NAS en Kodi 19 zoek hulp

Started by stevefilmfreak54, February 25, 2021, 17:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Quote from: tommiedepommie on March 18, 2021, 19:33:54
Hallo,

ik heb ooit een korte handleiding geschreven hoe NAS-shares toe te voegen in Kodi. Ervan uitgaande dat je NAS een vast IP-adres heeft natuurlijk. In mijn voorbeeld is dat 192.168.1.100.

Start Kodi en ga naar Video's→bestanden→toevoegen video's→bladeren→blader in de lijst naar beneden en klik op "Netwerklocatie toevoegen"

Het scherm om een netwerklocatie toe te voegen wordt geopend

Protocol kun je meestal laten staan op SMB
Bij servernaam vul je het ipadres in van je server gevolgd door :445
dus b.v. 192.168.1.100:445
Klik dan op OK
Vul daarna alleen nog de gebruikersnaam in en het wachtwoord.

Omdat op een server vaak meerdere (privé) bestanden voorkomen waar een multimediagebruiker niets mee te maken heeft is het verstandig om op de server een gebruiker aan te maken die ALLEEN bij de media bestanden kan.

Neem daarom een korte gebruikersnaam met een makkelijk wachtwoord.

Als je die gegevens hebt ingevuld, klik je op OK
Klik vervolgens nogmaals op OK om de "netwerk locatie venster" te sluiten.

Als je dan weer terug bent in het "toevoegen video locatie"  scherm kies je voor bladeren en bladert naar de door jouw aangemaakte locatie <ipadres_nas:445>

Daarna blader je naar de locatie waar je de media gegevens hebt staan. Klik op OK en geef op wat de inhoud van de map bevat zodat deze geïndexeerd kan worden.
Standaard hoeft er niets aangepast te worden, hooguit bij instellingen de taal op NL zetten.
[/quote

Thanks mate :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

rayman007

Goeie manual! Ik zou toch wel een NFS share aanraden, is vaak wat stabieler/sneller

Raymond187

Je kan ook gewoon weer terugt gaan naar 18.9. Daar doen de Add on het tenminste ook weer.