Audiophylia Nervosa

Started by MarKath, March 2, 2021, 09:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarKath

#100
Quote from: DM on April 23, 2021, 07:09:27
Vergeet ook niet even zelf te luisteren hoe het klinkt bij hem. Nu probeer je iets op te lossen waarvan je niet weet hoe het precies klinkt als je iets verandert.

Dat is al geregeld, op het moment dat ik een verandering doorvoer, heb ik contact met heb via de telefoon en op basis daarvan weet ik wat het bij hem doet.

Het heeft voor mij geen zin om bij de buurman te gaan luisteren wat hij hoort. Als hij hinder ondervind van mijn bassen, dan zal ik de laatste zijn om daar aan te twijfelen en vind ik dat super vervelend.
Hij hoort alleen de bassen, heeft tinnitus in behoorlijke mate dus dat zal ook een rol spelen.

Ik heb de speakers op rubber tegels, dan Belgisch hardsteen en dan spikes gezet en dan testen we dit weer met een live telefoon verbinding.

Tevens heb ik standaard in de BR openingen de pluggen zitten, ik heb maar liefst 4 BR-openingen per speaker.

En vergeet niet, wij hebben super goede buren en dat willen wij zo houden. Beter een goede buur dan een verre vriend. Wij hebben dat zelf ervaren toen wij in januari dit jaar zelf Covid-19 hadden en er heel goed door deze buren voor ons gezorgd werd.

We gaan het mee maken, wordt vervolgd!

Hier de foto van de speaker met spikes rechtstreeks op het Belgisch hardsteen en die weer op de rubber plaat.


Hier even een foto van de 2 bovenste BR openingen zonder de pluggen.


Zo staat het er nu bij.


Hier de BR openingen gevuld met de pluggen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HJ

Quote from: MarcelHLX on April 23, 2021, 07:19:35
Dat is al geregeld, op het moment dat ik een verandering doorvoer, heb ik contact met heb via de telefoon en op basis daarvan weet ik wat het bij hem doet.

Het heeft voor mij geen zin om bij de buurman te gaan luisteren wat hij hoort. Als hij hinder ondervind van mijn bassen, dan zal ik de laatste zijn om daar aan te twijfelen en vind ik dat super vervelend.
Hij hoort alleen de bassen, heeft tinnitus in behoorlijke mate dus dat zal ook een rol spelen.

Ik heb de speakers op rubber tegels, dan Belgisch hardsteen en dan spikes gezet en dan testen we dit weer met een live telefoon verbinding.

Tevens heb ik standaard in de BR openingen de pluggen zitten, ik heb maar liefst 4 BR-openingen per speaker.

En vergeet niet, wij hebben super goede buren en dat willen wij zo houden. Beter een goede buur dan een verre vriend. Wij hebben dat zelf ervaren toen wij in januari dit jaar zelf Covid-19 hadden en er heel goed door deze buren voor ons gezorgd werd.

We gaan het mee maken, wordt vervolgd!

Hier de foto van de speaker met spikes rechtstreeks op het Belgisch hardsteen en die weer op de rubber plaat.


Hier even een foto van de 2 bovenste BR openingen zonder de pluggen.


Zo staat het er nu bij.


Hier de BR openingen gevuld met de pluggen.

Dit is beter!  Alleen krijg je krassen op je steen. Tip, leg er een muntje onder en het rubber mag gerust dikker..

HJ

#102
Dubbelpost..

Ralf67

#103
Je hebt vrij grote luidsprekers voor je ruimte.

Vermoedelijk is er gewoon 1 frequentie in het laag die door je luisterruimte tot wel +10 db versterkt wordt.

Deze zit vaan tussen de 30 en 40 hz.

Probeer deze frequentie eens te bepalen.

HJ2

#104
Mij valt op dat je alle oplossingen steeds zo netjes uitvoert. Meteen 'af' zeg maar  8)

Mij ljkt verder de hardheid van de rubberen tegel te hard voor het grote oppervlakte. Je kunt ook experimenteren met stukjes van zo'n tegel. Die werken dan als doorlaatfilter. Hoe groter het oppervlak van de stukjes, hoe meer (breder) in de frequentieband wordt doorgelaten. Een massa-veer systeem. 

