Hoe de tv in slaapkamer aan te sluiten? (Ziggo)

Started by genesis, February 16, 2021, 06:14:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Quote from: RonG on February 16, 2021, 13:26:24
Apple tv idd of een chromecast.

Gebruik een Chromecast google tv in mijn HT en heb er mijn beamer "slim" mee gemaakt. Ziggo app erop en gaan met die banaan.
Is ook een heel stuk goedkoper dan een ATV en werkt net zo goed voor alleen ziggo. Netflix ed ook geen probleem uiteraard.

Dit is dus de gevraagde draadloze oplossing :) (ervan uitgaande dat WIFI daar goed is)

Daar mankeert het helaas nog wel eens aan, uitvallende internet....  :nopompom:

Genesis
Carpe Diem

RonG

Quote from: genesis on February 16, 2021, 18:53:15
Daar mankeert het helaas nog wel eens aan, uitvallende internet....  :nopompom:

Genesis

Ja, je moet wel goede wifi hebben,  ik heb dat gelukkig en kan zonder problemen streamen. Niet dat ik het dagelijks gebruik maar als wel dan loopt het gewoon.

Er wordt draadloos gevraagd en dan kun je toch niets anders dan streamen via wifi niet :)?

genesis

Quote from: RonG on February 16, 2021, 19:15:07
Ja, je moet wel goede wifi hebben,  ik heb dat gelukkig en kan zonder problemen streamen. Niet dat ik het dagelijks gebruik maar als wel dan loopt het gewoon.

Er wordt draadloos gevraagd en dan kun je toch niets anders dan streamen via wifi niet :)?

ik kan wel streamen vanaf mijn telefoon als hotspot dat internet is altijd zeer goed

Genesis
Carpe Diem

HJ

Quote from: genesis on February 16, 2021, 18:49:30
Streamen hapert te vaak, dat zie ik op onze nieuwe smart tv in de huiskamer met regelmaat :-\

Genesis
Is je internet in de huiskamer niet toereikend? Dan mss daar ook eens naar kijken. NF en ziggo hebben niet heel veel nodig.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

gsuk

Quote from: genesis on February 16, 2021, 18:47:54
Horizon

Genesis
Losse modem
Of internet via Horizon?



Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

Quote from: genesis on February 16, 2021, 18:53:15
Daar mankeert het helaas nog wel eens aan, uitvallende internet....  :nopompom:

Genesis
Ik zou eerst je internet(wifi)

Zorgen dat het goed werkt

Ziggo geven toch garantie dat je WiFi overal in huis goed werkt?

En als dat goed werkt dan pas  je ziggo slaapkamer kijken oplossen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

genesis

Quote from: gsuk on February 17, 2021, 01:49:23
Losse modem
Of internet via Horizon?



Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Losse modem

Genesis
Carpe Diem

devil

Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

genesis

Quote from: devil on February 17, 2021, 08:03:31
Ziggo mesh systeem bestellen werkt super

Bedankt, ga ik ook mee aan de slag ;)

Genesis
Carpe Diem

genesis

Ik heb het opgelost door 2 chromecast's met Google TV aan te svhaffen, 1 voor de slaapkamer & 1 voor mijn 'mancave' werkt super, problemen zijn opgelost :)

Genesis
Carpe Diem

Marco66

Quote from: genesis on March 31, 2021, 23:09:02
Ik heb het opgelost door 2 chromecast's met Google TV aan te svhaffen, 1 voor de slaapkamer & 1 voor mijn 'mancave' werkt super, problemen zijn opgelost :)

Genesis

Idem, werkt top met netflix, youtube en ziggo app. Zelfs met apple tv app kan ik mijn aangekochte films kijken.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

GH

Je hebt een coax liggen waar je zonder verder enige aanpassing of kosten in HD kwaliteit tv mee kan kijken en dan ga je streamen met een Chromecast... had je daar een reden voor?

RonG

Quote from: GH on April  1, 2021, 10:17:07
Je hebt een coax liggen waar je zonder verder enige aanpassing of kosten in HD kwaliteit tv mee kan kijken en dan ga je streamen met een Chromecast... had je daar een reden voor?

Hij heeft geen smart tv en heeft deze smart gemaakt met de Chromecast Google TV

en hij zegt "Nou is mijn vraag, hoe krijg ik dat voor elkaar zonder kabels te gaan trekken waarvoor ik gaten in het beton hoef te boren?" :)

GH

Dit is wat er stond....

