spotify komt met lossless hifi streaming.

Started by gizmo2, February 22, 2021, 20:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Ow, vanaaf eens kijken wat ik er tegenkom.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scoc

#51
Quote from: kappa9 on January 17, 2022, 13:34:39
Hmmm   :blink:

Dit zegt toch niets over de bitrate. Maw kan even goed nog steeds via een 320Kbits stream gaan.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

sweatsockpimp

Ha Kappa 9....

Had je dit zonder notificatie van Spotify 'ineens'?
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

gizmo2

#53
Hahaha.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

kappa9

Quote from: sweatsockpimp on January 17, 2022, 15:31:00
Ha Kappa 9....

Had je dit zonder notificatie van Spotify 'ineens'?

Jep!

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Carrol

Huh....bij mij staat niks...
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

kappa9

Quote from: Carrol on January 17, 2022, 16:47:18
Huh....bij mij staat niks...

Ik denk dat jij de spotify app gebruikt hier?

Ik speel middels volumio en die geeft de samplerate aan.

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Carrol

Ja,dat klopt,kan dus nu niet zien welke bitrate hij aangeeft helaas...😔
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

twani

Ik ga het in ieder geval niet doen.

Too much resolution kills music....

stevefilmfreak54

Zoek een Spotify oplossing: als ik mijn radio (Tuner) aanzet dan heb ik multi surround muziek, iaw vanuit alle boxen.

Als ik gebruik maakt van Spotify dan gebeurt het volgende..........mijn center speaker valt weg / uit and het zang komt dan via mijn SUB!! dit heb ik uitgezocht om mijn front speakers los te maken en alleen de center aangesloten laten blijven, er kwam GEEN geluid uit de center, maar wel muziek uit mijn subwoofer, hoe kan dit gebeuren? Moet ik Spotify aanpassen en hoe? durf geen gebruik te maken van Spotify, dit fenomeen heb ik nooit eerder meegemaakt. Moet wel zeggen ik ben pas een maand op Spotify.

Wie heeft voor mij de oplossing?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Vhond

Quote from: stevefilmfreak54 on January 21, 2022, 14:50:04
Zoek een Spotify oplossing: als ik mijn radio (Tuner) aanzet dan heb ik multi surround muziek, iaw vanuit alle boxen.

Als ik gebruik maakt van Spotify dan gebeurt het volgende..........mijn center speaker valt weg / uit and het zang komt dan via mijn SUB!! dit heb ik uitgezocht om mijn front speakers los te maken en alleen de center aangesloten laten blijven, er kwam GEEN geluid uit de center, maar wel muziek uit mijn subwoofer, hoe kan dit gebeuren? Moet ik Spotify aanpassen en hoe? durf geen gebruik te maken van Spotify, dit fenomeen heb ik nooit eerder meegemaakt. Moet wel zeggen ik ben pas een maand op Spotify.

Wie heeft voor mij de oplossing?

Wat heeft dit met Spotify lossless te maken???

fasteddie

Nou als ik het zo lees is alles losgeslagen.... ???

HJ2

3,5 mnd verder en het blijft oorverdovend stil...
If you always do what you always did, you always get what you always got...

pameijer

Quote from: HJ2 on June 14, 2022, 15:39:58
3,5 mnd verder en het blijft oorverdovend stil...
https://www.whathifi.com/advice/spotify-hifi-quality-price-release-date-free-trial-and-latest-news

Quote:
....
This was cemented by CEO Daniel Ek's subsequent comments to investors and analysts. During an earnings call in February – almost a full year after Spotify HiFi was announced – he failed to confirm if the service would even launch in 2022. He said the service was caught up in licensing negotiations, and added that Spotify was in "constant dialogue" with music labels about bringing the feature to market.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Barry2001

Heb het opgegeven en ben overgestapt naar Qobuz. Paar keer gemailed waar Spotify losless blijft terwijl het wel wordt aangekondigd, 'soon' is steeds het antwoord.
We zijn met onze hobby bezig om een zo goed mogelijk stukje geluid neer te zetten, als er voor de bron (het overgrote deel hier zal streamen) een beter alternatief is die maar een tikkie duurder is wordt overstappen makkelijker. Aanbod is ook op Qobuz enorm, heb nog niks kunnen vinden dat wel op Spotify staat en niet op Qobuz. Geen ervaring met de anderen, Tidal ed.

kappa9

Quote from: Barry2001 on June 14, 2022, 16:33:35
Heb het opgegeven en ben overgestapt naar Qobuz. Paar keer gemailed waar Spotify losless blijft terwijl het wel wordt aangekondigd, 'soon' is steeds het antwoord.
We zijn met onze hobby bezig om een zo goed mogelijk stukje geluid neer te zetten, als er voor de bron (het overgrote deel hier zal streamen) een beter alternatief is die maar een tikkie duurder is wordt overstappen makkelijker. Aanbod is ook op Qobuz enorm, heb nog niks kunnen vinden dat wel op Spotify staat en niet op Qobuz. Geen ervaring met de anderen, Tidal ed.

Ik heb spotify en qobuz en stream middels een magna mano streamer.
Ik heb het idee dat qobuz beter klinkt. Alsof er een sausje op spotify zit en qobuz dat niet heeft (of een ander sausje wat ik lekkerder vind) Ik heb wel de ervaring dat spotify soms een nummer wel heeft en welke qobuz niet heeft.
Wel blijf ik de app van spotify en het gemak ervan heerlijk vinden. Nummerradio, afspeellijstenradio, artiestenradio etc.

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

modde239

Apple Music heeft lossless en spatial audio bevalt erg goed.

Spijkie

Quote from: modde239 on June 14, 2022, 17:01:50
Apple Music heeft lossless en spatial audio bevalt erg goed.

Klopt maar hoe speel je het af over je set? Geen streamer, behalve sonos , die de integratie heeft met Apple Music.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

modde239

Quote from: Spijkie on June 15, 2022, 13:31:13
Klopt maar hoe speel je het af over je set? Geen streamer, behalve sonos , die de integratie heeft met Apple Music.

Ik via Sonos of AirPlay.

Vhond


chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Als het inclusief fam plan is dan zitten ze rond zelfde prijs als concurrent, echter doen die er voor die prijs well high res bij.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vhond

Family plan zal waarschijnlijk duurder zijn: staat duidelijk individual plan bij...

FrankBe

We hebben hier met onze 5 gezinsleden een familieabonnement. Ik ben dus uiterst benieuwd welke formules ze uit hun hoge hoed gaan toveren maar als dit een supplement van >€10/mnd betekent, blijft hier alles bij het oude.

Waarom werden de lossy audio codecs toch ooit uitgevonden :(

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.