Nvidia Shield tv Pro - films afspelen vanaf SSD-schijf. Hoe???

Started by Ramses56, February 19, 2021, 17:21:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ramses56

Vandaag de Nvidia Shield tv Pro geïnstalleerd. Nu wil ik ook films afspelen vanaf een USB SSD-schijf die NTFS is geformatteerd. Echter, in het hoofdmenu kan ik nergens een optie vinden om de SSD-schijf te activeren. Bij de instellingen onder "opslag" wordt de schijf wel herkend maar de enige opties die ik daar heb is "uitwerpen" of de schijf formatteren.
Kortom, hoe kan ik films afspelen vanaf de SSD-schijf zonder dat ik de schijf moet formatteren?

PascalP

Heb je een applicatie erop om überhaupt films af te spelen?
Kodi, Plex, MrMC, VLC etc...?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

Ff goegel raadplegen, heb ergens eens een tutorial gezien hoe externe media te mounten. Je filesystem zal wellicht aan wat voorwaarden moeten voldoen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ritchard

Bedankt voor de tip MrMc.
Alleen krijg ik er geen Dolby hd geluid.
Nog een tip hiervoor?

Gr. Ritchard

PS gevonden in de settings :-)
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Tabcam

Kan je de bestanden met de filebrowser vinden?  Die zit tegenwoordig onder Settings verstopt. Ik meen dat je bij Movies ook files kan doen en dan een add videos kan doen en dan browsen naar de juiste plek. Hoop dat hij dan de SSD ook laat zien.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ramses56

Bedankt voor de tips.
Ik duik morgen nog eens in de instellingen en apps. Wordt vervolgd!

Ramses56

Ik heb de VLC-player willen installeren maar het apparaat zegt dat er onvoldoende schijfruimte is. Ik heb een hoop apps verwijderd en zou 11 GB over hebben. Desondanks onvoldoende ruimte voor de VLC-player. Toch wel vreemd omdat VLC zeker niet meer dan 11GB is.

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Ramses56

Nividia Shield had spontaan alles gewist van mijn ssd-schijf. Uiteindelijk bleek het apparaat niet voor mijn doeleinden geschikt genoeg en heb het weer teruggestuurd.
Allemaal bedankt voor het meedenken en ik ga weer op zoek naar een geschikte Dune mediaplayer.

GH

Dat is de het geluk van online bestellen.....
Maar de Shield is gewoon een alles speler, als je die niet voor je doel (lekker vage formulering?) kon gebruiken dan is de kans klein dat het aan het apparaat heeft gelegen.....

Ik zou niet weten welke mediaspeler meer kan afspelen dan een shield.

GH


Tabcam

Quote from: Ramses56 on February 28, 2021, 11:26:30
Nividia Shield had spontaan alles gewist van mijn ssd-schijf. Uiteindelijk bleek het apparaat niet voor mijn doeleinden geschikt genoeg en heb het weer teruggestuurd.
Allemaal bedankt voor het meedenken en ik ga weer op zoek naar een geschikte Dune mediaplayer.
Volgens mij wist de NVidia TV niet spontaan iets, alleen kan het wel snel gaan als je even dubbel op de knop drukt omdat hij even niet reageert.

Baalde vandaag ook omdat hij nu Kodi geüpdate heeft maar de nieuwste versie ondersteund veel minder skins :nopompom:. Zal even duren en dan hoop ik dat de andere skins ook weer ondersteund worden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i