Onkyo TX-NR1007 wel beeld geen geluid van Blu-ray speler

Started by denman1710, February 20, 2021, 16:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denman1710

All, ik ben helemaal het spoor bijster.

Ik heb een Onkyo TX-NR1007 met een Onkyo BV-BD507.

Afgelopen weken proef gedraaid voor ik alles kon wegwerken in mij HT en geen enkel probleem.

Vandaag alles los gehaald aan kabels en gaan weg werken.

Nu alles terug ingebouwd zet ik alles aan en......op de uitgang HDMI 1 (Blu-ray) heb ik vanuit de player wel beeld, maar geen geluid......

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Wie heeft er nog een idee?

Ik heb alles naar mijn weten op dezelfde manier aangesloten (heel simpel eigenlijk met alleen een HDMI kabel).

Hebben jullie een idee?

Mijn XBOX doet het b.v. wel op de GAME ingang (HDMI 4).








Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


bertje

Dat lijkt op het beruchte hdmi-board probleem van de wat oudere Onkyo's
Zie bijvoorbeeld https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172882.msg3253933#msg3253933

Geeft hij wel de gebruikelijke relais-kliks bij het opstarten en zijn de speakeraansluitinge in het display zichtbaar?
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

denman1710

#2
Bedankt Bertje voor de reactie, maar dan zou ik het op elke input moeten hebben lijkt me. Zoals gezegd op HDMI 4 (GAME) heb ik vanuit de XBOX beeld en geluid.

Op HDMI 1 had ik tot vanmorgen gewoon geluid tot het omzetten van de bekabeling.

Relais schakelen wel, maar pakt na het wisselen van de geluidssettings van een specifieke bluray van stereo naar 5.1 DTS master niet meer op, specifiek op kanaal HDMI 1, op 4 gaat het helemaal goed.


Het kan natuurlijk toeval zijn, maar toch twijfel ik.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk