spotify komt met lossless hifi streaming.

Started by gizmo2, February 22, 2021, 20:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

FrankBe

Quote from: DofN on October  4, 2023, 21:11:57Die Kaefer heeft wel een punt.

Ja dus volgens zijn logica moeten Spotify gebruikers met specifieke hifi speakers dan maar naar Tidal of Quobuz uitwijken als ze willen genieten van lossless audio?

chansig

Nee...dat de groep hifi gebruikers bijzonder klein is en de bijzonder grote groep het niet weet te waarderen.

Tenminste dat is wat hij zegt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankBe

Quote from: chansig on October  4, 2023, 21:39:14Nee...dat de groep hifi gebruikers bijzonder klein is en de bijzonder grote groep het niet weet te waarderen.

Tenminste dat is wat hij zegt.

Gr. Hans

Dat versta ik ook wel  ;)  Ik gebruik Spotify zelf ook in hoofdzaak tijdens het autorijden en dan is de huidige kwaliteit meer dan toereikend. Maar voor thuis zou ik dat tikkeltje extra kwaliteit wel kunnen appreciëren.

Ik krijg stilaan wel het idee dat Spotify het lossless gebeuren gewoon aan Tidal, Quobuz en Apple wil overlaten?

chansig

#128
Geen idee. Het is niet wat je post en oa zwart gemaakt had. Daar reageerde ik op. Niet op de gedachten die je hebt.

Dus nog maar even afwachten. Vorige week waren er toch prijzen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gizmo2

#129
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Struis

Nou, Qobuz heeft heel lang de service gehad dat ze in principe de best klinkende versie neerzetten van elk album. Is dat niet zo, kan je ze mailen en doen ze het alsnog. Dat vond ik wel een voordeel van Qobuz. Helaas snappen mijn Naim streamers (bejaarde zooi) geen Qobuz, dus Spotify en Tidal.
HOor ik een verschil? Met dezelfde masters? Vaak ja. Zijn het vaak dezelfde masters? Ehhh :)
Maar TiDAL hi-res voor Spotify lossy prijs, mja... Al realiseer ik me ook wel dat op z'n allerbest 10% van de albums op Tidal hi-res zijn. En hoor je dan altijd het verschil? Hm...

Quote from: DofN on February 24, 2021, 08:28:26Als ik een nummer van het "Joan Armatrading - Gold" album van Qobuz, en ik neem hetzelfde nummer van het "Joan Armatrading - Gold" album op Spotify, dan ga ik er vanuit dat de diensten hetzelfde album in hun catalogus hebben. Naïef misschien.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

jahtari

#131
Ik betaal nu een tijd weer normaal tarief maar erger me steeds meer aan tidal.

Ze blijven me allerlei muziek aanbieden die ik niet luister.

Maar vooral de database maakt me gek. Nummers die zomaar verdwijnen, opeens een andere versie zijn van hetzelfde nummer, of opeens niet meer kunnen worden afgespeeld ivm rechtenkwestie.

Vorige week was mijn "tracks" lijst weg op de iphone. Weg. Gelukkig nog wel op de de mac dus probeerde de 1200 nummers te kopiëren naar een andere lijst. Ook dat ging heel slecht, 50 nummers die ik niet kom kopiëren naar een andere playlist.

Zucht.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

brt

Dat hoort wel een beetje bij streamen, vrees ik @jahtari . Ben ook vaak albums kwijt, ook bij Qobuz. Doordat ik met Roon speel kan ik makkelijk op 'andere versies' clicken en zie ik dat er blijkbaar een andere versie van hetzelfde album is geupload, waardoor 'mijn' versie verdwenen is. Wel irritant idd!

Tidal aanbevelingen vind ik best goed in de app. Daar heb je suggested new albums, en als een album is afgelopen komt er daarna ook mooie muziek. Net als de related albums die onder een album staan. Dat vind ik prima eerlijk gezegd.

