spotify komt met lossless hifi streaming.

Started by gizmo2, February 22, 2021, 20:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Ben toch wel benieuwd wanneer dit komt. Zat vandaag nog even wat Opeth op CD te luisteren (Blackwater Park) en hetzelfde album op Spotify is toch echt een stukje minder qua audiokwaliteit. Niet dag-nacht, maar je hoort het verschil toch wel vrij duidelijk als je heen en weer switched.

Misschien dat Spotify hifi dit soort verschillen toch zoveel mogelijk teniet kan doen. Daar heb ik op zich wel wat geld voor over bovenop mijn huidige abbo (family), maar goed even afwachten wat het gaat worden.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

mmuetst

Quote from: GPO on November 19, 2022, 10:53:28
Ben toch wel benieuwd wanneer dit komt. Zat vandaag nog even wat Opeth op CD te luisteren (Blackwater Park) en hetzelfde album op Spotify is toch echt een stukje minder qua audiokwaliteit. Niet dag-nacht, maar je hoort het verschil toch wel vrij duidelijk als je heen en weer switched.

Misschien dat Spotify hifi dit soort verschillen toch zoveel mogelijk teniet kan doen. Daar heb ik op zich wel wat geld voor over bovenop mijn huidige abbo (family), maar goed even afwachten wat het gaat worden.
De vraag is alleen of je naar dezelfde mastering heb zitten luisteren?
Het zou best kunnen dat als het dezelfde mastering zou zijn je geen verschil kan waarnemen. Je zou dan wel moeten testen dat je niet weet welke streaming dienst speelt. Ik kreeg te horen van hifi.nl dat hun deal met Tidal niet meer verlengd wordt. Jammer vind ik dat wel omdat het een leuke deal was. Moet gaan beslissen of bij Tidal blijven of wat anders kiezen. Het aanbod van Spotify is wel groter. Tidal betaald de artiesten beter (hoewel ik dat niet zeker weet gezien Tidal in 2021 is overgenomen door SquareUP). Ga dat eerst maar eens uitzoeken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

katwax

Ik zal Spotify voorlopig behouden voor mijn andere gezinsleden.
Heb vandaag Qobuz erbij voor op de hifi set, omdat ik het wachten op Spotify beetje beu was en om 1 of andere reden toch voorkeur geef aan geluid van Qobuz boven Spotify.
Enkel gaat Qobuz nu plaats moeten ruimen voor Amazon Unlimited, net als Qobuz CD en Hires qualiteit.
Goedkoper als de andere en aangezien ik reeds prime klant ben, krijg je nog extra korting.
Hun bibliotheek is (bijna) even groot als Spotify.
Bv van de lijst in topic "nummers die je set laten schitteren"
-Spotify -> alles gevonden
-Qobuz -> ongeveer 20 albums niet aanwezig
-Amazon -> alles gevonden

Grote nadeel van Amazon is het aantal streamers dat het ondersteunen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

GPO

Quote from: katwax on November 19, 2022, 11:31:53
Ik zal Spotify voorlopig behouden voor mijn andere gezinsleden.
Heb vandaag Qobuz erbij voor op de hifi set, omdat ik het wachten op Spotify beetje beu was en om 1 of andere reden toch voorkeur geef aan geluid van Qobuz boven Spotify.
Enkel gaat Qobuz nu plaats moeten ruimen voor Amazon Unlimited, net als Qobuz CD en Hires qualiteit.
Goedkoper als de andere en aangezien ik reeds prime klant ben, krijg je nog extra korting.
Hun bibliotheek is (bijna) even groot als Spotify.
Bv van de lijst in topic "nummers die je set laten schitteren"
-Spotify -> alles gevonden
-Qobuz -> ongeveer 20 albums niet aanwezig
-Amazon -> alles gevonden

Grote nadeel van Amazon is het aantal streamers dat het ondersteunen.

oh ik wist niet eens dat Amazon ook zoiets aanbiedt. Ik heb al prime. Ze bieden ook spatial audio aan.

Maar ja, dat moet dan weer via de Chromecast denk ik en dat werkt bij mij niet zo lekker met audio only content, omdat ik dan altijd weer beeld aan moet hebben anders doet het geluid het niet.

En Spotify is geintegreerd in mijn receiver, dat werkt gewoon net wat handiger.

Ik wacht het wel even af.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

katwax

Quote from: GPO on November 19, 2022, 13:26:51
oh ik wist niet eens dat Amazon ook zoiets aanbiedt. Ik heb al prime. Ze bieden ook spatial audio aan.

Maar ja, dat moet dan weer via de Chromecast denk ik en dat werkt bij mij niet zo lekker met audio only content, omdat ik dan altijd weer beeld aan moet hebben anders doet het geluid het niet.

En Spotify is geintegreerd in mijn receiver, dat werkt gewoon net wat handiger.

Ik wacht het wel even af.
Is inderdaad grootste nadeel bij Amazon, alles met BluOs bv is een optie, heb zelf een Node (N130) gekocht.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

pameijer

Amazon kan ook met PlayFi, dus als je bv een Anthem hebt gaat dat prima.

Maar ik kom er niet uit bij dat Amazon Music. Ik heb de Duitse Prime al jaren, en volgens hun site heb ik dan Amazon Music Prime er bij. Maar ik krijg geen enkel liedje afgespeeld.

Vervolgens wil ik wel die 3 maanden gratis proberen, maar als ik daar op doorklik krijg ik maar 30 dagen gratis aangeboden. Ook zou voor bestaande Primeleden de prijs/maand €8,99 zijn, maar ik krijg €9,99 aangeboden. Zo ongelooflijk onduidelijk allemaal dat ik er al geen zin meer in heb....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

katwax

Quote from: pameijer on November 20, 2022, 11:43:28
Amazon kan ook met PlayFi, dus als je bv een Anthem hebt gaat dat prima.

Maar ik kom er niet uit bij dat Amazon Music. Ik heb de Duitse Prime al jaren, en volgens hun site heb ik dan Amazon Music Prime er bij. Maar ik krijg geen enkel liedje afgespeeld.

Vervolgens wil ik wel die 3 maanden gratis proberen, maar als ik daar op doorklik krijg ik maar 30 dagen gratis aangeboden. Ook zou voor bestaande Primeleden de prijs/maand €8,99 zijn, maar ik krijg €9,99 aangeboden. Zo ongelooflijk onduidelijk allemaal dat ik er al geen zin meer in heb....
Ja en als ik het goed begrepen heb hebben ze dit nu ook aangepast dat Music meer muziek omvat om zo bijna gelijk te zijn met Spotify.
Dat laatste heb ik dus ook, na enkele mails vragen ze nu om support te bellen/laten bellen om dit uit te klaren. Zal hier is tijd voor maken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543


Bolle

Benieuwd. Hoewel ik graag Tidal en/of Qobuz ondersteun en gebruik, is de goede interface en het sterkere sociale aspect (delen van playlists) van Spotify toch wel iets wat ze apart zet.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Cyrus·

Quote from: Bolle on April 24, 2023, 23:35:42Benieuwd. Hoewel ik graag Tidal en/of Qobuz ondersteun en gebruik, is de goede interface en het sterkere sociale aspect (delen van playlists) van Spotify toch wel iets wat ze apart zet.

Dat, plus het gemak van slechts één dienst voor muziek zou het voor mij heel aantrekkelijk maken als Spotify lossless CD kwaliteit (of beter) zou aanbieden. Dan kan Tidal er uit.
Groeten,
Edwin


Dura

Vrees dat ze zichzelf uit de markt gaan prijzen. De verwachting is €15-20 pm, en je hebt voor €10 Tidal CD kwaliteit.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Vhond

Dat zou goed kunnen.

Dan moet hun muziekbibliotheek dusdanig veel uitgebreider zijn dat dat een hogere prijs rechtvaardigt, ik geloof niet dat mensen nou zoveel meer gaan betalen voor wat meer (luister)boeken...

Dura

#88
Volgens mij zit precies daar het probleem; ik heb gelezen dat Spotify Hifi al tijden bestaat voor medewerkers. 
Ik denk dat ze het verdienmodel niet rond krijgen.
Vraag te weinig en je maakt verlies, vraag teveel en je prijst je uit de markt.
En Spotify heeft een groot marktaandeel, daar wil je geen risico's mee nemen.
Wellicht is capaciteit ook nog een dingetje, met zoveel klantjes moet je die wel zonder haperingen kunnen bedienen, vooral als je meer geld gaat vragen.
Een dilemma is vast ook wanneer je echt voelt dat hi-RES muziekdiensten juist door dat hi-RES marktaandeel afsnoepen. Voor die tijd heeft het eigenlijk geen zin om die investering te doen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.



Dura

Quote from: gizmo2 on July  9, 2023, 00:46:49En gaan ook het een en ander stopzetten.


https://www.xgn.nl/nieuws/spotify-premium-gaat-bergen-abonnementen-stopzetten
Gelijk hebben ze. Met Spotify via Apple heb ik geen ervaring, maar als ik binnen Apple een maand Tidal Hifi neem betaal ik 13 euro, direct via de Tidal site maar 10 euro voor exact hetzelfde abonnement. Dat is toch niet uit te leggen?!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Henkjan_O

Quote from: Dura on July  9, 2023, 09:29:52. Dat is toch niet uit te leggen?!
jawel hoor. gewoon verwijzen naar het financiële jaarverslag van Apple  :coffee:
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)


Henkjan_O

Quote from: FrankBe on July 24, 2023, 19:51:13door ieders strot rammen
je kan ook gewoon opzeggen hoor, is vrije keuze bij wie je iets koopt.  stemmen met je voeten heet dat.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

FrankBe

Quote from: Henkjan_O on July 24, 2023, 20:45:21je kan ook gewoon opzeggen hoor, is vrije keuze bij wie je iets koopt.  stemmen met je voeten heet dat.


We hebben een familie abonnement en dan krijg ik de rest van het gezin tegen. Anders had ik intussen al lang Tidal.

beunky

Quote from: FrankBe on July 24, 2023, 19:51:13Eerst nog maar eens een prijsverhoging door ieders strot rammen  >:(

https://tweakers.net/nieuws/212024/spotify-kondigt-prijsverhogingen-van-1-tot-3-euro-per-maand-aan.html

Nou nou, wanneer was de laatste prijsverhoging? 10 jaar geleden of zo?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankBe

Quote from: beunky on July 25, 2023, 11:34:32Nou nou, wanneer was de laatste prijsverhoging? 10 jaar geleden of zo?

In België net geen 3 jaar voor het familie abonnement. Maar ik lees precies dat iedereen er vrede mee heeft. Benieuwd welke toeslag er voor Spotify Supremium  nog gaat bijkomen dan ;)

mmuetst

Energie prijs van datacenters gaat ook omhoog, dus logisch dat prijzen voor clouddiensten ook omhoog gaan.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.