Verhuizen en ik schaf aan... (sub)

Started by Geertidow, February 27, 2021, 21:32:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Beste leden, ik ga verhuizen na een giga verbouwing en mijn B&W CM8 S2 luidsprekers omgebouwd tot gesloten actieve luidsprekers gaan mee, samen met hun NAD C658. Als kadootje voor mezelf wil ik een subwoofer aanschaffen. Voorwaarden: wit/houtwit, verder geen.
Doel: muziek, films bijzaak.

Ik zag al een mooie qua design van B&W, maar is er eentje die ik zeker moet meenemen in de overweging?

Hartelijke groeten Geert

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Ter info, de response curve van mijn speakers buiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Ralf67


Geertidow

Puur voor stereo, maar er kan misschien een keer een filmpje worden gekeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

twani

#4
Ik heb er een gesloten subje van Wharfedale bijstaan. Kost vrijwel niks en doet het heel aardig..

twani


Koen K

Het is niet moeilijk en best leuk om er zelf eentje te bouwen, als dat een optie is c.q. het zelf aanpassen van je B&W's goed bevallen is. Je zou hem dan zelfs kunnen verstoppen in een poef, salontafel of iets dergelijks.

Anders is zoiets misschien wat?

twani


twani

Is gesloten en doet het voor muziek eigenlijk heel aardig.

Half jaar oud op Marktplaats gekocht voor €175,-

Geertidow

Goede tip, thanks. Wat zijn de afmetingen?
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

twani

Quote from: Koen K on February 28, 2021, 08:20:22
Het is niet moeilijk en best leuk om er zelf eentje te bouwen, als dat een optie is c.q. het zelf aanpassen van je B&W's goed bevallen is. Je zou hem dan zelfs kunnen verstoppen in een poef, salontafel of iets dergelijks.

Anders is zoiets misschien wat?

Ook prima suggestie.

twani

Quote from: Geertidow on February 28, 2021, 08:38:54
Goede tip, thanks. Wat zijn de afmetingen?

Hij is er als 10,12 en 15" versie.

Ik heb de kleinste omdat ie bij mij moet aankoppelen aan de hele kleine Kefjes LSX...

Het is in mijn geval een sub waarover m'n vrouw niet loopt te piepen 😁

https://www.wharfedale.co.uk/sw-10/

twani


twani


twani

#14
Ik heb overigens ook z'n grotere broertjes de SW12 en SW 15 al voor hele lage prijzen voorbij zien komen op Marktplaats....

Ik heb m vooral gekozen omdat ie gesloten is wat voor muziek luisteren wel zo fijn is...

En inderdaad, hij gaat aardig diep maar de bass is toch nog behoorlijk gecontroleerd...

Natuurlijk geen topniveau voor dit bedrag maar écht..  het valt zeker niet tegen..

Geertidow

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub