apple tv4 aansluiting

Started by massy72, February 27, 2021, 23:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

massy72

Vraagje,

Ik heb een Apple tv4 rechtstreeks aangesloten op 1 van de hdmi ingangen van mijn Arcam fjw390 om films te kijken en gebruik te maken van apple music.
Nu kan ik dus ook de Apple music app die ik op mijn iphone heb staan streamen naar de apple tv en via de iphone bedienen, dit doe ik omdat ik niet rechtstreeks naar de Arcam kan streamen.
Dit werkt allemaal super, maar zo gauw ik de tv uitzet (standby) zet valt het geluid ook weg, zet ik de Tv weer aan dan is het geluid er ook weer,

Ik snap dit niet, en is het dmv een of andere instelling mogelijk om dit wel te kunnen zonder tv?


Audio addict

Niet dat ik weet maar op veel tv's kun je bij instellingen het beeld op standby (uit) zetten. Het beeld is dan uit maar alles werkt wel door.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Rusher

Volgens mij kun je in het menu van de Apple TV aangeven of je het uitzetten van de TV en Apple TV verbonden wilt hebben of niet.

home@the movies

Dat is de CEC functie die aanstaat waardoor beide toestellen met elkaar communiceren om aan of uit te schakelen, afzetten die handel ;-)

massy72

Die staat inderdaad aan op de tv, maar op de apple tv niet.
Op alle apparaten uitzetten dus?

home@the movies

Quote from: massy72 on February 28, 2021, 09:25:54
Die staat inderdaad aan op de tv, maar op de apple tv niet.
Op alle apparaten uitzetten dus?

Alles uitzetten.

massy72

Heb alles net uitgezet, morgen even proberen en ik hoop dat het nu wel werkt

massy72

Dit heeft helaas niets geholpen,
Met de tv aan werkt alles maar zodra hij uitgaat speelt de muziek ongeveer een seconde of 20 door en dan stopt het geluid en gaat het apple music menu op mijn iphone op pauze stand staan, Druk ik de tv weer aan dan moet ik weer op play drukken en speelt alles weer verder.
Vreemd want wat heeft dit te maken met het beeld van de tv vraag ik me af?
Ik denk toch dat het een instelling is op de Apple tv zelf maar welke?

Rusher

Je schrijft dat de Apple TV via Hdmi rechtstreeks op de Arcam is aangesloten? Dus beeld en geluid eerst naar de Arcam? Zo ja, is dan vervolgens het beeld via de Arcam met Hdmi naar de TV aangesloten? Zo ja, dan ligt het aan de Arcam.

massy72

#9
Ja van de Apple tv loopt een hdmi rechtstreeks naar de Arcam op de Hdmi AV ingang en van de Arcam via de Hdmi output 1 ARC uitgang naar de Tv.
Misschien moet ik output 2 kiezen op de Arcam omdat dit geen ARC uitgang is?

Rusher

Indien de TV niet het geluid mag bepalen, dan geen hdmi arc hiervoor gebruiken.

massy72

Maar is dit dan ook de oplossing voor het probleem wat ik heb?

Rusher

De TV lijkt invloed te hebben op de Apple TV doordat deze via de Arcam een signaal krijgt. Daarom denk ik dat de Arcam de "boosdoener" is.

Probeer Apple TV via hdmi arc naar Arcam aan te sluiten en de Arcam via gewoon hdmi naar de TV.

Andersom heb je dan geen geluid: stel je kijkt NL1 op de TV via de (digitale) kabel, dan krijg je geen geluid via de Arcam. Ik zou dit dan via de optische aansluiting laten verlopen.

Maarrrrrr... weet je zeker dat ook binnen het menu van de Apple TV het eerder genoemde CEC uit staat? Ook op de TV? Ook op de Arcam?

massy72

#13
Op de Arcam staat CEC bediening uit, de Arc bediening op auto, en dit kan ik alleen uitzetten als ik de CEC functie aanzet, dus ik neem aan dat Arc dan ook uitstaat

Ik heb de hdmi kabel die in de ARC uitgang van de Arcam zat naar de tv toe gewisseld naar de gewone hdmi uitgang van de Arcam maar dit maakt geen verschil.
Op de Tv staat Anynet (hdmi + CEC) uit.

En in de Apple TV zie ik alleen bediening van tv's en apparaten, dit staat ook uit.
Volume regeling staat op automatisch (uit) en schakelbediening ook al heb ik geen idee wat dit betekent.
Verder zie ik niets waarvan ik denk dat het zou kunnen zijn.

En audiostructuur staat ook op automatisch, als ik dit aanklik staat er wijzig structuur....Uit