Leben CS300 versus Luxman SQ38u

Started by marcush, September 17, 2012, 22:43:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

Cardas Quadlink 5C, zowel LS als interlinks.

Eerlijk gezegd ben ik pas recent tot inzicht gekomen dat kabels toch wel een wezenlijk verschil kunnen maken. Misschien komt het dat mijn set steeds beter wordt maar voorheen vond ik de verschillen altijd maar klein en het gefrunnik niet waard. Daardoor ben ik heel lang (te lang achteraf) bij mijn 47 Labs ota kabels blijven hangen. Cardas is niet goedkoop en ik heb er nog steeds moeite mee om veel geld neer te leggen voor kabels maar het effect is in mijn set de prijs zeker de moeite waard gebleken. Ik zou ze zeker eens uitproberen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Mmmm,. Toch eens proberen binnenkort ;)

clockwork

ook wat mij betreft zijn Cardas kabels een dikke aanrader! Ik was echt enorm verbaasd door het effect van mijn Cardas interlinks (Cross en Quadlink 5c).  :pompom:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

marcush

Quote from: raindog on June  4, 2013, 00:28:41


Hoe bevalt de Luxmann nu je er een half jaar mee hebt gespeeld?

Tot een week of wat geleden geweldig.  Momenteel stoort een kanaal, gelukkig garantiegeval, maar helaas nog niet opgelost. Verwacht ik wel binnenkort.

Maar los hiervan, de luxman combineert heel goed met de audionote's. In 1 woord: muziek!

Nu nog even de storing oplossen (ik vermoed een kapotte buis) en het leven is weer prachtig.

Mordante

Quote from: marcush on June 11, 2013, 18:55:59
Tot een week of wat geleden geweldig.  Momenteel stoort een kanaal, gelukkig garantiegeval, maar helaas nog niet opgelost. Verwacht ik wel binnenkort.

Maar los hiervan, de luxman combineert heel goed met de audionote's. In 1 woord: muziek!

Nu nog even de storing oplossen (ik vermoed een kapotte buis) en het leven is weer prachtig.

Audio Note, het blijft IMHO een eigenaardig merk met een heel eigen philosofy, ik kan het wel waarderen. Weet niet of ik het ook werkelijk zou aanschaffen. Audio Note speakers met een buizen amp kan verdraaid goed klinken.

Mitch--

#55
Quote from: Mordante on June 13, 2013, 14:28:19
Audio Note, het blijft IMHO een eigenaardig merk met een heel eigen philosofy, ik kan het wel waarderen. Weet niet of ik het ook werkelijk zou aanschaffen. Audio Note speakers met een buizen amp kan verdraaid goed klinken.

audio note demo's op verschillende audioshows zal ik ook nooit vergeten, speakers compleet in de hoeken van de kamer en KEIHARD Rammstein draaien  :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

marcush

Quote from: marcush on June 11, 2013, 18:55:59
Tot een week of wat geleden geweldig.  Momenteel stoort een kanaal, gelukkig garantiegeval, maar helaas nog niet opgelost. Verwacht ik wel binnenkort.


Het is weer even geleden...  :smile:

De dealer waar ik de versterker had gekocht had, stuurde de versterker linea recta door naar een reparatieservice, al waar men erachter kwam dat 1 buis kapot was. Na 4 weken had ik mijn versterker weer terug.

Dit bleek nog niet het einde van het verhaal. Bij thuiskomst bleek een kanaal nog steeds te storen.  De dealer was bereid om er weer naar te (laten) kijken, maar ik had uiteindelijk geen zin om weer een uur daar naartoe te rijden om de versterker wellicht weer (te) lange tijd te moeten missen.

