Nieuw project: dedicated bioscoop (wat te doen met speakers)

Started by ReRichard, February 17, 2021, 12:20:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jefften

Quote from: ReRichard on February 17, 2021, 19:52:15
Nog een mooi (en tikkeltje onverwacht) nieuwtje; er komt een JVC N5 aan. Nog wel even wachten tot hij weer leverbaar is maar ik sta op de lijst.

Eerder dan verwacht maar soms mag je jezelf best even kietelen  O0

Hey Jeffrey,

Dat aanbod wil ik zeker niet afslaan. In welk stadium van de bouw van je HT zit je?

Hey Richard, Gefeliciteerd met de N5!

ik ben momenteel bezig met de afwerking van het plafond. Daarna vloerbedekking, bekabeling trekken en dan alle speakers installeren en versterkers aansluiten.

Dus zal nog wel even duren..  heb naast de bouw van de bios ook veel tijd nodig voor mijn werk en andere hobby's

Je mag me altijd even bellen mocht je met vragen zitten.
PM. me anders maar.

Jeffrey
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

williams

Hier een tevreden gebruiker van de B&W ct serie i.c.m. de Rel ht1508 predator .
Had hiervoor Focals staan (816v) maar dit is wel een heel stuk beter en ook in stereo kun je er goed mee draaien en zijn best goed betaalbaar .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo


williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mr. A

Ik zou zeker voor het merk M&K Sound gaan.

Ik heb zelf de MK IW150 voor LCR en dat geluid is echt onverslaanbaar. Voordeel van inwall speakers is natuurlijk dat je het geluid in een voorzetwand achter je scherm kan plaatsen en dat is volgens mij in jouw ruimte ideaal. En het ziet er super strak uit. Zoals ik al aangaf heb ik zelf de speakers in een voorzetwand geplaatst en dat werkt fantastisch. Bij mijn ruimte was letterlijk elke centimeter belangrijk dus vandaar deze keuze.

Martijnst1990

Quote from: williams on February 19, 2021, 21:40:01
Hier een tevreden gebruiker van de B&W ct serie i.c.m. de Rel ht1508 predator .
Had hiervoor Focals staan (816v) maar dit is wel een heel stuk beter en ook in stereo kun je er goed mee draaien en zijn best goed betaalbaar .
Mooie ruimte en speakers! Maar staan ze niet voor het scherm, of lijkt dat zo op de foto?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

ReRichard

Kleine statusupdate: eerste aannemer is geweest, offerte binnen twee-drie weken. Vrijdag tweede aannemer.

Ben heel benieuwd binnen welke termijnen ons project gerealiseerd kan worden.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

MLCinema

Gave plannen! Als ik mijn ruimte opnieuw zou doen zou ik ook kiezen voor inbouw speakers aan de voorzijde. Zeker ook om zo groot mogelijk te kunnen projecteren. Ook houdt je meer ruimte over voor de juiste plaatsing van je subwoofers, ervan uitgaande dat je die niet in gaat bouwen.

Hoe groot wil je gaan projecteren? Dat kan ook bepalend zijn voor de keuze van inbouw of niet. De N5 heeft meer afstand tot het scherm nodig dan een TW9300 bijvoorbeeld. Kan iets zijn om rekening mee te houden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

williams

Quote.   Mooie ruimte en speakers! Maar staan ze niet voor het scherm, of lijkt dat zo op de foto   
Thanks en op deze foto staan ze inderdaad nog voor het scherm maar op dit moment zijn de stands ingekort en passen de speakers netjes eronder .
Omdat de hoogte iets lager is geworden heb ik de speakers nu iets naar achter leunen ( tilt ).
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

ReRichard

Status update. Viktor is gisteren de JVC n5 komen installeren. Vik bedankt voor de keurige service!

Eerste indruk is WOW. Wij vonden de Epson al een mooi plaatje geven maar dit is toch we van een heel ander niveau. Helaas kwamen we tot de ontdekking dat de 10m HDMI kabel handshake problemen heeft dus die moet vervangen worden. Kleinigheidje blijf je houden  :headbanging:
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

PascalP

Geniet er van dan, alleen nog ff die HDMI vervangen door een goeie die wel de volle 18Gbps aankan over de lengte  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ReRichard

Quote from: PascalP on March  3, 2021, 08:53:56
Geniet er van dan, alleen nog ff die HDMI vervangen door een goeie die wel de volle 18Gbps aankan over de lengte  :popcorn:

Er is al een ATZEBE HDMI-glasvezelkabel -10m, 4k HDMI-kabel ondersteunt 4K @60Hz HDR, YUV4:4 onderweg :) gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van dr audio HDMI out op de Panasonic speler. Zo doende toch van een 4K kunnen genieten.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

denoontje

Mooi man gefeliciteerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sion

Quote from: reza on February 17, 2021, 13:28:23
ik zou ook even kijken naar de B&W,s CT 7.5.
En dan gelijk alle speakers dezelfde :thumbs-up:

Nou ik ben het een keer eens met Reza. Alle speakers exact hetzelfde kan echt verschil maken. Doordat alle speakers dan exact dezelfde klank kleur hebben krijg je echt een hele mooie sound bubble. Het geluid gaan dat heel mooi van het ene naar het andere kanaal. Het fasegedrag is dan ook hetzelfde dus de plaatsing wordt preciezer. Betere sound stage.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

morca

Quote from: sion on March  3, 2021, 20:34:42
Nou ik ben het een keer eens met Reza. Alle speakers exact hetzelfde kan echt verschil maken. Doordat alle speakers dan exact dezelfde klank kleur hebben krijg je echt een hele mooie sound bubble. Het geluid gaan dat heel mooi van het ene naar het andere kanaal. Het fasegedrag is dan ook hetzelfde dus de plaatsing wordt preciezer. Betere sound stage.
Idd maakt je surround ervaring vele malen beter.
Alles klopt ineens tov ander merk of type speaker.

vik

Graag gedaan Richard en nogmaals heel veel plezier!  8)

Quote from: ReRichard on March  3, 2021, 08:46:32
Status update. Viktor is gisteren de JVC n5 komen installeren. Vik bedankt voor de keurige service!

Eerste indruk is WOW. Wij vonden de Epson al een mooi plaatje geven maar dit is toch we van een heel ander niveau. Helaas kwamen we tot de ontdekking dat de 10m HDMI kabel handshake problemen heeft dus die moet vervangen worden. Kleinigheidje blijf je houden  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton