spotify komt met lossless hifi streaming.

Started by gizmo2, February 22, 2021, 20:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankBe

#100
Nog wat geruchten: https://www.theverge.com/2023/9/21/23884577/spotify-supremium-lossless-audio-tier-code

Blijkbaar $19.99 voor individueel gebruik. Moet je hier dan uit afleiden dat family €26.99 wordt?

Quote
 The new plan includes:
    24-bit Lossless music (they don't refer to it as Hifi anymore)
        They claim that "their technology has no lag and delays"
    Ability to make playlists with AI
    30h of audiobook listening every month
        "Access to included audiobooks listening hours is only available to plan managers of Individual, Duo, and Family plans"
    Ability to filter your library by mood, activity and genre
    Advanced mixing tools
        Customize the order of a playlist by BPM or danceability, or use "smart order" to create the best sequence using key and tempo
        Enable smooth transitions which uses set cue points to seamlessly transition between tracks
        Filter by moods and genres in a playlist
    Soundcheck: tells you about your listening habits and discover what mix of sounds is "uniquely you"

chansig

#101
Quote from: FrankBe on September 24, 2023, 10:28:19Nog wat geruchten: https://www.theverge.com/2023/9/21/23884577/spotify-supremium-lossless-audio-tier-code

Blijkbaar $19.99 voor individueel gebruik. Moet je hier dan uit afleiden dat family €26.99 wordt?


Geen haar op mijn hoofd.

Gister wederom mogen ervaren dat ik geen verschil hoor (op een set, incl fancy streamer, die vele male duurder is dan die van mij) tussen Flac, wav oid,  en een MacBook met Spotify.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Quote from: chansig on September 24, 2023, 11:09:17Gister wederom mogen ervaren dat ik geen verschil hoor (op een set, incl fancy streamer, die vele male duurder is dan die van mij) tussen Flac, wav oid,  en een MacBook met Spotify.

Gr. Hans

Ik was daar ook volgens mij.  :colgate: Zover ik weet hebben de fancy streamert en de macbook beide gespeeld, maar niet in een vergelijk toch?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Nee...maar als dit 1:1 vergeleken zou moeten worden dan is het eventuele verschil het me sowieso niet waard. Ik heb met beide muziek gehoord via de Focals.

Beetje zoals de Focals en de Dyns...ook niet vergeleken. Mijn inziens ook niet nodig. Tenzij je wilt gaan onderzoeken of plaatsing (dus bv Dyns op dezelfde plek als de Focals...of andersom) een soortgelijk resultaat zal geven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Cyrus·

Tja, wordt dan pakweg een tientje extra voor lossless kwaliteit. Prima deal, kan Tidal er uit. Per saldo bespaar ik dan juist een tientje per maand, prima. Maar voor mij zit de winst op een belangrijker punt: nog maar 1 app voor mijn muziek. Spotify gebruik ik veel onderweg en tijdens het werk. Tidal gebruik ik alleen als ik "er voor ga zitten" met de hifiset in de woonkamer of de 2e set in mijn thuiskantoor. Met lossless via Spotify is de kwaliteit op de serieuze sets op orde, scheelt een hoop administratie met dubbele playlists etc.
Groeten,
Edwin

kappa9

Quote from: Cyrus· on September 26, 2023, 17:19:19Tja, wordt dan pakweg een tientje extra voor lossless kwaliteit. Prima deal, kan Tidal er uit. Per saldo bespaar ik dan juist een tientje per maand, prima. Maar voor mij zit de winst op een belangrijker punt: nog maar 1 app voor mijn muziek. Spotify gebruik ik veel onderweg en tijdens het werk. Tidal gebruik ik alleen als ik "er voor ga zitten" met de hifiset in de woonkamer of de 2e set in mijn thuiskantoor. Met lossless via Spotify is de kwaliteit op de serieuze sets op orde, scheelt een hoop administratie met dubbele playlists etc.

Nou precies dit. Spotify vind ik overigens ook het fijnste qua bedienen en overzicht.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

ff een gerelateerde opmerking: qobuz betaalt de artiesten 6 (ja, zes) keer zo veel per stream als dat Spotify doet ...  zou voor mij persoonlijk al de keuze bepalen

bron: https://twitter.com/PSB_HQ/status/1706615312064364838
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

AudioEnZo

Quote from: brt on September 26, 2023, 17:46:51Jammer dat spotify niet via Roon kan.
Als Spotify lossless wordt, gaan ze het wellicht nu wel in Roon implementeren.

brt

Quote from: Henkjan_O on September 27, 2023, 00:33:36ff een gerelateerde opmerking: qobuz betaalt de artiesten 6 (ja, zes) keer zo veel per stream als dat Spotify doet ...  zou voor mij persoonlijk al de keuze bepalen

bron: https://twitter.com/PSB_HQ/status/1706615312064364838


Heel goed, alleen erg jammer dat hun catalogus gewoon lang niet zo compleet is als TIDAL, laat staan Spotify
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

John Wx

Quote from: Henkjan_O on September 27, 2023, 00:33:36ff een gerelateerde opmerking: qobuz betaalt de artiesten 6 (ja, zes) keer zo veel per stream als dat Spotify doet ...  zou voor mij persoonlijk al de keuze bepalen

bron: https://twitter.com/PSB_HQ/status/1706615312064364838


1 bericht op X dan is het een waarheid
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

katwax

Quote from: AudioEnZo on September 27, 2023, 08:26:34Als Spotify lossless wordt, gaan ze het wellicht nu wel in Roon implementeren.
Volgens mij is dat niet de reden, er is al vanaf begin vraag dat Roon Spotify ondersteunt, zal wel eerder over geld gaan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

AudioEnZo

De vraag vanuit de gebruikers was er inderdaad al langer. Ik bedoel de wil van Roon om het te implementeren, ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld minimaal Flac willen zien als aanbod vanuit een muziek provider. Maar het is maar een aanname.
Dat geld er ook een rol in speelt geloof ik ook direct.

brt

Quote from: AudioEnZo on September 27, 2023, 10:19:52De vraag vanuit de gebruikers was er inderdaad al langer. Ik bedoel de wil van Roon om het te implementeren, ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld minimaal Flac willen zien als aanbod vanuit een muziek provider. Maar het is maar een aanname.
Dat geld er ook een rol in speelt geloof ik ook direct.

Wat ik ooit las is dat Spotify niet wil, aan Roon lag het niet dacht ik. Zullen idd wel niet genoeg betalen...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Dura

Quote from: Henkjan_O on September 27, 2023, 00:33:36ff een gerelateerde opmerking: qobuz betaalt de artiesten 6 (ja, zes) keer zo veel per stream als dat Spotify doet ...  zou voor mij persoonlijk al de keuze bepalen

bron: https://twitter.com/PSB_HQ/status/1706615312064364838

Dat lijkt me vreemd, spotify hifi gaat 20,- pm kosten, Qobuz is vanaf 12,50 per maand. En dan zouden ze ook nog geld genoeg om 6x zoveel te betalen?
Dan kunnen die artiesten beter allemaal weg gaan bij Spotify, dan volgen de klantjes vanzelf wel naar Qobuz. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Henkjan_O

Quote from: John Wx on September 27, 2023, 10:09:211 bericht op X dan is het een waarheid
dat is t officiele account van een band, die kan t weten lijkt me.... 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

John Wx

Quote from: Henkjan_O on September 27, 2023, 12:34:06dat is t officiele account van een band, die kan t weten lijkt me.... 

Je zou het zeggen kan alleen op heel internet niksvinden

Of het is de wens van de gedacht
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

DofN

Quote from: brt on September 27, 2023, 08:45:24Heel goed, alleen erg jammer dat hun catalogus gewoon lang niet zo compleet is als TIDAL, laat staan Spotify

Dat valt wel mee, het gebeurt echt bijna nooit meer dat ik iets niet kan vinden op Q dat wel op Spot te vinden is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: DofN on September 30, 2023, 19:46:52Dat valt wel mee, het gebeurt echt bijna nooit meer dat ik iets niet kan vinden op Q dat wel op Spot te vinden is.

Valt bij mij niet mee. Bij het overzetten van TIDAL naar Qobuz onlangs nog miste ik zo'n 25%
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Quote from: brt on September 30, 2023, 20:52:22Valt bij mij niet mee. Bij het overzetten van TIDAL naar Qobuz onlangs nog miste ik zo'n 25%

En als je die nummers handmatig nazoekt? Ik zet ook weleens lijsten over en dan pakt ie niet alles mee, maar als ik die nummers zelf even opzoek zijn ze er bijna altijd wel. Vroeger was het verschil groter. Ik zit best diep in obscure electro.. Soms is het niet op Spotify en niet op Qobuz en wel op Youtube.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: DofN on September 30, 2023, 20:57:16En als je die nummers handmatig nazoekt? Ik zet ook weleens lijsten over en dan pakt ie niet alles mee, maar als ik die nummers zelf even opzoek zijn ze er bijna altijd wel. Vroeger was het verschil groter. Ik zit best diep in obscure electro.. Soms is het niet op Spotify en niet op Qobuz en wel op Youtube.

Ik ga niet een paar honderd albums handmatig zoeken.
Maar ik heb nu zowel Tidal als Qobuz en kan in Roon zien van welke dienst ze in mijn bibliotheek staan en het valt me toch regelmatig op dat het Qobuz logootje ontbreekt. Jammer dat ze niet completer zijn, dan had ik Tidal eruit kunnen gooien. Qobuz heeft veel hi-res.

On topic: ben benieuwd of Spotify ook 96 of zelfs 192 gaat leveren.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

FrankBe

#123
https://www.t3.com/news/spotify-talks-lossless-and-its-not-great-news-for-hi-fi-fans

Quote´Spotify has revealed that it is likely to add lossless audio to its streaming app and service, but contrary to recent rumours, you shouldn't expect it to arrive anytime soon. It certainly doesn't seem to be a priority.

Speaking with the company's vice president of business affairs, David Kaefer, T3 learned that the much-requested feature is still being discussed internally: "We're always looking at sound quality," he said.

"I think it could launch at some point."

However, Kaefer suggested that it's not something that will benefit most Spotify users: "The thing that I would say on lossless is that a lot of people don't appreciate it is a concept that works more for people with specific home speakers.

"And, if you think about where people really listen today, 98% of the time they're listening on headphones. A lot of lossless does not work across Bluetooth."

Zucht :(

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software