Of toch maar eens die plaat akotherm eronder.
Enneh... pas afwerken als het geluidstechnisch goed is  :tounge:

P.s: hebben wij nu dezelfde buren?!  :clapping:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Markvandiepen

#105
Vervelend van de buurman die er last van ondervind.

Voor wat ik zie is dat je grote luidsprekers hebt staan, is het een optie om monitoren (op stands) te nemen?
En die sub, tja leuk maar als die buurman al gek wordt van de lage tonen zou ik zeker geen sub aanzetten.. verbaasd me trouwens dat je een sub erbij hebt voor die grote vloerstaanders.

MarKath

Bedankt voor de reacties.

Ik ben mij ook al aan het oriënteren naar monitoren en dan specifiek de KEF R3 welke ook die sublieme Uni-Q unit heeft ondersteund door één enkele laag unit.

De KEF R900 staat inmiddels al op Marktplaats en Ebay Kleinanzeigen.

We gaan het zien.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gizmo2

#107
Wat heb dan toch een fijne buurvrouw [emoji2]



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

sultankat

Quote from: HuubF on March  2, 2021, 10:47:23
Het is een ziekte misschien, maar wel een leuke.  :worship:

Ik vrees: ongeneeslijk...... ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Trabuca

#109
Quote from: MarcelHLX on April 24, 2021, 11:14:10
Bedankt voor de reacties.

Ik ben mij ook al aan het oriënteren naar monitoren en dan specifiek de KEF R3 welke ook die sublieme Uni-Q unit heeft ondersteund door één enkele laag unit.

De KEF R900 staat inmiddels al op Marktplaats en Ebay Kleinanzeigen.

We gaan het zien.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik had mijn R900's een paar weken terug binnen 24u verkocht en had meerdere geïnteresseerden uit NL. Moet zo weg zijn.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

Nou, voorlopig alleen maar pret bieders.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Quote from: Trabuca on April 24, 2021, 14:14:32
Ik had mijn R900's een paar weken terug binnen 24u verkocht en had meerdere geïnteresseerden uit NL. Moet zo weg zijn.

Zijn er nog een paar gegadigden welke jij hebt moeten teleurstellen?? Stuur die maar door naar mij of is mijn prijs wellicht te hoog??

Retorische vraag natuurlijk, die is altijd te hoog.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

Ongekend veel laag in een ruim 30 jaar oude set Celestion 3 speakertjes.

Dit audio materiaal is het langst in mijn bezit.

Hebben lang ongebruikt bij mijn ouders in de vensterbank gestaan waarvan één zonder front en daarom verkleurd.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

In het kader van schonen/opruimen, heb ik mijn CD collectie maar eens drastisch uitgedund.

In een verhuisdoos gedaan, twee lagen en per laag een foto gemaakt, meer dan 250 stuks. Er een advertentie van op Marktplaats gezet, gratis ophalen en binnen 2 minuten was het weg.
Ongekend hoeveel reacties er op een gratis advertentie komen.

Wat een hoop kastruimte is er weer teruggekomen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Richi

Quote from: MarcelHLX on May  4, 2021, 08:23:34
In het kader van schonen/opruimen, heb ik mijn CD collectie maar eens drastisch uitgedund.

In een verhuisdoos gedaan, twee lagen en per laag een foto gemaakt, meer dan 250 stuks. Er een advertentie van op Marktplaats gezet, gratis ophalen en binnen 2 minuten was het weg.
Ongekend hoeveel reacties er op een gratis advertentie komen.

Wat een hoop kastruimte is er weer teruggekomen.
Daar had ik ook wel even in willen snuffelen, in die doos.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

PatrickP

Quote from: MarcelHLX on May  4, 2021, 08:23:34
In het kader van schonen/opruimen, heb ik mijn CD collectie maar eens drastisch uitgedund.

