Audiophylia Nervosa

Started by MarKath, March 2, 2021, 09:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarKath

Hallo forummers,

Ik ben hier een tijdje tussenuit geweest, maar ga toch weer een poging wagen.

Subject omschrijving "Audiophilia Nervosa" is iets wat maar niet over wil gaan. En hoe zoiets er uit ziet, ga ik hieronder proberen te laten zien en dan zult u het wel begrijpen ;D

Het zijn allemaal mutaties in de setting van mijn audio door de jaren heen.

Aangezien ik maar 4 foto's per bericht kan plaatsen zullen er hieronder nog een aantal aanvullingen komen.

Hieronder op de foto's;

- Canton RC-L
- Marantz CD-63 MkII KI Signiture
- Rotel RC-1070
- KEF IQ1
- EPOS M22i
- Marantz SR-7005
- Marantz UD-7006
- Denon TU-580RD
- Zelfbouw monitor speakers
- Zelfbouw eindversterker


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#1
Vervolg van "ziektebeeld".

Hieronder op de foto's;

- Magnat Quantum 1003
- Jungson JA-88D (09)
- Project Debut Carbon Esprit
- Quadral Aurum 9
- Marantz PM-KI Pearl
- Marantz SA-KI Pearl
- Canton Reference 9 DC
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#2
Vervolg van "ziektebeeld".

Hieronder op de foto's;

- Arcitec Acoustic Eros
- Akai AP-307
- Akai ATT05U
- Sansui PM-C100
- Markath zelfbouw speakers
- Draaitafel zelfbouw
- Marantz UD-7007
- Marantz NA6005
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#3
Vervolg van "ziektebeeld".

Hieronder op de foto's;

- ProAc Studio 150
- Akai AP-206
- Roksan Kandy K2
- Astin Trew AT3500 plus/IC
- Thorens TD-166
- Advance Acoustic X-i120
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#4
Vervolg van "ziektebeeld".

Hieronder op de foto's;

- Denon AVR-1801
- Denon DVD-2800
- Yamaha YP-400
- Electrocompaniet PI 2D
- Acoustic Energy AE2
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#5
Vervolg van "ziektebeeld".

Hieronder op de foto's;

- Tannoy Revolution XT 6F
- KEF R900
- Rotel RC-1590
- Rotel RB-1590
- Musical Fidelity M6Si








Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Het is een ziekte misschien, maar wel een leuke.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Zie ik daar Harbeth M40s tussen staan? En dan is het nog niet goed genoeg? Deze patient is opgegeven. ;D
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

MarKath

#8
Voor zover het mijn aandoening toelaat is dit momenteel de laatste setting!

Ik ben nog wel zoekende naar een jonge Musical Fidelity M6SCD speler in de kleur grijs en ik ben nog voornemend om de draaitafel te vervangen voor een betere.

Die zoektocht naar de MF M6SCD loopt nog niet helemaal lekker, is een schaars model. Het gaat er dan denk ik naar uit zien dat dit toch een nieuwe zal gaan worden.

Je zie, als je eenmaal met dit virus besmet bent, is het moeilijk om dit onder controle te houden.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Quote from: Dura on March  2, 2021, 11:01:24
Zie ik daar Harbeth M40s tussen staan? En dan is het nog niet goed genoeg? Deze patient is opgegeven. ;D

Dank je wel voor het compliment, maar dit is mijn zelfbouw namelijk de MarKath welke in de zelfde stijl/looks/formaat is gebouwd als inderdaad de HarBeth 40.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

De KEF R900 staat inmiddels op wieltjes, uiterst praktisch en ik vind de looks ook wel mooi, beetje industrieel.

En ik hoor geen verschil tussen de spikes waar deze op stond en deze polyurethan wieltjes welke een behoorlijk demping hebben. Denk hierbij aan de wieltjes van skeelers die soepel moeten rollen en ook nog eens trilling moeten voorkomen richting voeten/benen.

