klaar was de set.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Richi

Mooi gedaan! En toch besloten de KI Pearl set van de hand te doen? Waarom als ik vragen mag?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarKath

Quote from: Richi on March  5, 2021, 13:27:43
Mooi gedaan! En toch besloten de KI Pearl set van de hand te doen? Waarom als ik vragen mag?

Ik heb het verschil mogen horen ( A - B test) met een Electrocompaniet versterker en dan kom je er echt wel achter dat Marantz niet zaligmakend is, ook niet de duurdere serie.

Natuurlijk is dat wel allemaal persoonlijk, maar er zat een wezenlijk verschil tussen die twee versterkers waar Marantz toch het onderspit moest gelden. De Electrocompaniet liet veel meer horen dan de Marantz en dat op alle frequentie gebied.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dura

Dat kan ik mij voorstellen. Wel jammer van de platenspeler, ziet er geweldig uit met die Marantz componenten eronder.  :clapping:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

MarKath

#40
Vandaag de nieuwe Musical Fidelity M6SCD opgehaald.

Het meubel anders ingericht en nu kan het inspelen en genieten beginnen.

We hebben nu een Marantz kant en een MF kant.






Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Deleted User

Mooie sets, maar je hebt nu echt wel een akoestisch probleem, zo aan de foto te zien..

MarKath

Quote from: Jazzman on March  6, 2021, 14:33:36
Mooie sets, maar je hebt nu echt wel een akoestisch probleem, zo aan de foto te zien..
Hoek en open ruimte, dat dacht ik in het begin ook maar in de praktijk valt dit heel erg mee.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#43
 

Had met het aansluiten nog wel een heel erg stress moment. Nadat alles aangesloten was, de boel aangezet en k.t ik hoor een brom🤔.

Ik dacht meteen aan de spannings kant en heb meerdere 220V aansluitsnoeren geprobeerd, ook op de niet audio groep, maar helaas de brom bleef. Dit maar ging het met het opdraaien van het mee in sterkte.



Toen diverse aansluitkabels geprobeerd, tot zelfs XLR toe, maar ook hier geen verbetering.

Toen ben ik alle met alle kabels in de versterker, steeds één voor één deze er uit gaan halen met tussentijds de versterker steeds uit zetten.

Ook hier geen verbetering.



Bij toeval zat ik aan mijn Marantz Blu-ray/SACD wat om te pielen en haalde daar de HDMI kabel uit welke naar de TV loopt en wat denk je???? Weg was de brom. Ik snap hier geen potjandriedubbeltjes van, nooit eerder gehad dus denk ik dat het maar één ding kan zijn en dat is een defecte HDMI kabel.

Heb wel mijn Chord Epic X luidsprekerkabel er tussenuit moeten halen want nu de versterker aan de rechterzijde in de kast staat is deze kabel te kort.
Deze gaat dus maar de verkoop in.

Heb nu de Supra Ply 3.4 er tussen zitten en deze doet heel goed zijn/haar werk.


Maar ik was wel blij dat het alleen dit was want ik heb verder (tot zelfs nu toe) heerlijk zitten luistern.



Zelfs Frank Boeyen kan articuleren!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dura

Zit de tv met een coax kabel naar de kabelaansluiting? Want die is geaard aan de mantel,en dan kun je een aardlus krijgen. Er zijn tussenstukjes te koop waardoor de mantel onderbroken wordt, speciaal voor dit probleem.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

MarKath

Het brom/zoem probleem is opgelost met dank aan mede audiofielen op een buur forum.

De oplossing was een simpel klein mantelstroomfilter tussen de coaxkabel en de ingang achter op de Ziggobox. Probleem is weg! :headbanging:

Nu ik de Supra Ply 3.4 kabel ertussen heb en al een aantal uren heb geluisterd, ben ik steeds meer overtuigd van de kwaliteit van deze budget kabel.

Zelfs zo overtuigd, dat ik nu de Supra Ply 3.4S bij iEar heb besteld met iets meer lengte (2 meter). Als het meezit komt de kabel vandaag binnen. Moet nog even een paar jumpers van de reeds aanwezige Ply 3.4 maken met WBT stekers en dan is dat ook weer gereed.

Tot zover even mijn update.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Net mijn Supra Ply 3.4S tussen de MF en de KEF gehangen. Volgens de reviews dient deze kabel nog te moeten inspelen. Ik vraag mij af wat er dan nog moet of kan verbeteren.

We gaan het meemaken, eerst maar eens wat uren draaien en dan een objectief luister moment kiezen maar voorlopig doet het al lekker zijn werk.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Heerlijk aan het tweaken  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Quote from: MarcelHLX on March 16, 2021, 19:37:00
Net mijn Supra Ply 3.4S tussen de MF en de KEF gehangen. Volgens de reviews dient deze kabel nog te moeten inspelen. Ik vraag mij af wat er dan nog moet of kan verbeteren.

We gaan het meemaken, eerst maar eens wat uren draaien en dan een objectief luister moment kiezen maar voorlopig doet het al lekker zijn werk.

Groeten,
Marcel

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

MarKath

Nog even een heel mooi stukje over deze Supra kabel van Alpha Audio geplukt!
Ik ga het meemaken :headbanging:


Supra PLY 3.4 S

Supra zet met de PLY 3.4S een echt degelijke kabel in de markt. Zeker voor wie iets meer wil uitgeven. Aanrader!
Dit vinden we wel een mooie kabel om te zien – in ieder geval redacteur in kwestie. De kleur, een ijzig blauwe tint, is een lust voor het oog. De kabel oogt in eerste instantie niet erg fors, maar na het strippen van de buitenmantel de afscherming en de mantel voor uw rechter of linker kanaal, komt er toch een redelijk dikke kabel naar buiten. Hij past maar net in de speaker terminals. Maar is het nu een intelligente kabel (als dat al kan...)? We gaan het proberen uit te leggen...

De PLY werkt met een koperen mantel die de echte kabel afschermt. Het heeft wat weg van een coax kabel voor de tv.  In de afscherming zit een grond/aarde kabel. Deze loopt daar dwars doorheen. Alle elektrische storingen die een luidsprekerkabel zou kunnen opvangen, worden nu door de mantel opgevangen. De aarde/grond kabel voert deze vervolgens af naar de ?aarde? aansluiting op de versterker. Wat is het effect? Daar komen we maar op één manier achter.

Diepte...
We horen na de inspeelperiode, als we eindelijk even zitten, direct een erg diep stereobeeld. Wow... dat is indrukwekkend. Alle verschillende lagen in het audiobeeld zijn hoorbaar. En samen vormen ze weer het geheel. We horen echt elementen in de muziek die we bij de andere kabels niet hebben kunnen waarnemen. Het gitaargeweld van Smell?s like teen spirit, wordt zo goed in de kamer geplaatst, dat het lijkt alsof de gitaren naast ons – of voor ons – staan te spelen. En bij Ed Sheeran hebben we een privé-concert.

We gaan even advocaat van de duivel spelen... Hop: aarde eraf. En ja hoor: daar gaat de diepte in de beeld. Eigenlijk hadden we een beetje verwacht dat het onzin zou zijn. Maar nee dus: die aarde doet wel degelijk wat! Dus de ?aarde? kabel wordt weer aangesloten en we genieten weer met volle teugen. We leggen de harp in de streamer en zijn direct verkocht: ja. Dit is echt goed.

Score: 5 sterren

Dit is waar een audiofiel naar zoekt, een ongekend diepte beeld in de muziek. Daarbij het onderscheid in alle lagen, verbazingwekkend. Met deze kabel haal je echt het onderste uit de kan.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!