Hoe de tv in slaapkamer aan te sluiten? (Ziggo)

Started by genesis, February 16, 2021, 06:14:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

We zijn verhuist en ik wil ook de tv (geen smart tv) in de slaapkamer kunnen gebruiken met ons Ziggo abonnement

Nou is mijn vraag, hoe krijg ik dat voor elkaar zonder kabels te gaan trekken waarvoor ik gaten in het beton hoef te boren?

Is er hier een 'draadloze' oplossing voor?



Adviezen & tips van forumgenoten worden zeer gewaardeerd als dit een eenvoudige oplossing brengt :)

Genesis
Carpe Diem

HJ

Quote from: genesis on February 16, 2021, 06:14:44
We zijn verhuist en ik wil ook de tv (geen smart tv) in de slaapkamer kunnen gebruiken met ons Ziggo abonnement

Nou is mijn vraag, hoe krijg ik dat voor elkaar zonder kabels te gaan trekken waarvoor ik gaten in het beton hoef te boren?

Is er hier een 'draadloze' oplossing voor?



Adviezen & tips van forumgenoten worden zeer gewaardeerd als dit een eenvoudige oplossing brengt :)

Genesis
Ik gebruik een Atv4, werkt prima incl terug kijken en on demand.

VlisChris

ATV3.
App van tv provider.
Streamen.

Niet optimaal. Werkt wel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

WilcoL

Wat is precies het probleem? Wil je TV kunnen kijken via je internetverbinding, maar heb je geen goed netwerk daar? En wel coax?

Als dat het geval is kan ik je het Inca systeem van Hirschmann aanraden. Dat is een "internet over coax" oplossing die fantastisch werkt.

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

genesis

Ik heb wel een coaxkabel, ik denk dat ik dan tv kan kijken via een 'extra'kastje van Ziggo, zal dan maandelijks wel iets van € 5,00 kosten.

Wilde kijken of er een mogelijkheid was tot kijken met slechts eenmalige kosten en een minimum aan werk

-streamen met een app zou ook kunnen, maar zoals je zegt Chris 'is niet optimaal'. (chromecast en soortgenoten)

-'Inca systeem van Hirschmann' daar ga ik eens wat informatie over inwinnen

-'Atv4' ken ik ook niet, ga ik ook onderzoeken

Bedankt voor de 'tricks & tips'. :)

Genesis
Carpe Diem

Deleted User

Wij hebben Devolo op de plekken waar het nodig is.

https://www.devolo.nl/dlan-1200-wifi-ac-powerline

Wat wij een heel groot pluspunt vinden, is het verplaatsen van die modules. Ik prik zo'n blok op een stroompunt achter in de tuin, en internet ;D

PascalP

Kun je geen CI module in de TV steken?
Kosten een paar tientjes, moet je alleen een 2e kaart van Ziggo zien te regelen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Valkyrie

Quote from: genesis on February 16, 2021, 07:23:26
Ik heb wel een coaxkabel, ik denk dat ik dan tv kan kijken via een 'extra'kastje van Ziggo, zal dan maandelijks wel iets van € 5,00 kosten.

Wilde kijken of er een mogelijkheid was tot kijken met slechts eenmalige kosten en een minimum aan werk

-streamen met een app zou ook kunnen, maar zoals je zegt Chris 'is niet optimaal'. (chromecast en soortgenoten)

-'Inca systeem van Hirschmann' daar ga ik eens wat informatie over inwinnen

-'Atv4' ken ik ook niet, ga ik ook onderzoeken

Bedankt voor de 'tricks & tips'. :)

Genesis

Ik heb nog een Humax 5050 staan waar ik niks meer mee doe. Laat maar weten of je interesse hebt.  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Marco66

Ik gebruik ziggo go via de apple tv, werkt prima hoor!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

WilcoL

Ja, de Ziggo Go! app werkt prima. Gebruikte die regelmatig op de Shield. Dus als je stabiel internet op die locatie hebt is zo'n oplossing zeker prima!


Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

gsuk

Quote from: genesis on February 16, 2021, 06:14:44
We zijn verhuist en ik wil ook de tv (geen smart tv) in de slaapkamer kunnen gebruiken met ons Ziggo abonnement

Nou is mijn vraag, hoe krijg ik dat voor elkaar zonder kabels te gaan trekken waarvoor ik gaten in het beton hoef te boren?

Is er hier een 'draadloze' oplossing voor?



Adviezen & tips van forumgenoten worden zeer gewaardeerd als dit een eenvoudige oplossing brengt :)

Genesis
Welk ziggo decoder heb je in je woonkamer
Horizon
Of Next

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

Toen ik naar de ziggo Next
(had hiervoor de Horizon) in de woonkamer ging waren de extra Next kasten voor de slaapkamer niet leverbaar,
Toen had ik nog een appletv 3 en kon de ziggo go app er niet mee overweg (de apple tv 3 had geen appstore en was je overgeleverd aan wat apple toevoegde)

Inmiddels de apple tv 4k(wel een app store)
En kun je de ziggo go app daarop installeren
En het werkt perfect
Live tv, uitzending gemist, movies en series maar ook dingen die je met je Next decoder hebt opgenomen kun je via de go app bekijken.

