arcam avr 390/samsung q75qe70 vraagje

Started by nicodemol, February 18, 2021, 19:44:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicodemol

ik heb gisteren de Arcam 390 binnen gekregen en ben vrolijk aan het installeren gegaan.

nou stuit ik op een probleempje waar ik niet uit kom.

ik heb de 390 via hdmi arc output naar de samsung one Connect box arc in en mijn ziggo next naar 1 van de hdmi ingangen van de 390 nou werk alles wel maar,..
de tv herkent de 390 niet maar geeft wel beeld en geluid! maar als ik in de tv naar een app ga bv Netflix krijg ik wel beeld van Netflix maar blijf het geluid van de tv houden over de speakers en het geluid van Netflix door de tv!?

ander vraagje,hier voor had ik een Denon avr-x4300 als ik bv mijn apple tv aanzetten ging automatisch de receiver naar het kanaal voor apple tv.
bij de 390 moet je dit echt fysiek doen!? niet veel moeite hoor maar toch!

maar goed de eerste vraag is er die mij echt toe doet.

gr nico

Marcel.B

Heb je arc ingeschakeld in het menu van de 390?
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

nicodemol

nee dus,..ik heb de zaak waar ik hem heb gekocht gebeld en deze hebben mij even door de setup geloodst.

maar bedankt voor je reactie.

Berry76

Quote from: nicodemol on February 18, 2021, 19:44:48
ik heb gisteren de Arcam 390 binnen gekregen en ben vrolijk aan het installeren gegaan.

nou stuit ik op een probleempje waar ik niet uit kom.

ik heb de 390 via hdmi arc output naar de samsung one Connect box arc in en mijn ziggo next naar 1 van de hdmi ingangen van de 390 nou werk alles wel maar,..
de tv herkent de 390 niet maar geeft wel beeld en geluid! maar als ik in de tv naar een app ga bv Netflix krijg ik wel beeld van Netflix maar blijf het geluid van de tv houden over de speakers en het geluid van Netflix door de tv!?

ander vraagje,hier voor had ik een Denon avr-x4300 als ik bv mijn apple tv aanzetten ging automatisch de receiver naar het kanaal voor apple tv.
bij de 390 moet je dit echt fysiek doen!? niet veel moeite hoor maar toch!

maar goed de eerste vraag is er die mij echt toe doet.

gr nico
u

Ik heb ook de Arcam AVR 390 en ondervond de zelfde problemen. Ik heb de Ziggo box er tussen uit gehaald. Ik stream Ziggo nu via Apple tv. De hdmi protocollen van de Ziggo next werken niet lekker samen met de Arcam.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Quote from: Berry76 on April 21, 2021, 06:21:12
u

Ik heb ook de Arcam AVR 390 en ondervond de zelfde problemen. Ik heb de Ziggo box er tussen uit gehaald. Ik stream Ziggo nu via Apple tv. De hdmi protocollen van de Ziggo next werken niet lekker samen met de Arcam.

Hoe ervaar jij de surround geluiden? Bij het streamen van ziggo via Apple TV 4K klinken mijn subs alsof ze onderwater staan. ?

Ik heb ook een Arcam avr390
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo