Audiophylia Nervosa

Started by MarKath, March 2, 2021, 09:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarKath

De bestelling is gedaan :headbanging:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Nice. Ik ben benieuwd. Ga je zonder subwoofer draaien?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

Quote from: Trabuca on June  2, 2021, 09:21:41
Nice. Ik ben benieuwd. Ga je zonder subwoofer draaien?

Ik ben ook benieuwd en ja, ik ga zonder subwoofer spelen, ik hou van laag maar niet van gekunsteld laag vanuit een ander hoekje. Ik weet dat de lage frequenties geen stereo gevoeligheid weergeven dus zo'n kast (bijna) overal in de kamer neergezet kan worden maar ik ben geen voorstander hiervan, ook nooit geweest.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

DofN

Niemand zal toch van gekunsteld laag uit een hoekje houden?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nee lijkt mij ook helemaal niets. Gelukkig ook nog niet mogen ervaren met welke sub dan ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#130
Als een sub slecht wordt afgesteld omdat mensen zo maar wat doen, dan zou het maar zo kunnen dat het niet goed klinkt. Maar gebeurt het goed.. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zo graag een subwoofer willen dat ze gekunsteld laag vanuit een hoekje voor lief nemen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J o e p

Quote from: MarcelHLX on May 31, 2021, 21:30:29


Nu gaan we voor de KEF R3 monitor.

Echt een flinke stap vooruit!
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

MarKath

#132
Hier weer wat foto's van de werkzaamheden.

Het filter is gereed en geplaatst in de kast. Ik had nog wat Vishay condensatoren over van een jaren geleden doorgevoerde tweak en deze heb ik maar meteen in het filter meegenomen (zie het kleine blauwe blokje op de AudynCap).













Nu nog even schelpenzand scoren voor onder in de voet en dan de boel sluiten.

Wordt vervolgd!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#133
Hier even de test opstelling, aangesloten op mijn Indeed versterkertje. leuk voor dit soort test activiteiten.


Hier even een nieuwe kijk op een Open Baffle luidspreker.






Alles werkt naar behoren, nu de afwerking nog gaan doen.

Wordt wederom vervolgd!


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

De zandbak is gevuld

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#135
Kasten zitten in elkaar, geschuurd en twee lagen lak er over om het glad te maken.









Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

De bedoeling is om ze nog één keer te schuren en zodat ze heel glad worden en dan met een mooie houtfolie te gaan wrappen. Daarom dient de ondergrond heel glad te zijn.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Welke gaan jouw hoofd speakers worden?
Wel luxe om zo te kunnen kiezen  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JGvH

Quote from: Xander32 on June  9, 2021, 13:52:36
Welke gaan jouw hoofd speakers worden?
Wel luxe om zo te kunnen kiezen  :thumbs-up:



Ik gok de bestelde kef r3  ;D

MarKath

Yes, de KEF R3.

Ik hoop dat Poulissen aankomende week belt dat de stands binnen zijn want de speakers staan al klaar in de winkel.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Dit was maar een klein projectje voor tussendoor.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#141
Het inspelen is begonnen, vanmiddag de speakers opgehaald in Roermond met tijdelijk een paar leen stands totdat de KEF Performance S2 stands binnen zijn.

De eerste klanken zijn veelbelovend, weer volop genieten en dan heb ik nog wat in speel uurtjes te gaan[emoji6]










Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

JoWa

Nice! [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Weer heerlijk van de muziek genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarKath

#144
Hallo forummers, mede audio/muziekliefhebbers,

 

Hier even een tussentijdse update m.b.t. de nieuwe KEF R3 speakers.

 

Wow, wat klinkt dit nu al heel erg goed en dan zit ik nog maar op ca. een derde van de inspeel periode en staan de speakers ook nog niet eens op de juiste stands. De leen stands zwabberen alle kanten op en zijn niet gevuld.

Ik werk thuis dus kan de set de gehele dag laten spelen om aan uren te komen, echt een bepaalde tijd is niet afgegeven, maar in diverse reviews heb ik wel kunnen achterhalen dat het om een ca. 100 uur gaat.

 

Het geluid!

 

Die Uni-Q was ik al verliefd op, maar dat is met deze versie nog erger geworden. Spat zuivere weergave, snel, veel detail en goede plaatsing, het verschil tussen de unit in de R900 en de R3 is toch wel waarneembaar. Dat had ik niet verwacht. Waar de R900 al heel goed/prettig klonk, daar doet de R3 nog een schepje bovenop.

Niet opdringerig maar heel goed luisterbaar, dus ook niet vermoeiend. Echt puur genieten.

 

Het laag is boven verwachting toch mooi aanwezig wat ik niet had verwacht, ik had gedacht meer in te boeten v.w.b. de laag frequenties maar niets is minder waar. Waar de R900 heel vol en bombastisch klonk, gaat de R3 wel lekker laag met veel body en ik kan zeggen dat ik de R900 hierin niet mis en ook op het mid/hoog niet.

 

Ergens volgende maand zal de inspeeltijd achter de rug zijn en zal ik ook de stands in mijn bezit hebben, deze ga ik overigens vullen met Inert-Filler welke ik ook besteld heb.

 

Dus het gaat alleen nog maar beter en vooral mooier worden.

 

Tot zover.

 

Groeten,

Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Mooi om te horen dat het nu al goed klinkt.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

#146
Vandaag even bezig geweest met het Celestion project waar ik enige weken terug aan ben begonnen.
Ik wilde er niet te veel tijd en energie meer insteken en heb de kasten beplakt met een marmer folie.













Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Momenteel staan de Celestion 3 Mk3 uitvoerig te spelen om de nieuwe filter onderdelen in de juiste stemming te brengen.
Maar wow, wat is dit een andere luidspreker geworden, veel volwassener met een overtuigend geluidsbeeld, zuiver, voldoende en mooi laag en een geweldige plaatsing.
Ben benieuwd hoe het klinkt na de inspeel periode.

Voorlopig blijft dit een mooi dubbel setje in de woonkamer.

Dit stukje huisvlijt is tot een succesvol einde gebracht.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Vinyl_Fuchs

Als ik eerlijk ben: zwart vond ik ze toch mooier. Zien er nu uit als een punker die een bezoek brengt aan een opera. Smaken verschillen, maar desondanks mooi werk.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

MarKath

#149
Mijn Audiophilia Nervosa heeft even plaats gemaakt voor een andere hobby van mij, auto's.
Afgelopen weken op zoek geweest naar iets moois en nog gevonden ook.
Binnenkort ophalen[emoji39][emoji39].








Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!