Ik heb juist het idee dat ze de laatste tijd minder alle Jay Z's erdoorheen drukken. Krijg ze in elk geval niet meer te zien, gelukkig  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jahtari

#133
Ja dat is het mooie aan "bezit" van muziek, de juiste versie blijft.

Juist het kunnen vertrouwen dat je een gevonden nummer niet meer kwijtraakt zou een MUST moeten zijn voor streaming.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Vhond

#134
Quote from: jahtari on March  7, 2024, 07:29:34Ja dat is het mooie aan "bezit" van muziek, de juiste versie blijft.

Juist het kunnen vertrouwen dat je een gevonden nummer niet meer kwijtraakt zou een MUST moeten zijn voor streaming.
Iedereen vergeet wel waar het bij streamen om te doen is: werk van anderen 'leveren' aan mensen die daar interesse voor hebben tegen een bepaalde prijs.

Het is aan de artiest om uiteindelijk te zeggen of hij/zij/x er te weinig voor ontvangt (want voor 0,0001 cent per stream is nou niet echt veel als je niet veel beluisterd wordt)...

Ook ik vind het irritant als ik meerdere streaming abbo's moet hebben omdat de collectie van die ene streaming host te beperkt is. Gelukkig kan ik teruggrijpen op mijn cd verzameling of tracks/albums op mijn interne netwerk...

katwax

Quote from: jahtari on March  6, 2024, 19:13:57Ik betaal nu een tijd weer normaal tarief maar erger me steeds meer aan tidal.

Ze blijven me allerlei muziek aanbieden die ik niet luister.

Maar vooral de database maakt me gek. Nummers die zomaar verdwijnen, opeens een andere versie zijn van hetzelfde nummer, of opeens niet meer kunnen worden afgespeeld ivm rechtenkwestie.

Vorige week was mijn "tracks" lijst weg op de iphone. Weg. Gelukkig nog wel op de de mac dus probeerde de 1200 nummers te kopiëren naar een andere lijst. Ook dat ging heel slecht, 50 nummers die ik niet kom kopiëren naar een andere playlist.

Zucht.
Amazon music is op dat gebied wel zeer stabiel, in het verleden gemerkt dat op Qobuz en ook Spotify soms albums "verdwijnen".
Nadeel, is dat er minder integratie is met streamers (geen connect) en de suggesties zijn wat beperkter dan bv Spotify. Echter hun muziek db is mogelijk groter dan Spotify.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Quote from: Vhond on March  7, 2024, 08:13:09Gelukkig kan ik teruggrijpen op mijn cd verzameling of tracks/albums op mijn interne netwerk...
Idd, mijn nas staat gelukkig vol. Veelal afkomstig van torrent / eigen cd's die ik weg gedaan heb, met vaak ook versies van nummers die ik online niet vind.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Struis

Mja, de aanbiedingen qua muziek. Moah, beetje hit en mis. Voor mij is Spotify daar toch beter in (ja, ik heb ze gewoon allebei). Maar ik ben het volledig met je eens. Dat er continu nummers en albums verdwijnen voor een NET iets andere versie (meestal een remaster die NOG even een stukje MEER compressie heeft) vind ik mateloos iritant. Waarom elke keer weer die slechtere remasters? Laat gewoon staan!

Quote from: jahtari on March  6, 2024, 19:13:57Ik betaal nu een tijd weer normaal tarief maar erger me steeds meer aan tidal.

Ze blijven me allerlei muziek aanbieden die ik niet luister.

Maar vooral de database maakt me gek. Nummers die zomaar verdwijnen, opeens een andere versie zijn van hetzelfde nummer, of opeens niet meer kunnen worden afgespeeld ivm rechtenkwestie.

Vorige week was mijn "tracks" lijst weg op de iphone. Weg. Gelukkig nog wel op de de mac dus probeerde de 1200 nummers te kopiëren naar een andere lijst. Ook dat ging heel slecht, 50 nummers die ik niet kom kopiëren naar een andere playlist.

