Audiophylia Nervosa

Started by MarKath, March 2, 2021, 09:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NAF

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Ziet er gaaf uit.  :clapping:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

MarKath

Vandaag een uniek stukje Vinyl besteld van het merk Mathmos.
Gebaseerd op de groeven van een Vinyl plaat.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#152
De kleine rakker speelt met een paar grote ballen als voeding over de KEF R3.
Vrouwtje weg, buren weg dus ff lekker knallen.






Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Die voeding maakt echt wel het verschil, heb nu de hele dag met de 32V gedraaid en sinds vanmiddag met de 48V maar dat is echt een schop vooruit.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Staat al een uur te knallen (volume op 12 uur) maar totaal geen warmte ontwikkeling.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

i2Paq

Maar deze heeft geen AB toch?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

MarKath

Quote from: i2Paq on October 29, 2021, 12:03:55
Maar deze heeft geen AB toch?
Nee, deze is echt retro, opstaan, heenlopen en harder of zachter draaien.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

i2Paq

Quote from: MarcelHLX on October 29, 2021, 14:13:49
Nee, deze is echt retro, opstaan, heenlopen en harder of zachter draaien.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Jammer, dat is te lastig in de omgeving waarvoor ik iets dergelijks zoek.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

MarKath

Quote from: i2Paq on October 29, 2021, 14:34:54
Jammer, dat is te lastig in de omgeving waarvoor ik iets dergelijks zoek.
Maar geluid technisch vind je werkelijk niks beters voor dit geld.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

i2Paq

Quote from: MarcelHLX on October 29, 2021, 20:16:52
Maar geluid technisch vind je werkelijk niks beters voor dit geld.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Probleem is dat ik dan elke keer moet opstaan als ik iets wil, bv. harder of zachter.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Hannibal_

Wow, Marcel, wat een gave ontwikkelingen!

Echt mooi wat je zelf bouwt ook. Heb naast de luidsprekers en meubels ook een draaitafel langs zien komen dacht ik?


Ik wil niets opdringen, waarschijnlijk heb je meer verstand van zaken dan ik, maar het lijkt alsof je een L woonkamer hebt? Je zou eens kunnen proberen je luidsprekers op de lange muur te plaatsen en te luisteren in de teen van de L.
Als dat kan qua ruimte en je wilt experimenten met plaatsing natuurlijk. Ik vermoed dat je daar geen behoefte aan hebt gezien je enthousiasme over de huidige opstelling, maar anders, hou het eens in gedachten, bij mij maakte dat een wereld van verschil
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

#161
Het is inderdaad een L-vormige woonkamer en ik kan jou melden dat ik met alle apparatuur en luidsprekers alle wanden in de woonkamer al heb gehad.

Zoals het nu staat en met deze KEF R3 speakers is het een prima opstelling.

En het is gelukkig niet zo dat een audio set de inrichting bepaald, ik bouw zo af en toe een nieuw meubel in de woonkamer en er komt eens een andere bank, dan zijn dat toch de bepalende factoren hoe een woonkamer wordt ingericht en hoe/waar de audio komt te staan en niet omgekeerd.

Het moet ook nog gewoon leefbaar blijven en niet alleen om opstelling van audio gaan.



Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#162

Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 10:59:02
Wow, Marcel, wat een gave ontwikkelingen!

Echt mooi wat je zelf bouwt ook. Heb naast de luidsprekers en meubels ook een draaitafel langs zien komen dacht ik?


Die draaitafel klopt, die had ik in dezelfde lijn als mijn Marantz KI- Pearl set gebouwd, met die welvingen in het front.

Maar ik kwam er wel achter dat een mooie en zeker dure Marantz set niet zaligmakend is en daarvoor kwam de Electrocompaniet in de plaats.



Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

roeleken

Mooi hoor die hobby!
Hoe klinken de Kef R3's? Zit zelf te denken aan Kef R7....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

MarKath

Quote from: roeleken on October 31, 2021, 21:58:08
Mooi hoor die hobby!
Hoe klinken de Kef R3's? Zit zelf te denken aan Kef R7....

Die KEF R3 luidsprekers klinken super, ik heb hiervoor de KEF R900 gehad en dat was echt teveel van het goede, een super luidspreker die aan alle verwachtingen voldoet, maar in het laag toch teveel te bieden had voor onze woonkamer.

Omdat ik door die R900 toch heel erg gecharmeerd was van de Uni-Q unit ben ik toch binnen de KEF range gaan kijken naar een goede vervanger en dat bleek voor onze woonkamer toch de R3 te zijn. Na veel op internet rondlezen, ben ik deze gaan luisteren bij Poulissen in Roermond en daar was de kogel al snel door de kerk.

Nu staan deze al weer enige maanden in onze woonkamer hun ding te doen en ik ben uitermate tevreden over deze speaker. Het is niet een kleine monitor en ook geen 2-weg maar een 3-weg luidspreker systeem. Die Uni-Q unit blijft een genot om naar te luisteren en v.w.b. het laag, ik heb de baspoorten behoorlijk gedempt want deze "kleine" R3 heeft heel veel potentie en zeker ook in het laag.

