Design luidsprekers zoals devailet phantom

Started by Spijkie, February 25, 2021, 17:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

#50
KEF LSX? Goed speakertje, lijkt wel wat op de eitjes, lekker compact, ziet er leuk uit en in allerlei kleuren te krijgen.

Tabcam

Quote from: Koen K on February 26, 2021, 20:22:20
KEF LSX? Goed speakertje, lijkt wel wat op de eitjes, lekker compact, ziet er leuk uit en in allerlei kleuren te krijgen.

Ik hd de gewone LS50 al voorgesteld en die waren al niet door de ballotagecommissie heen. Ik verwacht niet dat de grootte veel uit maakt, meer design kleur maar wie weet wordt ik verrast ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bokkes

#52
https://www.bang-olufsen.com/en/speakers/beosound-shape?variant=beosound-shape-6-tiles

Nou met deze B&O kan je niet meer stuk  ;)

Maar ze hebben meer met een hoog Piega gehalte ,
https://www.bang-olufsen.com/en/speakers

Spijkie

De beolab 18 zou acceptabel zijn. Voor nu wil de vrouw het eerst zo laten.

Heeft iemand de beolab 18 wel eens gehoord?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Koen K

Ja, dat zijn fijne speakers. Zou er wel een subje bij zetten.

DM

Ik weet niet wat je budget precies is maar dit is qua geluid en qua vorm wellicht een optie? Ik zou het wel weten [emoji7][emoji7]

Vivid Kaya 25

r_flagg

Quote from: addesmo on February 26, 2021, 13:21:02
Die Davone's zijn niet gek.....

Ook verkrijgbaar in zwart.
Hoewel ik ze zelf dan minder mooi vind.

Heb ze momenteel bij mij thuis staan om te testen / vergelijken.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

sweatsockpimp

Uiteraard bevooroordeeld...maar ik beveel toch ook mijn Boenicke W5 aan.
Ik heb de W5SE nu bijna 2 jaar en geniet nog elke dag. Primair van het heerlijke geluid dat ze hebben, maar ook van de uitstraling. Zo heerlijk rustig!
Ja...ik heb het 'grotere' geluid ingeleverd toen ik afscheid nam van mijn AP Tempo's...maar het oogt zo relaxed en klinkt ècht als een klok.
Heerlijk!
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Kwabbernoot


sweatsockpimp

Zo ziet dat er dan bij mij uit...
Er zijn ook stands voor. Ik heb ze liever op mijn zogenaamde 'springfeet'...
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Koen K

Geweldig mooie dingen om te zien, maar aangezien ze verre van neutraal zijn zou ik ze niet aanschaffen zonder eerst uitgebreid thuis te luisteren (een weekje of zo) of het geluid in de smaak valt.

sweatsockpimp

Dat moet lukken bij de dealer uit het midden van het land! Die werkt nu met thuisdemo's, maar ook langer proberen lijkt me geen probleem. Ik probeerde eerst de Devialets, maar die bevielen me niet. Erg indrukwekkend, maar al snel erg vermoeiend.
Daar hebben deze Boenicke's geen last van.

Ze moeten wel lang inspelen, dus je zou er niet te snelle conclusies aan moeten willen verbinden.
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Koei

#62
Waarom niet in-walls van Genelec bijvoorbeeld? Dan heb je niets staan en zie je alleen een stuk doek op de muur. Lost ook direct problemen met SBIR op.


https://www.youtube.com/watch?v=o7ZJrmgUiZk
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

gerard123

Ik ben niet meer zo bezig met de high end kant van de muziekweergave en het volgende valt mij op: Toen een jaar of 5/6 geleden de Devialet Phantom ten tonele verscheen wist de voltallige high-end wereld niet genoeg superlatieven te verzinnen, dit was het beste sinds het gesneden brood. Nu lees ik in dit topic dat het 'leuke party speakers' zijn. Wat is er gebeurd?

Tabcam

Men was eerst onder de indruk wat er voor geweld uit deze relatief kleine designkasten kwam, hetzelfde als de melkpakken van Bose. Na een tijd ontdekt men dan de nadelen en is de hype over.

Als de geluidskwaliteit niet veel uit maskt, is het Nederlandse Millon dan wat qua design?


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dura

Vriend van me heeft een set Millon Phantom speakers staan; zien er mooi uit en klinken uitstekend, goede prijs kwaliteit verhouding ook.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Leeuwarden


sweatsockpimp

Quote from: TabCam on March 10, 2021, 13:36:20
Men was eerst onder de indruk wat er voor geweld uit deze relatief kleine designkasten kwam, hetzelfde als de melkpakken van Bose. Na een tijd ontdekt men dan de nadelen en is de hype over.

Als de geluidskwaliteit niet veel uit maskt, is het Nederlandse Millon dan wat qua design?




Zijn er op dit forum serieus mensen die veel geld aan speakers gaan uitgeveb waarbij 'de geluidskwaliteit niet veel uitmaakt'?? :lookaround: :lookaround:
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

r_flagg

Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn
Maar ( en ik spreek voor mezelf )  het uiterlijk van de speaker is wel degelijk van belang in mijn keuze

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Dura

Die geluidskwaliteit-opmerking onderschrijf ik dus niet, in ieder geval niet voor wat betreft de Phantoms; die kunnen moeiteloos mee in hun prijsklasse naar mijn mening.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kerkhoffd

Geen idee hoe dit klinkt, maar vanuit esthetisch oogpunt wellicht een optie:

https://tmaud.io/prodotto/deca-one-speaker/
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Tabcam

Ben vooral benieuwd wat Spijkie er van vind!?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

r_flagg

Voor mij persoonlijk haal ik helemaal af bij die " saaie rechte dozen "
Met alle respect voor de kwaliteit

Maar inderdaad. Dit is spijkies topic.
Dus ben ook benieuwd hoe het daar staat.
Is er al een keuze gemaakt ?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Dura

#74
https://hifi.nl/artikel/29819/Review-BEC-Akustik-AI-120-en-Lyngdorf-TDAI-1120,-muzikale-partners-in-crime.html
Die BECs zou dat wat kunnen zijn?
Nooit gehoord zelf,maar ik vind het concept intrigerend.
Jammer dat ze zo goedkoop zijn, dan wordt het moeilijk ze serieus te nemen. 8)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.