Zucht.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Struis

Mja, maar het is toch zonde dat je 20 euro p/m software nodig hebt (Roon) om dat te kunnen.. Software die nog steeds niet in staat is om soundclips te analyseren en dus nog steeds 2500+ nummers verkeerd identificeert en weigert folders te laten browsen, maar dat terzijde..

Quote from: brt on March  6, 2024, 22:31:25Dat hoort wel een beetje bij streamen, vrees ik @jahtari . Ben ook vaak albums kwijt, ook bij Qobuz. Doordat ik met Roon speel kan ik makkelijk op 'andere versies' clicken en zie ik dat er blijkbaar een andere versie van hetzelfde album is geupload, waardoor 'mijn' versie verdwenen is. Wel irritant idd!

Tidal aanbevelingen vind ik best goed in de app. Daar heb je suggested new albums, en als een album is afgelopen komt er daarna ook mooie muziek. Net als de related albums die onder een album staan. Dat vind ik prima eerlijk gezegd.

Ik heb juist het idee dat ze de laatste tijd minder alle Jay Z's erdoorheen drukken. Krijg ze in elk geval niet meer te zien, gelukkig  :D
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Henkjan_O

Quote from: Struis on March  8, 2024, 09:41:03Dat er continu nummers en albums verdwijnen voor een NET iets andere versie (meestal een remaster die NOG even een stukje MEER compressie heeft)
en dan bij voorkeur ook nog van die "bonus tracks" erbij, die het hele originele album om zeep helpen.   >:(   er was een reden dat die tracks niet op het album stonden ja
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

Quote from: Henkjan_O on March  8, 2024, 17:14:49en dan bij voorkeur ook nog van die "bonus tracks" erbij, die het hele originele album om zeep helpen.   >:(   er was een reden dat die tracks niet op het album stonden ja


Dat was op cd's ook al zo. European bonus track, of iets dergelijks
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

FrankBe

Ik heb me intussen neergelegd bij het uitblijvende Spotify lossless verhaal en ik geniet gewoon van het comfort dat me geboden wordt. Ik heb zonet de auto gewassen met Spotify via de wireless hoofdtelefoon en ik luister er nog steeds naar terwijl ik hier typ. Zonet nog een andere playlist geselecteerd via de desktop app terwijl mij telefoon in mijn broekzak zit. Werkt allemaal vlekkeloos :thumbs-up:

Ik ga trouwens ook geen Tidal meer overwegen als ik de commentaren hier lees.

Struis

Oh ja, vooral ERG goed om mijn tracks te laten verdwijnen voor tracks die het album 3x zo lang maken zodat je het toch voortijdig uit zet..

Quote from: Henkjan_O on March  8, 2024, 17:14:49en dan bij voorkeur ook nog van die "bonus tracks" erbij, die het hele originele album om zeep helpen.   >:(   er was een reden dat die tracks niet op het album stonden ja

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

brt

Quote from: Henkjan_O on March  8, 2024, 17:14:49en dan bij voorkeur ook nog van die "bonus tracks" erbij, die het hele originele album om zeep helpen.   >:(   er was een reden dat die tracks niet op het album stonden ja


In Roon kun je trouwens nummers blocken, dan worden ze niet meer afgespeeld. Maar ja, Spotify werkt niet met Roon  :nopompom:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Struis

Niet? Ah, dan wordt dat hem nooit wat. Als hij een zooi van mijn eigen muziek niet doet en ook Spotify niet, heb ik letterlijk alleen Tidal over en de rest van mijn muziek. Dan kan ik net zo goed de (kneuzige) Focal / Naim app gebruiken en mogelijk later de Mosaic app van dCS (als ik een keer een betaalbare Network Bridge vind ;)

Quote from: brt on March  9, 2024, 22:37:41In Roon kun je trouwens nummers blocken, dan worden ze niet meer afgespeeld. Maar ja, Spotify werkt niet met Roon  :nopompom:
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.