Als de woonkamer het toelaat, zou je de R7 kunnen overwegen, maar de R3 zal daar niet veel voor onderdoen.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Hi Marcel,

Goed te lezen dat de switch naar de R3 goed uitpakt. Hier mis ik de R900s nog wel eens, en dan de impact van o.a. kick drums uit de dubbel 8inch drivers. Ook al scheelt het hier in mijn woonkamer bijna niet veel met de LS50 meta+subwoofer die ik nu heb staan.

Vanwaar het gebruik van de Aiyima A07? Is dit nieuwsgierigheid wat budget Chifi kan? Je hebt een erg potentie MF M6SI staan toch? Ik neem aan dat dat wel andere koek is.

Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

Quote from: Trabuca on November  1, 2021, 09:55:45
Hi Marcel,

Goed te lezen dat de switch naar de R3 goed uitpakt. Hier mis ik de R900s nog wel eens, en dan de impact van o.a. kick drums uit de dubbel 8inch drivers. Ook al scheelt het hier in mijn woonkamer bijna niet veel met de LS50 meta+subwoofer die ik nu heb staan.

Vanwaar het gebruik van de Aiyima A07? Is dit nieuwsgierigheid wat budget Chifi kan? Je hebt een erg potentie MF M6SI staan toch? Ik neem aan dat dat wel andere koek is.

Hallo Trabuca,

Ja, de R900 speelt in het laag wel in een andere orde maar dat moet ook passen in de woon/leefruimte.

Missen?? Nee, dat niet echt, de R3 zet ook een heel behoorlijk laag fundament neer, zo veel zelfs dat ik de BR-pijp volledig gedempt heb. Maar dat is dan ook het enige, voor de rest presteert de R3 identiek aan de R900 qua muzikaliteit, plaatsing en afstraling met dank aan de Uni-Q.

De Aiyima A07 is ter vervanging van de Indeed Tripath versterker (25Watt) welke op mijn werkkamer/thuiskantoor staat en inmiddels ook al ca. 6 jaar in  mijn bezit is en toen ook al uit China vandaan kwam.

Nadat ik de Celestion 3 speakers verbouwd en klaar had, kwam deze Indeed versterker wel wat spierballen te kort om deze speakers aan te sturen.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om deze te vervangen en vond het wel best zo totdat ik de recensies van de A07 had gelezen en dan helemaal voor dat geld. Dus gewoon op de gok deze versterker maar aangeschaft maar wel met de betere voeding.

En tot op heden stelt deze A07 mij absoluut niet teleur, de versterker is prima en de Celestion 3 doen het nu ok mooier dus een win-win situatie voor weinig geld.

Die MF M6SI heb ik inderdaad in de hoofd set staan en dat is niet te vergelijken met de A07 maar de A07 heeft mij wel aangenaam verrast.

Met weinig budget haal je toch een (prijstechnisch gezien) top versterkertje in huis.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#167
Barn finds zijn gelukkig nog steeds mogelijk.
Vandaag een 34 jaar oude set MB Quart 610S nieuw in doos gescoord.
Dozen waren al wel open maar de speakers zijn gewoon nieuw.

Heb even de KEF R3 verplaatst en de MB er neergezet, wauw wat klinkt dat lekker vet vintage.

Van vroeger uit altijd al het design uit de jaren 70 en 80 van de merken Magnat, Canton en MB Quart heel erg mooi gevonden. Robuuste kasten, dikke units en top bas fundament.
Deze speaker is een gesloten systeem en is dus makkelijker te plaatsen.











Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

PatrickP

Toch andere speakers dan de set MB Quart QL 802 S waar ik heel lang mee gespeeld heb. Staan nog op zolder... ::)
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

MarKath

#169
Quote from: PatrickP on November  4, 2021, 23:22:06
Toch andere speakers dan de set MB Quart QL 802 S waar ik heel lang mee gespeeld heb. Staan nog op zolder... ::)

Deze (QL 802 S) zijn van de latere series van MB. Het bouwjaar van de QL 802 S is vanaf 1994. De 610 S welke ik nu heb is vanaf 1987.

Die oude look vind ik nu net even iets mooier dan de latere versies.

Maar het blijft een mooie/goede luidspreker.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#170
Ze staan nu al een paar uur aangesloten op de MF en wat klinkt dit ouderwets vet goed.

Zuiver en een grafdiep laag uit een gesloten kast, WOW.



Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#171
Wat waren die advertenties in de jaren 80 toch geweldig[emoji23]





Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Na een weekendje lekker vet knallen, de MB's naar boven op de werkkamer gebracht, daar zijn ze ook voor aangeschaft. De KEF R3 staat weer in de hoofdset zijn ding te doen.

De MB's staan nu op de Aiyima A07 lekker te spelen en ook hier klinkt het heel erg lekker.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Quote from: MarcelHLX on November  8, 2021, 07:03:04
Na een weekendje lekker vet knallen, de MB's naar boven op de werkkamer gebracht, daar zijn ze ook voor aangeschaft. De KEF R3 staat weer in de hoofdset zijn ding te doen.

De MB's staan nu op de Aiyima A07 lekker te spelen en ook hier klinkt het heel erg lekker.

Groeten,
Marcel

Flinke werkkamer, hoop ik?  ;D ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

#174
Op een reflectie muur een (vinden wij) mooi wandkleed gekocht om daarachter nog een restant Merford acoustische paneel geplaatst.

Minder "echo, galm" in de kamer.











Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!