Hdd ,SSD of Usb Stick

Started by Lucky.L, February 26, 2021, 14:01:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucky.L

Wat zou het beste zijn om je muziek op te slaan en af te spelen?
Hdd is in verhouding goedkoop en gaat heel ver qua opslag capaciteit.
Ssd is een stuk duurder maar gaat minder snel kapot als het goed is.
Usb stick [mini] heeft minder capaciteit [nu max 512 gb] maar heeft als voordeel dat je hem in mijn geval altijd kunt laten zitten in je versterker wat bij een hdd niet kan omdat die altijd blijft draaien ook al staat mijn/je versterker op standby.
En het lijkt mij wanneer je een usb stick altijd laat zitten , de kans dat hij dan kapot gaat nihil is.

Dus wat vinden jullie de beste oplossing?

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

toetertje

Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een ssd. Een externe van 1Tb kost ook niet zo veel meer.

katwax

Hoeveel data moet erop kunnen? Zoals je zelf aangeeft valt een USB misschien al af omdat die niet beschikbaar is in de capaciteit die je wil.
HD kan ook in soort van standby gezet worden, dus dat is alvast geen argument.
Voordeel is dat een SSD stiller is, dus misschien kan dat een reden zijn om toch voor SSD te kijken, natuurlijk als de HD ver genoeg van je wegstaat of in een kast is dit weer geen reden.
SSD is ook sneller, maar hiervan ga je voor muziek geen voordeel halen.
SSD gaat langer mee dan HD denk niet dat dit argument opgaat voor een muziek archief.

Bij een HD ga je meeste opslag krijgen tov de euro's die je erin steekt en technisch is dit zeker geschikt, reden om voor een ander opslagmedium te gaan zijn secundair.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dura

SSD is betrouwbaar, compact en stil en te krijgen in bijna iedere gewenste grootte. Je kunt ook een M2 SSD zelf inbouwen in een externe behuizing.
Alleen als je heel weinig of juist heel veel muziek heb zou ik kiezen voor een USB stick resp HDD.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Lucky.L

Quote from: katwax on February 26, 2021, 14:36:23
Hoeveel data moet erop kunnen? Zoals je zelf aangeeft valt een USB misschien al af omdat die niet beschikbaar is in de capaciteit die je wil.
HD kan ook in soort van standby gezet worden, dus dat is alvast geen argument.
Voordeel is dat een SSD stiller is, dus misschien kan dat een reden zijn om toch voor SSD te kijken, natuurlijk als de HD ver genoeg van je wegstaat of in een kast is dit weer geen reden.
SSD is ook sneller, maar hiervan ga je voor muziek geen voordeel halen.
SSD gaat langer mee dan HD denk niet dat dit argument opgaat voor een muziek archief.

Bij een HD ga je meeste opslag krijgen tov de euro's die je erin steekt en technisch is dit zeker geschikt, reden om voor een ander opslagmedium te gaan zijn secundair.
Hoe komt die in standby dan,want als mijn versterker uitstaat en ik pak mijn hdd beet dan voel ik dat hij nog draait.
Ik heb trouwens op moment ongeveer 360 gb aan muziek.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

katwax

Quote from: Lucky.L on February 26, 2021, 15:26:08
Hoe komt die in standby dan,want als mijn versterker uitstaat en ik pak mijn hdd beet dan voel ik dat hij nog draait.
Ik heb trouwens op moment ongeveer 360 gb aan muziek.
Volgens mij zit dit normaal in de firware van de HD en kan deze aangestuurd worden door de controller in je behuizing.
Als er x tijd dan geen read of writes zijn gaat de HD in standby.
Met 360GB is de keuze reuze, kan zelfs met een SD card of usbstick. Verwacht je dat dit in de toekomst gaat uitbreiden naar 1TB ofzo?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Fox

Dit heeft te maken hoe je versterker je usb-poort aanstuurt.
Gaat die uit als je je versterker uit of in standby zet of geeft die altijd spanning...

Quote from: Lucky.L on February 26, 2021, 15:26:08
Hoe komt die in standby dan,want als mijn versterker uitstaat en ik pak mijn hdd beet dan voel ik dat hij nog draait.
Ik heb trouwens op moment ongeveer 360 gb aan muziek.

Lucky.L

Quote from: Fox on February 27, 2021, 10:32:55
Dit heeft te maken hoe je versterker je usb-poort aanstuurt.
Gaat die uit als je je versterker uit of in standby zet of geeft die altijd spanning...
Bij mij geeft hij altijd spanning,dat had trouwens mijn Denon 4500 ook.
Daarom gaat mijn voorkeur uit naar Usb of Ssd.

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A