Quote from: genesis on February 16, 2021, 07:23:26
Ik heb wel een coaxkabel, ik denk dat ik dan tv kan kijken via een 'extra'kastje van Ziggo, zal dan maandelijks wel iets van € 5,00 kosten.
Wilde kijken of er een mogelijkheid was tot kijken met slechts eenmalige kosten en een minimum aan werk

Dus ik vraag me gewoon af waarom moeilijk doen met streamen en in een mindere kwaliteit terwijl je gewoon met elke tv van de laatste 10-15 jaar naar de gratis/ongecodeerde DVB-C kanalen van Ziggo kan kijken zonder enige kosten of inspanning...

RonG

Ok, gemist dan :)

Het klopt idd dat de Ziggo go app via de Chromecast minder beeld heeft dan via coax, maar ook niet zo heel veel slechter want ook ik kijkt tv in mijn HT via deze Chromecast en ziet er prima uit en dat via een beamer op 104" Op een tv zal het verschil al helemaal minder zijn denk ik.

Alleen voetbal kan ik niet kijken dat lijkt toch her en der niet mee te komen in de framerates lijkt het wel.
F1 valt dan weer mee en is prima te doen.

Wil ik het beter dan moet er idd een decoder bij want heb ook een coax liggen op zolder, maar dat is dan ook weer €5,- p/m extra van Ziggo.

(denk er nu wel over na gezien F1 in 4K is nu)




genesis

Quote from: GH on April  1, 2021, 10:17:07
Je hebt een coax liggen waar je zonder verder enige aanpassing of kosten in HD kwaliteit tv mee kan kijken en dan ga je streamen met een Chromecast... had je daar een reden voor?

Ik had een extra kastje van Ziggo gehuurd en op de coax aangesloten, maar dat kastje had niet de optie 'replay tv' en juist die functie vond ik belangrijk, dus Ziggo kastje retour en de Chromecast, die heeft de betreffende optie wel

En ik ben verre van een 'expert' op dit gebied, dus moest ik een beetje handelen met de middelen en de kunde die ik heb

Genesis
Carpe Diem

GH

Quote from: RonG on April  1, 2021, 14:58:12
Het klopt idd dat de Ziggo go app via de Chromecast minder beeld heeft dan via coax, maar ook niet zo heel veel slechter want ook ik kijkt tv in mijn HT via deze Chromecast en ziet er prima uit en dat via een beamer op 104" Op een tv zal het verschil al helemaal minder zijn denk ik.

Alleen voetbal kan ik niet kijken dat lijkt toch her en der niet mee te komen in de framerates lijkt het wel.
F1 valt dan weer mee en is prima te doen.

Wil ik het beter dan moet er idd een decoder bij want heb ook een coax liggen op zolder, maar dat is dan ook weer €5,- p/m extra van Ziggo.

Dat kan ik toch echt niet met je eens zijn..... als je coax hebt liggen dan zijn er gewoon 36 kanalen van Ziggo ongecodeerd te bekijken, waarvan ook nog eens 5 of 6 (waaronder Ziggo sport) in HD. Echt een veel betere kwaliteit dan wat ze via GO aanbieden. En het kost je ook gewoon niets, helemaal geen kastje of smartcard, gewoon ongecodeerd via de DVB-C tuner in je tv.

En F1 in 4k krijg je alleen als je een Next hebt, dat kost je dus wel een duurder abonnement waarschijnlijk en je krijgt nog steeds maar 1 Next decoder.

Quote from: genesis on April  2, 2021, 08:38:55
Ik had een extra kastje van Ziggo gehuurd en op de coax aangesloten, maar dat kastje had niet de optie 'replay tv' en juist die functie vond ik belangrijk, dus Ziggo kastje retour en de Chromecast, die heeft de betreffende optie wel

Ik zou nog steeds de coax gebruiken voor het gewone lineaire aanbod. De meeste zenders zijn gewoon ongecodeerd beschikbaar in betere kwaliteit. Kan je altijd voor replay nog casten.
Vroeger was het ongecodeerde aanbod onbruikbaar (alleen NPO1) maar nu is het best aardig geregeld.

RonG

#43
Ik heb nu ook een Next in de woonkamer, en dan zou er een extra in mijn HT moeten idd voor die 4K en ook beter beeld algemeen.

Ik zeg ja ook niet dat er geen verschil is maar voor gewoon tv is het meer dan prima m.i.
Misschien ben ik sneller tevreden omdat ik maar heel sporadisch de ziggo go app gebruik in de HT. Misschien voor dagelijks tv kijken is het een ander verhaal.