Achteraf ben ik blij dat de extra Next kast niet te krijgen waren
Want de apple tv 4k
Is veel veelzijdiger
(Uiteraard ook duurder maar je hoeft niet 5 euro per maand extra   te betalen)
Door alle ander apps die je evt hebt, Netflix, prime, Npo+, videoland, enz

En gewoon via de wifi is mogelijk (persoonlijk heb ik wel een internet kabel er op aangesloten omdat die er toch al ligt)

En bij mij aangesloten op mijn
Old skool pioneer kuro plasma



Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

modde239

#12
Google Chromecast werkt ook.

gsuk

#13
Als je geen 4k tv hebt
Kun je uiteraard ook een
apple tv HD nemen in plaats van de apple tv 4k
Is ook een stuk goedkoper
Voorbeeld coolblue 159 euro voor de HD
199 voor de 4k(die bijna overal uitverkocht is, in 2018 nog 179 betaald!)

Wat betreft de Chromecast
Ik vind hem te buggy de ene keer doet die het wel de ander keer niet,
Dus persoonlijk zou ik die niet aanraden
Ondanks dat ik meer van de Android ben dan apple

Maar eerlijk is eerlijk
De appletv werkt gewoon perfect.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

stevefilmfreak54

Ik gebruik boven Ziggo CI+ module, goed beeld, geen klagen, ik had hem over van een oudere TV, sinds de next was dat ding gewoon in de la, nu boven zonder extra kosten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Raphie

Gebruik helemaal niks alle tv's boven hebben gewoon Ziggo ongecodeerde kanalen heb je geen CI voor nodig.
JBL PRX Power!

GH

#16
Quote from: genesis on February 16, 2021, 07:23:26
Ik heb wel een coaxkabel

Precies.... Ziggo in de combinatie met coax en dan heb je gewoon een prima set met (ongecodeerde) kanalen (36 stuks ofzo) waarvan ook nog 5 of 6 in HD, waaronder Ziggo sport. Smartcard/CI+ heb je alleen nodig voor meer HD kanalen of extra pakketten.

Natuurlijk wel iets van een tv van een beetje niveau en niet ouder dan 15 jaar, dan zit er wel een DVB-C tuner in. Dan heb je ook nogeens een veel betere kwaliteit dan al de genoemde oplossingen.

RonG

Apple tv idd of een chromecast.

Gebruik een Chromecast google tv in mijn HT en heb er mijn beamer "slim" mee gemaakt. Ziggo app erop en gaan met die banaan.
Is ook een heel stuk goedkoper dan een ATV en werkt net zo goed voor alleen ziggo. Netflix ed ook geen probleem uiteraard.

Dit is dus de gevraagde draadloze oplossing :) (ervan uitgaande dat WIFI daar goed is)

Nosferatu

Heb een digitale Humax tuner (SD, geen HD zit nl. geen CI+ slot in) van Ziggo gekregen want ouderwetse beeldbuis TV op de slaapkamer dus geen digitale TV mogelijk. Nee, echt, bij de aanvraag voor zo'n kastje hebt je een beeldbuis TV staan, geen platte. Echt waar.  :angel:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/digitale-ontvanger-kiezen
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

_ MarcelloW _

Gekregen...

Je hebt er een in bruikleen. Deze moet weer terug, ooit.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HJ

Quote from: RonG on February 16, 2021, 13:26:24
Apple tv idd of een chromecast.

Gebruik een Chromecast google tv in mijn HT en heb er mijn beamer "slim" mee gemaakt. Ziggo app erop en gaan met die banaan.
Is ook een heel stuk goedkoper dan een ATV en werkt net zo goed voor alleen ziggo. Netflix ed ook geen probleem uiteraard.

Dit is dus de gevraagde draadloze oplossing :) (ervan uitgaande dat WIFI daar goed is)
Je hebt het hier dan over de nieuwste chromecast, die met een AB erbij neem ik aan? Ik neem het aan omdat je schrijft dat je de ziggo app erop hebt gezet.

De oude chromecasten werken niet goed met ziggo, iig niet in mijn situatie.

RonG

Quote from: HJ on February 16, 2021, 16:34:55
Je hebt het hier dan over de nieuwste chromecast, die met een AB erbij neem ik aan? Ik neem het aan omdat je schrijft dat je de ziggo app erop hebt gezet.

De oude chromecasten werken niet goed met ziggo, iig niet in mijn situatie.

Klopt, idd die nieuwe

genesis

Quote from: PascalP on February 16, 2021, 07:57:10
Kun je geen CI module in de TV steken?
Kosten een paar tientjes, moet je alleen een 2e kaart van Ziggo zien te regelen

Oude tv (Plasma) die heeft dat niet vlgs mij

Genesis
Carpe Diem

genesis

Quote from: gsuk on February 16, 2021, 10:05:10
Welk ziggo decoder heb je in je woonkamer
Horizon
Of Next

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Horizon

Genesis
Carpe Diem

genesis

Quote from: Marco66 on February 16, 2021, 08:24:26
Ik gebruik ziggo go via de apple tv, werkt prima hoor!

Streamen hapert te vaak, dat zie ik op onze nieuwe smart tv in de huiskamer met regelmaat :-\

Genesis
Carpe Diem