Dus deze wieltjes zijn in dit geval niet alleen praktisch (best wel grote jongens die KEF's) maar doen ook nog goed werk in resonantie absorptie.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dura

#11
Quote from: MarcelHLX on March  2, 2021, 11:07:33
Dank je wel voor het compliment, maar dit is mijn zelfbouw namelijk de MarKath welke in de zelfde stijl/looks/formaat is gebouwd als inderdaad de HarBeth 40.

Oh ja, ik herinner me het nu weer. Mooi gedaan  :clapping:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

jahtari

Zo flinke wisselingen!

Is dit in een maand gebeurd, of in 10 jaar tijd?  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

MarKath

#14
Quote from: jahtari on March  2, 2021, 11:24:39
Zo flinke wisselingen!

Is dit in een maand gebeurd, of in 10 jaar tijd?  :D

Eerlijk gezegd, nu jij het er zo naar vraagt is het wel schandalig want dit is nagenoeg allemaal binnen 10 a 15 jaar gebeurd, maar het meeste toch wel de laatste 10 jaar.

Mijn vrouw is blij dat het alleen daarbij blijft :angel:

Ooit hoop ik nog eens de rust te vinden. :devil:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

jahtari

Altijd wel benieuwd naar achterliggende drijfveren, of wat je eigenlijk zoekt?

Hoe tevreden ben je nu? Wat mis je nog? Wat heb je gaandeweg geleerd? Wat heb je aan de akoestiek gedaan? Welke muziek?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

MarKath

Quote from: jahtari on March  2, 2021, 11:43:33
Altijd wel benieuwd naar achterliggende drijfveren, of wat je eigenlijk zoekt?

Hoe tevreden ben je nu? Wat mis je nog? Wat heb je gaandeweg geleerd? Wat heb je aan de akoestiek gedaan? Welke muziek?

Drijfveren?? Ik denk niet dat hier een bepaalde drijfveer achter zit en het is ook niet een zoektocht naar het "ideale" geluid want dat is niet te definiëren en natuurlijk voor een ieder anders.

Ik ben meestal gewoon nieuwsgierig naar iets nieuws en gaandeweg leer je wel daar het één en ander uit.

Bijvoorbeeld vorige maand was ik nog in het bezit van een geweldige Rotel Voor/Eind versterker combi (350 Watt bij 8 Ohm), de 1590 serie. Ik dacht wel dat dit het was maar dit was toch iets to much voor mijn AE2 speakers. Miste in bepaalde referentie CD's toch bepaalde informatie.
Toen dacht ik het te vinden in een paar z.g.a.n. Tannoy speakers maar dat viel ontzettend tegen dus deze maar weer gauw verkocht en toen ben ik gegaan voor de KEF R900 en dat klinkt momenteel heel erg goed. Maar ook daar hoorde ik niet wat ik gewend was in het mid/hoog.

Qua beheersing van laag en power, was de Rotel een geweldige set maar de eindbak nam wel de plek van mijn draaitafel in welke naar zolder was verbannen. Omdat het vinyl toch weer ging jeuken en ik geen andere plek had voor de Rotel, is deze weer verkocht.

Na veel lezen op internet en mogelijkheden op de markt, kwam onlangs een hele mooie/jonge Musical Fidelity M6Si langs welke ik toen heb gekocht en tot op heden geen spijt van heb.

Alle referentie CD's weer door de speler gedaan en er is meer detail hoorbaar dan ik ooit ervoor heb gehoord en ook het laag is mooi aanwezig. Ik ben een liefhebber van een gedegen laag, muziek moet worden opgebouwd vanuit een degelijke fundering en dat dient een versterker in combi met de speakers dan ook weer te kunnen geven.

Wie weet wat er volgende maand weer op mijn pad komt, momenteel is dit het en geniet ik er met volle teugen van.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Leuk, nog een R900 gebruiker!

Lees ik goed dat je de MS6i op bepaalde vlakken fijner vindt dan de Rotel op de R900?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

#18
Quote from: Trabuca on March  2, 2021, 12:31:49
Leuk, nog een R900 gebruiker!