In een verhuisdoos gedaan, twee lagen en per laag een foto gemaakt, meer dan 250 stuks. Er een advertentie van op Marktplaats gezet, gratis ophalen en binnen 2 minuten was het weg.
:blink:

Wel lief natuurlijk...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

MarKath

#117
Quote from: MarcelHLX on April 29, 2021, 18:02:57
Ongekend veel laag in een ruim 30 jaar oude set Celestion 3 speakertjes.

Dit audio materiaal is het langst in mijn bezit.

Hebben lang ongebruikt bij mijn ouders in de vensterbank gestaan waarvan één zonder front en daarom verkleurd.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Nu ik deze Celestion 3 in huis heb, ga ik nog één keer een klein hobby projectje doen.

Omdat de R900 set nog steeds te koop staat en daarom ook de nieuwe KEF R3 nog niet in beeld zijn, ga ik de Celestion 3 upgraden.
Ik ga de kleine behuizing aanpassen, of eigenlijk opnieuw bouwen als een zuil. Ik houd wel de originele kastinhoud aan, maar er komt nog meer behuizing aan de onderzijde. Totale hoogte ongeveer 90 cm.

De originele behuizing is van matig 12mm spaanplaat en ik ga de nieuwe behuizing maken van 12mm MDF. Onderzijde maak ik dan een zand compartiment van.

Ik ben alleen nog op zoek naar gegevens van het scheidingsfilter want die wil ik opnieuw maken met de originele specs. Deze is meteen bij de aanschaf al eens getweakt door de originele condensator er tussenuit te knippen en per kant 2 nieuwe/betere SCR 2,2 uF 5% MKP condensatoren te monteren. Deze zitten er dus ook al ruim 30 jaar in.

Mijn enige probleem is om informatie te vinden m.b.t. de waarden van de spoelen in het filter.

Wordt vervolgd.





Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#118
Ik heb in de tussentijd ook nog even de tweeter gerepareerd, de dome was ingedeukt en is nu weer als nieuw.






Het hout is inmiddels ook gearriveerd en nu kan ik aan de slag.










In het onderste compartiment komt schelpenzand ter stabiliteit van de slanke zuil, in het midden compartiment ga ik het filter plaatsen, weg van de units en het boven compartiment is voor de units met de originele inhoud zoals de oorspronkelijke kast is.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

De eerste is bekleed en de tweede staat gigantisch "onder druk"

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

i2Paq

Ik volg dit topic al een tijdje en wil even zeggen hoe leuk ik dit vindt.

Zeker nu je de luidsprekers naar een "hoger" niveau tilt  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

MarKath

#121
Quote from: i2Paq on May 27, 2021, 09:45:32
Ik volg dit topic al een tijdje en wil even zeggen hoe leuk ik dit vindt.

Zeker nu je de luidsprekers naar een "hoger" niveau tilt  :D

Nou, dank je wel. Dat is leuk om te horen!

Ik heb gister bij Speakerland wat nieuwe filteronderdelen besteld, ook hier weer een upgrade m.b.t. de condensatoren, was SCR en wordt nu Audyn Cap MKP CAP PLUS en MOX weerstanden en die waren keramisch.

De spoelen moet ik hergebruiken omdat deze zonder kenmerken in het filter zitten dus ik niet een vervanging kan zoeken.

Wordt vervolgd!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#122
Ben druk doende om van dit originele filter een mooi nieuw filter te maken.

De terminal wordt wel weer hergebruikt maar dan zonder het filter er aan geplakt.






Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gizmo2

#123
Quote from: MarcelHLX on May 27, 2021, 18:45:41
Ben druk doende om van dit originele filter een mooi nieuw filter te maken.
De terminal wordt wel weer hergebruikt maar dan zonder het filter er aan geplakt.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Hey, dat zijn dezelfde witte caps die in mijn pas aangeschafte audio research ls7 zitten.

Trouwens mooi projectje.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

MarKath

KEF R900 has left the building.

Tijdelijk een oud setje Philips neergezet.

Nu gaan we voor de KEF R3 monitor.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!