Kef r7 icm hegel h95 upgrade ?

Started by audio_stabilo, February 27, 2021, 21:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Momenteel speel ik met de Kef R7 icm een Hegel H95.
Ik heb het gevoel dat ik er meer uit kan halen dus zit te twijfelen om voor niet al te veel een upgrade te doen.

Zou ik er goed aan doen om een bluesound node 2(i) icm met een goede krachtige eindversterker met een externe dac te vervangen voor de hegel ?Dan praat ik bijvoorbeeld over een chord dac.

Ralf67

Kopen, proberen en is het niks weer verkopen.

Eigenlijk het pad wat je altijd bewandelt.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on February 28, 2021, 10:03:27
Kopen, proberen en is het niks weer verkopen.

Eigenlijk het pad wat je altijd bewandelt.

Ik dacht misschien heeft er iemand een tip. Ipv even wat kopen en proberen weer te verkopen. Lijkt me wat zonde om gelijk verlies te draaien als het even tegen zit

Lucky.L

Quote from: audiogek on February 28, 2021, 10:10:04
Ik dacht misschien heeft er iemand een tip. Ipv even wat kopen en proberen weer te verkopen. Lijkt me wat zonde om gelijk verlies te draaien als het even tegen zit
In de 2e hands markt proberen,dan is je eventuele verlies ook niet groot.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Rowdy

Mijn tip aan jou is: wees tevreden met wat je hebt, ben je dat niet heb je een verkeerde keuze gemaakt.

Ralf67

Vraag me af hoe je aan de huidige set up komt ?

Je had toch actieve Kef LS50 met een subwoofertje erbij ?

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on February 28, 2021, 12:18:25
Vraag me af hoe je aan de huidige set up komt ?

Je had toch actieve Kef LS50 met een subwoofertje erbij ?

Gekocht in de winkel

Dirk

en dan vraag je je af waarom sommigen het posten van bijdragen laten voor wat het is  ::)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audio_stabilo

Quote from: Dirk on February 28, 2021, 12:29:27
en dan vraag je je af waarom sommigen het posten van bijdragen laten voor wat het is  ::)

?

Ralf67


audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on February 28, 2021, 14:11:10
Inderdaad ?.

Ja vraag me af wat het voor nut heeft om te weten waar ik mijn set gekocht heb?

Trabuca

Misschien omdat je in een winkel advies krijgt en vooraf kan luisteren wat je koopt en daarmee iets kan kopen wat je aan staat. Dan had je kunnen proberen wat een betere klasse versterker of luidspreker had kunnen doen

Je vraagt hier ongeveer om de 4 weken hetzelfde advies. Wij adviseren je A, jij koopt B en vervolgens na een korte tijd weer dezelfde vraag of het niet beter kan.

Ik heb het vermoeden dat jouw onrust in je hoofd niet weggenomen wordt op deze manier. Hoeveel setjes heb je al versleten de laatste jaren?

Begin eens met vertellen wat je mist en wat het vergelijk is met je voorgaande sets, dan kunnen we er iets mee. Maar op deze manier wordt ik er een beetje moe van.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Deleted User

Ik begrijp de keuze van zijn nickname nu wel.... :D

Je zult maar geld teveel hebben...

Dura

#13
Luister je dan helemaal niet, zelfs niet in de winkel, dat het telkens niet goed is?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Deleted User

Waarschijnlijk weet hij niet eens hoe muziek hoort te klinken in de werkelijkheid. 1 jaar geleden heb ik een drumstel in de huiskamer gehad (ja een neef van mij drumt, en ja we hebben een hele grote woonkamer). Nu heb ik aardige spullen... maar die finesse, de kracht en de druk... En toch zeer tevreden wat ik heb... Maar ja... ik ben muziekliefhebber en geen audio...

RalphH

Misschien moet TS t een keer in akoestiek zoeken, daarmee kan je "er meer uit halen"
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Marcel.B

Hoe bevallen de KEF R7's nu na een tijdje luisteren met de Hegel, ik speel met de R3's en SVS SB3000 op een Arcam 390 en zit te twijfelen of ik nog een setje R3's haal of de R7.

Zelf vind ik de R3's stukken beter dan de LS50 die ik had , vind de mindere opnames met muziek er beter uitkomen dan met de LS50 maar dat kan ook grotendeels te maken hebben met Dirac en de LS50 had ik met een Marantz 7008.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Mediator

#17
Probeer eerst eens wat in de randvoorwaarden te gaan doen. Heb je de juiste polarisatie van alle netsnoeren? Heb je de juiste volgorde in het stekkerblok? Heb je je luidsprekers opgesteld op de manier waarop het moet? Heb je je apparatuur goed opgesteld (goed meubel), heb je wat geïnvesteerd in bekabeling? (Interlinks en stroom: altijd eerst luisteren!), zoals al eerder aangegeven heb je goede akoestiek?, etc.

Ga die vragen voor jezelf eerst eens beantwoorden voordat je blijft wijzigen.

PatrickP

Quote from: Mediator on March 12, 2021, 08:34:32
Heb je de juiste volgorde in het stekkerblok?
Wat is de juiste volgorde?    :omg:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/