stands

Started by Ehv23, May 31, 2004, 19:32:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ehv23

Hi,

Ik ben van plan (na geluisterd te hebben !!) een ht set te kopen, bestaande uit 4 * B&W 602 en een B&W LCR 60 als center. De receiver wordt een Denon AVR 1604 en de DVD speler een Denon dvd 700. Nu heb ik echter een paar vraagjes:

- Voor de 602's die als fronts gaan dienen ben ik op zoek naar 2 speaker stands. Nu ben ik er achter gekomen dat de stands van B&W achterlijk duur zijn, dus vraag ik me af of daar geen alternatief voor is. Waarschijnlijk is dit al eerder op het forum besproken, maar ik kan het niet vinden met de google truck, en de zoek functie is nog steeds off line.

- De 602's die als surrounds gaan dienen moeten opgehangen worden aan een muur. Zijn hier slimme oplossingen voor? Ik kan zelf wel een plankje maken, maar ik denk dat dat niet echt bevoorderlijk is voor het geluid / de speaker. De 602 moet dus goed vast gemaakt kunnen worden, en ik wil er geen gaatjes in boren !!

- Welk setje budget speakerkabels kan voor deze combinatie (zie boven) worden aangeraden?? Dus geen extreme hi-end kabels voor scarp's 802's (my dream), maar meer die bij deze set passen!!

Cya

Scarp

#1
Ik heb zelf ooit stands van Mission gebruikt voor 601's. Deze zijn ongeveer 50% van de prijs van B&W stands en voldeden prima. Type is Mission Stance.

Qua bekabeling is het altijd lastig. Zelf ben ik begonnen met standaard 2.5 (en 4.0) mm2 koper bekabeling van VLS (nederlands merk). Die voldeed prima. Een stapje hoger kan je gaan naar Qed, Oehlbach en de nog vele andere merken. Zelf gebruik ik Kimber 8TC welke 55 euro per meter (niet extreem high end dus :)) is, maar Kimber heeft ook goedkopere kabels dan dat :)

Waarom moeten de surrounds opgehangen worden? Kan je die niet ook gewoon op stands schuin achter de zit plek zetten?

Ehv23

Waarom de surrounds opgehangen worden ??

1 woord:  ruimtegebrek ( :( )  Ze moeten boven m'n bed komen. 'k ben middelbare scholier met 'n niet zo grote kamer !!  Later als ik het huis uit ga kunnen ze wel ook op stands geplaatst worden.

thnx voor je snelle reactie

Moony

Als je de hele set bij 1 winkel gaat kopen kun je de ls-kabels er wel bij krijgen.
Dus gewoon even vragen aan de verkoper wat hij aanraadt voor ls-kabel en meteen er op aandringen dat hij die er dan maar even bij moet doen.
Moet echt wel kunnen bij zo'n aankoop.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Ik heb Atacama Nexus 6 stands onder mijn 601's. Niks mis mee, ze zijn vulbaar met zand of loodkorrels en zijn heel vriendelijk geprijst; ik dacht €120 per paar. Ideetje?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

TomVD

Als je zin hebt in knutselen kan je er ook zelf maken. Ik had een website gevonden van iemand die had b&w stands nagemaakt voor een fractie van de prijs, moet ik vanavond nog een keer naar de url zoeken.
Ik hoorde ook es vertellen over een speakerstands die bestonden uit een stapel stenen/tegels met daarover een mooi doek: erg goedkope(tijdelijke?) oplossing en je zal geen last hebben van trillingen of resonanties.

Ehv23

Ik denk dat 'k voor de Nexus stands ga, 60 euro/speaker is te doen (al blijf ik het veel vinden) 'k ben echter nog wel geinterreseerd in de zelfbouw stands; TomVD, heb je de site al gevonden ?? (kan hem zelf niet vinden  ??? )

P.S. als ik m'n bed en bureau verwissel kunnen de surround speakers ook op stands, dus geen vage muurconstructie.  :D

thnx voor jullie reacties

TomVD

#7
Ik heb de site terug gevonden !!
z'n stands waren trouwens voor DM601 S3 speakers

http://www.audiotweaks.com/diy2/robs_stands/page01.htm

Ik vind het prachtige zelfgebouwde stands, en ik ga er mij ook 4 maken, met de hulp van een handige harry komt dat wel dik in orde.

in zijn ontwerp gebruikt hij metalen buizen, als je het nog goedkoper wil maken, kan je ook PVC buizen nemen (eventueel met zand of beton in). Die kan je dan best zwart schilderen. En door die lange draadstang klem je de buis tussen de boven en onderkant, alles zit stevig vast zonder gedoe met lijm. Ikzelf ga geen spikes gebruiken maar rubberen voetjes, eventueel later spikes als dat echt nodig lijkt.

Ehv23

Die zelfbouw stands zijn zeer gaaf!! Ga 'k toch zeker overwegen.

Maar:

Ik vind die metalen buis super mooi, maar gaat dat niet spiegelen/reflecteren als je een projector gaat gebruiken (met het oog op de toekomst  ;) ) ??

Waarvan maak je de onderkant? (welk materiaal) Ik zou hem overigens wel meteen op spikes zetten, beter in een keer goed !!

TomVD

1. Ik vind zo'n metalen buis ook wel mooi, en het feit dat er misschien ooit een projector komt en dat er misschien een beetje licht op zou kunnen reflecteren (is nog niet zeker) is volgens mij geen reden om dan lelijke plastieken buizen te nemen :) Als er dan toch problemen ontstaan kan je de buizen nog altijd zwart spuiten.

2. De onderkant is een houten vierkant. Als je het juiste materiaal hebt kan je een mooie gebogen rand affrezen.

3. Ik ben niet echt overtuigd van de stelling dat spikes ALTIJD de beste oplossing is. Vandaar nog even uitstellen.