Lees ik goed dat je de MS6i op bepaalde vlakken fijner vindt dan de Rotel op de R900?

Hallo!

Ja, de MF M6Si is in mijn oren veel beter, zuiverder meer (micro)detail en in het laag doet deze absoluut niet onder voor de Rotel. De MF houdt grip op het gehele geluidsspectrum.

Dus ja, uit ervaring, en niet met de minste Rotel, kan ik zeggen dat de MF hier overduidelijk de winnaar is.

Maar let wel, en dat is zeer belangrijk, ik luister met mijn eigen oren en niet met die van jou dus jij kunt dat zeer zeker anders ervaren!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

PatrickP

Nou, het is niet saai bij je op het audiofront...

Ik ben zelf persoonlijk niet zo'n fan van die speakers die eruit zien als de Jamo speakers die mijn buurjongen in de 80's had. Je hebt wel veel wijzigingen doorgevoerd!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

MarKath

Quote from: PatrickP on March  2, 2021, 14:18:04
Nou, het is niet saai bij je op het audiofront...

Ik ben zelf persoonlijk niet zo'n fan van die speakers die eruit zien als de Jamo speakers die mijn buurjongen in de 80's had. Je hebt wel veel wijzigingen doorgevoerd!

Ik ook niet, daarom koop ik die jamo's ook niet, maar gelukkig gaat het meer om het kunnen/presteren van de speaker dan om de looks.

In mijn ogen zijn bij het aanschaffen van speaker, de looks van ondergeschikt belang. Ze kunnen nog zo mooi zijn maar als ze als crap klinken ben je ook niet blij.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Richi

Leuk dat je al die foto's plaatst! En die KI Pearl set is toch ook wel heel erg mooi. Mijn schoonvader speelt er mee en dat klinkt toch wel lekker hoor. Erg Marantz, maar wel lekker.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarKath

Ja, zeker leuk. Ben ook blij dat ik van al die momenten een foto heb.

Als je terug kijkt is het toch wel erg wat hier allemaal in huis is geweest.

Ik hoop dat er maar gauw een medicijn komt tegen Audiophilla Nervosa :P

Het is/blijft gewoon een mooie hobby.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#23
Vervolg van "ziektebeeld".

Schrik niet, ik weet het. Daar staat een Bose set :angel: maar ik heb zoiets van, je kunt pas over iets meepraten en oordelen als je het zelf ervaren hebt. Dat was ook de reden om deze set aan te schaffen juist vanwege het feit dat Bose niet zo hoog aangeschreven staat.
Nou, het was not my piece of cake.

De Dussun D9 zag er ook imposant uit maar kon mij niet bekoren. In de deal met de Dussun zat ook een hele bult luidsprekers van het merk????? GM HiFi. Ik kon wel zeggen dat het geen waaibomen hout was, deze kasten waren zwaar en degelijk gebouwd en voor iemand die van surround houd was het wel iets, ook hier weer not my piece of cake.

Hieronder op de foto's;

- Bose 301 II
- Dussun D9
- GM HiFi

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Vervolg van "ziektebeeld".

Dit zit een beetje in de laatste afgelopen maanden.

Heb nog Opera Consonance hybride versterker en Opera Consonance hybride Cd-speler gehad.

Dit heeft toen plaatsgemaakt voor heavy metal van Rotel. Alleen de Rotel RB-1590 weegt al bijna 40 kilo, maar hoe imposant dit er ook uit mocht zien, na het horen van de inmiddels aangeschafte Musical Fidelity M6Si merk je toch wel dat het niet altijd opgaat, size does matter ;D De Rotel speelt met gemak 350 Watt bij 8 Ohm, maar de MF M6Si doet er 220 Watt bij 8 Ohm en dat verschil in wattage is niet te horen maar wel in het reproduceren van het signaal. Dit doet de MF veel verfijnder.

Hieronder op de foto's;

- Opera Consonance Reference 150
- Opera Consonance Reference 2.2
- Yamaha YP-211
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!