totale leek zoekt platenspeler

Started by rmm, February 26, 2021, 16:21:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Zeker een fraaie pick-up en erg tevreden mee ook, wel meteen een Watsons platen wasser gekocht en een Audio-GD HE-LP-1MM phono preamp besteld (eerst op demo) die hem als het goed is naar een hoog niveau gaat tillen.

http://www.audio-gd.com/HE/LP1/LP1EN.htm   

Quote from: KillerbeeNL on February 27, 2021, 09:29:43
Tecnics SL1500C , wat een gaaf ding[emoji7]

Prijsindicatie 999,-

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: MichelDW on February 27, 2021, 10:19:17
Dat is een vergissing. De DS Audio werkt ook met een klassieke stylus die de groef volgt. De beweging wordt optisch uitgelezen.
De kop is alleen een heel stuk minder zwaar en heeft geen diamanten naald.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

GuidoK

#27
Quote from: TabCam on February 27, 2021, 11:12:02
De kop is alleen een heel stuk minder zwaar en heeft geen diamanten naald.
dat element weegt zelf 8,1 gram (wat niet bepaald licht is, er bestaan genoeg elementen die ~2gr lichter zijn), en de naaldtip is een shibata.
In theorie zou dat een saffier kunnen zijn, maar ik denk zelf met 99% zeker dat het wel gewoon een diamant naaldtip is.
Dit element is vooral anders daar waar het signaal gemanipuleerd/gegenereerd wordt.

Maar goed, we dwalen af...
Garrard 401 - Ortofon AS-212

chansig

Zou de leek nog terugkomen ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Niet iedereen zit 24/7 op het forum.

addesmo

Quote from: chansig on February 27, 2021, 17:55:57
Zou de leek nog terugkomen ?

Gr. Hans
Het leek een goede opening, maar het lijkt er niet meer op ;)

KillerbeeNL

Quote from: addesmo on February 27, 2021, 19:49:09
Het leek een goede opening, maar het lijkt er niet meer op ;)
Sinds kort lid en je kan niet verwachten dat iemand elke dag op een forum zit.

Daarintegen klinkt het gevraagt advies een dringende vraag naar hulp , deze is geboden met foto's en al maar geen reactie,  niet netjes als je het mij vraagt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LeonArdusS

Quote from: holco on February 27, 2021, 08:20:56
Ik heb (zeer) recentelijk met de zelfde vraag geworsteld als de ts, na heel wat rondneuzen op het net heb ik
mijzelf de volgende eisen opgelegd waar een platenspeler aan moest voldoen.

a, Geen 2e hansje met verborgen manco's

b, Betrouwbaar en bewezen systeem

c, Simpel in te stellen qua setup maar wel met alle opties

d, Goede bruikbare stofkap

e, Goede basis met de potentie om dmv upgrades naar een hoogwaardiger systeem te trekken is


Uiteindelijk is daar voor mij de Technics SL-1500C uitgekomen met naast de standaard geleverde Ortofon M2 Red
een extra headshell waar een Ortofon M2 Bronze op is gemonteerd door Albepro die tevens de arm settings voor
beide elementen aan mij doorgegeven heeft, voor de duidelijkheid, Albepro is de Nederlandse goeroe vwb Technics
platenspelers, zo'n service is niet te onderschatten!! als het allemaal nieuw voor je is en bepaald uiteindelijk voor
een groot gedeelte hoe de platenspeler zal presteren, My two Cents, met een €50 goedkopere dozen schuiver gaat
dat hem echt niet worden!!


Is deze qua bouw vergelijkbaar met de 1200, heb er ook naar gekeken maar was bang een "speelgoed materialen" PS te kopen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire