Tegel onder de speakers

Started by -Logix-, June 2, 2004, 12:47:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcoV

#25
Quote from: Ettepet on June  9, 2004, 23:28:18
Nou, 5.69 euro verder heb ik 3 opsluitbanden (gratis op maat geknipt!), 4 "gebruikte" squashballen (ook gratis), en een stukje tapijt (rest-deel, gratis).  Resultaat: een ontkoppelingsbuffer van 75cm x 45cm, bestaande uit: 8 halve squasballen, met daarop de 3 opsluitbanden, het tapijt en daarop de sub.


Zeker een goedkope oplossing dus, maar ik vind het persoonlijk niet mooi.

Marco

DrBoom


Ettepet

#27
DrBoom, een opsluitband is zo'n dikke betonnen lat om perkjes af te bakenen e.d.

MarcoV

Quote from: Ettepet on June 11, 2004, 22:20:28

??? ik begrijp het even niet, had je mijn reactie daar vlak voor wel gelezen?


niet goed genoeg, zo blijkt  :-[

Ik gooi de editor wel even aan  ;)

Marco

Ettepet

#29
Quote from: Ettepet on June  9, 2004, 23:28:18
Omdat de PB2-Plus 2x3 voetjes heeft aan de lange zijden zou de binnenste opsluitband minder belast worden (zitten geen voetjes), dus heb ik daar 2 dunne kurken onderzetters onder gelegd.  De squasballen zitten vrijwel exact onder de voetjes & onderzetters.
Had de onderzetters weer weggehaald om de subwoofer stabieler te maken.  Nu rust een groot deel van het gewicht op de buitenste delen, en is er door een handige opstelling van de squashhelften weinig beweging te krijgen in de sub in alle richtingen.

Nog twee foto's: (de PB2+ op opsluitbanden - in seizoensgekozen camouflage-opstelling :D)

Mandragore

Quote from: BOUBOU on June 10, 2004, 21:23:31Voor de stabiliteit kun je wel het beste halve balletjes nemen
Een voorbeeld die ik al vaker aangehaald heb, stond op de website van Scarp......maar die heeft hem helaas leeg gehaald.
Welicht dat hij ze elders nog opgeslagen heeft.

Bedankt!

Ik zal er eens mee spelen (als we weer een balletje lekgeslagen hebben  ;))
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

GerritZ

Quote from: Mandragore on June 10, 2004, 21:14:01

On topic: m'n sub staat sinds een week ook op een tegel. Ik heb het idee dat het laag daardoor iets "rustiger" is geworden (=beter naar mijn smaak). Heeft het nog toegevoegde waarde om tussen de tegel en mijn grenenhouten vloer nog squashballetjes te plaatsen? Zo ja, moeten dat dan halve balletjes zijn?

Ik heb zelf nog ff een mail naar SVS gedaan hun reaktie :

Hello Gerrit,

I doubt you would hear any audible benefit. But if the subwoofer was on an uneven hard surface...this might minimize any chance of the baseplate resonating against the floor.

Tom V.
SVS

Vraag van mijn kant was om eventueel met vibrapots te stoeien


Gerrit

Ettepet

Het gaat om de combinatie tegel + ontkoppeling (vibrapods/squashbalhelft), en voor mij (op betonnen vloer) maakt het een wereld van verschil uit.

GerritZ

Quote from: Ettepet on June 15, 2004, 22:39:09
Het gaat om de combinatie tegel + ontkoppeling (vibrapods/squashbalhelft), en voor mij (op betonnen vloer) maakt het een wereld van verschil uit.

Ik vind hun reaktie ook wat vreemt, had zelf mijn REL Q400 op spikes staan met daaronder een dikke tegel en
die weer ontkoppel met vibrapots/squashbalhelft.

Maar welke sub heb jij ? Ik zelf heb nog niets gedaan met mijn SVS cylinder maar ik ga hem zeker eens op een
tegel zetten met "ballen" eronder. Koppel met spikes wordt lastig denk met z'n baseplaat eronder.

Gerrit


Ettepet

Quote from: GerritZ on June 16, 2004, 11:39:15
Maar welke sub heb jij ? Ik zelf heb nog niets gedaan met mijn SVS cylinder maar ik ga hem zeker eens op een tegel zetten met "ballen" eronder. Koppel met spikes wordt lastig denk met z'n baseplaat eronder.
Ik heb een PB2+ (zie vorige topic-pagina), en ik overweeg voorlopig ook geen spikes.. ;)

-Logix-

#35
Quote from: RPM on June  3, 2004, 00:11:26
Heb ik nog niet gevraagt, ik betaal ze bij afhaling, ik zal het gelijk hier even posten wat het kostte!

Het kostte me maar 10 euro voor beide 35x35cm tegels, en ze zijn loei zwaar  ;D
Shut the fuck up Donny!

Mark S

Dat is volgens mij een hele mooie prijs RPM! Hoe dik zijn ze?

-Logix-

Niet echt dik, zo'n anderhalve cm. Maar ik kon ze evt ook op elkaar laten plakken, maar ik vond de dikte opzicht voldoende.

Grt,
Ruud

Shut the fuck up Donny!

pong38

Quote from: Mark S on June 19, 2004, 13:27:24
Dat is volgens mij een hele mooie prijs RPM! Hoe dik zijn ze?

Waar heb je ze gehaald ?
Of... weet iemand rond of in Den Haag een zaak ?

Ron

printje

Zo ik heb ook de poging maar gewaagd om stenen eronder te gooien ;D
Heb geslepen natuut lij steen 40x40x6, onder mijn XTI100 JBL gegooid met onder de steen op 4 punten gewoon Rubber van 5millimeter uit een matje gesneden.
Het resultaat is verbluffend :D
Wat mij als eerste opviel en wat ik het minst had verwacht, is dat het geluid bij hoog en mid gedempt is
de bas wat strakker, dus het hele klank gebied is wat neutraler/rustiger geworden TOPPIE ;)
Onder de XTI300 SUB iets groter steen 60x40. ook daar een drogere/strakkere bas, en minder dreun als ik op de WC zit ;D
Vr.Gr. Printje,