Ja klopt, ik heb de meting even van ASR gepakt, omdat ik die sneller kon vinden én omdat ik het belangrijk vind dat een andere partij, niet zijnde GR research zelf, de meetresultaten bevestigd.
Er was wat kritiek op GR research eigen meetgrafieken, omdat die teveel smoothing zouden gebruiken, waardoor de meetresultaten eigenlijk iets vlakker voorgesteld werden dan ze in werkelijkheid zijn.
Iemand suggesties dan voor vergelijkbaar presterende speakers rond zelfde budget (zeg 250,- speakers en filter, 150,- voor de kist.
De MDF flatpacks zijn dus van Peter Rawlings, die verder geen relatie met GR research heeft. De flatpacks zijn CNC gefreesd en zijn dus ook kostentechnisch gewoon goed in verhouding. Je kan de afwerking zelf maken zoals je zelf wilt: simpelweg behandelen met Duratex of fineren. Er is ook een versie in White Oak maar hij zegt zelf dat die niet perse beter is, doordat MDF een constante structuur heeft en dus overal even sterk is, terwijl bij White Oak de richting van de groef al belangrijk is en de kist niet overal hetzelfde zal klinken.
Het komt op mij allemaal wel no-nonsense over, niets exotisch ofzo, goed onderbouwd. Met name de onderbouwing zie ik bijvoorbeeld bij speakerland (om maar even een zijstraat te noemen) niet terug.