WilcoL

Ik haak weer heel even in. Ik heb nog een oude Samsung decoder van Ziggo liggen mét smartcard. Die kan ik eventueel gewoon gratis naar je toesturen (betaal je wel verzendkosten natuurlijk [emoji3])
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

GH

Quote from: RonG on April  2, 2021, 10:19:16
Ik heb nu ook een Next in de woonkamer, en dan zou er een extra in mijn HT moeten idd voor die 4K en ook beter beeld algemeen.

Ik zeg ja ook niet dat er geen verschil is maar voor gewoon tv is het meer dan prima m.i.
Misschien ben ik sneller tevreden omdat ik maar heel sporadisch de ziggo go app gebruik in de HT. Misschien voor dagelijks tv kijken is het een ander verhaal.

Probleem is dat Ziggo geen 2 Next decoders per huishouden verstrekt vanwege de hoge vraag (en meer opbrengsten natuurlijk). En ipv dat de sukkels gewoon CI+ ondersteunen hebben ze dat gecapt op HD terwijl de Next ook gewoon een 4k DVB-C signaal gebruikt.

De GO streams zijn substantieel kleiner dan het DVB-C signaal, en het is allemaal 720p (vs de 6 HD kanalen). Op mijn oude plasma zie ik een substantieel verschil, op een beter scherm waarschijnlijk nog meer. Maar mijn punt is vooral dat je gewoon ongecodeerd in betere kwaliteit kan kijken zonder dat je daar ook maar iets aanvullends voor nodig hebt. Als er dus coax ligt en je hebt een tv met een DVB-C tuner dan snap ik niet waarom je die niet zou gebruiken. Alleen maar voordelen. Eventueel aangevuld met iets voor terugkijken.....

KillerbeeNL

#46
Quote from: GH on April  2, 2021, 12:10:50
Probleem is dat Ziggo geen 2 Next decoders per huishouden verstrekt vanwege de hoge vraag (en meer opbrengsten natuurlijk). En ipv dat de sukkels gewoon CI+ ondersteunen hebben ze dat gecapt op HD terwijl de Next ook gewoon een 4k DVB-C signaal gebruikt.

De GO streams zijn substantieel kleiner dan het DVB-C signaal, en het is allemaal 720p (vs de 6 HD kanalen). Op mijn oude plasma zie ik een substantieel verschil, op een beter scherm waarschijnlijk nog meer. Maar mijn punt is vooral dat je gewoon ongecodeerd in betere kwaliteit kan kijken zonder dat je daar ook maar iets aanvullends voor nodig hebt. Als er dus coax ligt en je hebt een tv met een DVB-C tuner dan snap ik niet waarom je die niet zou gebruiken. Alleen maar voordelen. Eventueel aangevuld met iets voor terugkijken.....
Klopt helemaal,  wil je graag iets kunnen terugkijken en heb je 20-30 mbit wifi op de slaapkamer dan kan ik je een Chromecast TV 2020 aanbevelen , de Ziggo Go app die voor Android TV beschikbaar is(!) doet niet onder voor de beeld kwaliteit van een Next en ook nog terug kijken.

Wij kijken zelfs beneden niet meer via Coax/Ci+ TV maar via de Chromecast TV , heerlijk en daarbij voegt de CC nog veel meer apps aan je TV toe [emoji7][emoji819]

Voor de duidelijkheid is 4k op de CC mogelijk alleen niet op de Ziggo Go app

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raphie

#47
Hier ook gewoon 5 TV's op coax, met FTA pakket dat komt met internet. Niks geen Chromecasts en tablets die hun casting icoon weer eens kwijt zijn, gewoon ouderwets direct zappen, zonder geneuzel, in betere kwaliteit. Niet dat er überhaupt iets op TV is :D
JBL PRX Power!

CineSmurf

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje

Als je een TV hebt met DVB-C tuner, heb je geen smartcard of iets dergelijks nodig. Doet het tegenwoordig standaard.
Als je die niet hebt, tweedehands kastje kopen op marktplaats. Vrijwel alle humax dingen werken prima en voor een prikkie te koop. Eventueel ook met harddisk (die van samsung zijn ook prima)

Als je meer wilt, extra kanalen ofzo, zou ik inderdaad een Apple TV 4 neerzetten. Daar zit de ziggo app tegenwoordig op, kan je alles mee wat een Next kastje ook kan.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.