Ik heb daarom 4 mullard EL34 buizen besteld en de Luxman buizen (ik meen geproduceerd door Electro Harmonix) vervangen. Het geluid laat iets meer gloed horen en is vloeiender geworden, daar waar de EH een tikkeltje helderder klonken. Inmiddels al weer geruime tijd tot volle tevredenheid!

djoeri

QuoteHet is weer even geleden...  :smile:

De dealer waar ik de versterker had gekocht had, stuurde de versterker linea recta door naar een reparatieservice, al waar men erachter kwam dat 1 buis kapot was. Na 4 weken had ik mijn versterker weer terug.

Dit bleek nog niet het einde van het verhaal. Bij thuiskomst bleek een kanaal nog steeds te storen.  De dealer was bereid om er weer naar te (laten) kijken, maar ik had uiteindelijk geen zin om weer een uur daar naartoe te rijden om de versterker wellicht weer (te) lange tijd te moeten missen.

Ik heb daarom 4 mullard EL34 buizen besteld en de Luxman buizen (ik meen geproduceerd door Electro Harmonix) vervangen. Het geluid laat iets meer gloed horen en is vloeiender geworden, daar waar de EH een tikkeltje helderder klonken. Inmiddels al weer geruime tijd tot volle tevredenheid!


Ik denk dat je daarmee een grote stap vooruit maakt, zijn het NOS buizen? Zeker met de AN speakers die alle veranderingen haarfijn weergeven. Ik vond de JJ ook wel goed klinken, de philips is iets warmer maar minder krachtig.

Gr Djoeri

marcush

#58
Het eerste lustrum met de Luxman zit er al weer op!

In combi met de Audionote AN/E nog steeds een hemels (in mijn oren) genot om naar te luisteren. Ik word de muziek ingetrokken en vergeet alle typische hifi criteria als strak laag, plaatsing van instrumenten etc, etc.

Wel een beetje saai, maar na 5 jaar nog steeds geen enkele behoefte aan verandering van deze combi😀😀.

solitaire

:clapping: ... lijkt me ook wel een erg fraaie combi :thumbs-up:


luisterse, en tot over 5 jaar ;)





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rusher

Quote from: marcush on December 10, 2017, 13:01:45
Wel een beetje saai, maar na 5 jaar nog steeds geen enkele behoefte aan verandering van deze combi[emoji3][emoji3].
Die van mij gaat nooit meer weg, tenzij de Luxman (of ik) de geest geeft.

addesmo

Fraaie versterker die Luxman. Maar bij thuis legde hij het wel af tegen een Unison S6! Let wel, bij mij dus, is persoonlijk!

Rusher

Quote from: addesmo on December 11, 2017, 10:16:33
Fraaie versterker die Luxman. Maar bij thuis legde hij het wel af tegen een Unison S6! Let wel, bij mij dus, is persoonlijk!
Daarom hou ik ook van Unison Research. Niet hetzelfde laken en pak, maar ik hou van mijn Secondo (hybride).

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

raindog

Quote from: marcush on December 10, 2017, 13:01:45
Wel een beetje saai, maar na 5 jaar nog steeds geen enkele behoefte aan verandering van deze combi😀😀.

Zo hoort het! Dat is toch waar we met z'n allen naar op zoek zijn, tevredenheid. Kan me goed voorstellen dat je dat gevonden hebt in deze Luxman.
Merken als Luxman, Leben en Unison zijn prachtig qua klank, bouwkwaliteit en uiterlijk. Als ik ooit nog eens een leuke CS300, SQ38u of S2k op de kop kan tikken dan zal ik het niet laten denk ik. Maar voor nu liggen de prijzen nog te hoog om zoiets puur voor de fun aan te schaffen.

Quote from: roeleken on December 13, 2017, 10:21:15
Ik heb ook een prachtige versterker te koop inclusief dikke buizenvoeding....
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163478.msg3084418#msg3084418

Zal ongetwijfeld mooi klinken maar het is wel een pittige vraagprijs voor een (gemodificeerde) Cayin. Je zult daar niet makkelijk een liefhebber voor vinden ben ik bang.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

roeleken

het is niet alleen de Cayin he, er zit ook een Border Patrol buizenvoeding aan vast. Alles bij elkaar heeft hij me toch al 4000 euro gekost. Hij zal toch voor niet veel minder weg gaan. Dan steek ik 'm bij wijze van spreke nog liever in de fik :)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

raindog

Quote from: roeleken on December 13, 2017, 14:58:41
het is niet alleen de Cayin he, er zit ook een Border Patrol buizenvoeding aan vast. Alles bij elkaar heeft hij me toch al 4000 euro gekost. Hij zal toch voor niet veel minder weg gaan. Dan steek ik 'm bij wijze van spreke nog liever in de fik :)

Kijk, de echte buizenliefhebber! Alles voor een mooie gloed ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

roeleken

Quote from: raindog on December 13, 2017, 15:47:46
Kijk, de echte buizenliefhebber! Alles voor een mooie gloed ;D

ja het oog wil ook wat, en lekker warm dezer dagen  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

solitaire

Quote from: roeleken on December 13, 2017, 14:58:41
het is niet alleen de Cayin he, er zit ook een Border Patrol buizenvoeding aan vast. Alles bij elkaar heeft hij me toch al 4000 euro gekost. Hij zal toch voor niet veel minder weg gaan. Dan steek ik 'm bij wijze van spreke nog liever in de fik :)

Misschien helpt het als je meer de Border Patrol benadrukt, zowel door er meer info over te verstrekken (Border Patrol's hebben een erg goede reputatie !) als door duidelijker te maken dat de vraagprijs incl. deze buizenvoeding is. Eigenlijk precies wat je net in deze thread direct zelf ook deed om de verkoop[prijs] te verdedigen.


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

roeleken

Quote from: solitaire on December 13, 2017, 17:32:29
Misschien helpt het als je meer de Border Patrol benadrukt, zowel door er meer info over te verstrekken (Border Patrol's hebben een erg goede reputatie !) als door duidelijker te maken dat de vraagprijs incl. deze buizenvoeding is. Eigenlijk precies wat je net in deze thread direct zelf ook deed om de verkoop[prijs] te verdedigen.


soli
Dank voor de feedback, zal er nog eens echt werk van maken met eigen foto's
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

solitaire

Het zou toch te gek zijn dat een combi als de jouwe geen interesse wekt. De BP heb ik in meerdere setups mogen beluisteren over de loop van de jaren, en nooit was er twijfel aan de positieve uitwerking ervan.


succes



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

marcush

#71
Wat ik bij de aanschaf niet belangrijk vond, maar waar ik inmiddels veel gebruik van maak is de phono-ingang, welke volledig door buizen wordt versterkt (MM) met keuze uit  2 additionele step-up trafo's voor MC (hoge en lage weerstand).

Ten tijde van de aanschaf beschikte ik over een draaitafel (Nottingham) en phonoversterker (Benz Micro Lukaschek). Deze phono combineert mooi met mijn Benz Wood element, dus maakte ik geen gebruik van de Luxman phono-ingang.

Enkele jaren geleden heb ik een 2e hands LP12 gekocht als 2e speler, omdat ik ook wel gecharmeerd was van het LP12 geluid. Het Supex MC element op deze draaitafel draait nu op MC-high phono-ingang van de Luxman. Ik heb beide spelers nu dus aangesloten.

Ik heb de Supex op zowel de MC-low en MC-high ingang gehad en gekozen voor de hoog-ohmige aansluiting aangezien dit voor een ietwat levendiger geluid zorgt. Zo kan ik switchen tussen 2 draaitafel combinaties met elk hun charme.

fasteddie

Heren,

Zijn er in de tussentijd Leben fanaten bijgekomen?
Of allemaal bij Luxman blijven hangen? ;D

MichielB

#73
Zie net dat de LAB12 Integre4 29cm diep is. LAB12 komt uit Griekenland en ze maken bijzonder mooie dingen nog een beetje reeel geprijsd.

https://www.lab12.gr/product/integre4/



YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.