Author Topic: Hoe de tv in slaapkamer aan te sluiten? (Ziggo)  (Read 4243 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline genesis

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 1065
  • I love the HTforum
Hoe de tv in slaapkamer aan te sluiten? (Ziggo)
« on: February 16, 2021, 06:14:44 »
We zijn verhuist en ik wil ook de tv (geen smart tv) in de slaapkamer kunnen gebruiken met ons Ziggo abonnement

Nou is mijn vraag, hoe krijg ik dat voor elkaar zonder kabels te gaan trekken waarvoor ik gaten in het beton hoef te boren?

Is er hier een 'draadloze' oplossing voor?

Adviezen & tips van forumgenoten worden zeer gewaardeerd als dit een eenvoudige oplossing brengt :)

Genesis
« Last Edit: February 16, 2021, 06:15:37 by genesis »
Carpe Diem

Offline HJ

Re: Hoe de tv in slaapkamer aan te sluiten? (Ziggo)
« Reply #1 on: February 16, 2021, 06:18:52 »
We zijn verhuist en ik wil ook de tv (geen smart tv) in de slaapkamer kunnen gebruiken met ons Ziggo abonnement

Nou is mijn vraag, hoe krijg ik dat voor elkaar zonder kabels te gaan trekken waarvoor ik gaten in het beton hoef te boren?

Adviezen & tips van forumgenoten worden zeer gewaardeerd als dit een eenvoudige oplossing brengt :)

Genesis
Ik gebruik een Atv4, werkt prima incl terug kijken en on demand.

Offline VlisChris

« Reply #2 on: February 16, 2021, 06:20:25 »
ATV3.
App van tv provider.
Streamen.

Niet optimaal. Werkt wel.
De groeten.

Offline WilcoL

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 76
  • What Would You Have If You Reached Your Goal?
« Reply #3 on: February 16, 2021, 06:43:25 »
Wat is precies het probleem? Wil je TV kunnen kijken via je internetverbinding, maar heb je geen goed netwerk daar? En wel coax?

Als dat het geval is kan ik je het Inca systeem van Hirschmann aanraden. Dat is een "internet over coax" oplossing die fantastisch werkt.

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW2000 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Smart D1 Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Alpine IVA-D511 - Alpine PXA-H701 - Audison Lrx5.1k & Lrx4.5 - Diabolo r25xs - Magnat Xtrema 213 & 1320 - Phase Linear Aliante 12" Limited

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #4 on: February 16, 2021, 07:23:26 »
Ik heb wel een coaxkabel, ik denk dat ik dan tv kan kijken via een 'extra'kastje van Ziggo, zal dan maandelijks wel iets van 5,00 kosten.

Wilde kijken of er een mogelijkheid was tot kijken met slechts eenmalige kosten en een minimum aan werk

-streamen met een app zou ook kunnen, maar zoals je zegt Chris 'is niet optimaal'. (chromecast en soortgenoten)

-'Inca systeem van Hirschmann' daar ga ik eens wat informatie over inwinnen

-'Atv4' ken ik ook niet, ga ik ook onderzoeken

Bedankt voor de 'tricks & tips'. :)

Genesis
Carpe Diem

Offline Jazzman

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 192
  • Hamlet: To Be or Not To Be Sinatra: Do Be Do Be Do
« Reply #5 on: February 16, 2021, 07:29:51 »
Wij hebben Devolo op de plekken waar het nodig is.

https://www.devolo.nl/dlan-1200-wifi-ac-powerline

Wat wij een heel groot pluspunt vinden, is het verplaatsen van die modules. Ik prik zo'n blok op een stroompunt achter in de tuin, en internet ;D
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA-2175
Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD
Dynaudio Confidence C1 mkII - Velodyne SPL 1200 Ultra - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800
Auralex SubDude HT - Transparent Music Link Plus - Audioquest Diamond bekabeling

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+11)
  • Total likes: 1071
  • I love the HTforum
« Reply #6 on: February 16, 2021, 07:57:10 »
Kun je geen CI module in de TV steken?
Kosten een paar tientjes, moet je alleen een 2e kaart van Ziggo zien te regelen
Kelder HT 7.4.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS270 21:9 - Bryston SP4 + Hypex nCore amplification (Triple NC500DM + 6 channels NC252MP) - 3x MK Sound S300 - 4x MK Sound S150T - 2x MK Sound MP150 - 4x Ken Kreisel DXD-12012 - Oppo UDP-203 CineMike Stufe 2 - Zidoo Z1000 Pro - Apple TV 4K 2021

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+17)
  • Total likes: 117
  • Center groter dan de fronts!!
    • Mijn set
« Reply #7 on: February 16, 2021, 08:20:40 »
Ik heb wel een coaxkabel, ik denk dat ik dan tv kan kijken via een 'extra'kastje van Ziggo, zal dan maandelijks wel iets van 5,00 kosten.

Wilde kijken of er een mogelijkheid was tot kijken met slechts eenmalige kosten en een minimum aan werk

-streamen met een app zou ook kunnen, maar zoals je zegt Chris 'is niet optimaal'. (chromecast en soortgenoten)

-'Inca systeem van Hirschmann' daar ga ik eens wat informatie over inwinnen

-'Atv4' ken ik ook niet, ga ik ook onderzoeken

Bedankt voor de 'tricks & tips'. :)

Genesis

Ik heb nog een Humax 5050 staan waar ik niks meer mee doe. Laat maar weten of je interesse hebt.  ;)
Sky-HT
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Linn Majik C5100 Bron: Sony X800M2 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 | Velodyne DD-15 Projectie: JVC DLA-RS49 ISF | Elite Screens CineWhite 125" 2.35:1
Kabels: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster Diverse: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550

Offline Marco66

• Vooral liefhebbers!
  • Trade Count: (+51)
  • Total likes: 752
  • Ht & Stereo & Vintage
« Reply #8 on: February 16, 2021, 08:24:26 »
Ik gebruik ziggo go via de apple tv, werkt prima hoor!
Woonkamer: Nad M32 & Bluos, John Eekels Vifa/Scanspeak
Ht: Lexicon RV-6, M&K LCR-750, Earthquake en PP10 Subs, JVC DLA-X7900, Sony UBP-X800mk2, Zapitti Pro 4k, Lumene Movie Palace 92 inch

Offline WilcoL

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 76
  • What Would You Have If You Reached Your Goal?
« Reply #9 on: February 16, 2021, 08:36:45 »
Ja, de Ziggo Go! app werkt prima. Gebruikte die regelmatig op de Shield. Dus als je stabiel internet op die locatie hebt is zo'n oplossing zeker prima!

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW2000 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Smart D1 Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Alpine IVA-D511 - Alpine PXA-H701 - Audison Lrx5.1k & Lrx4.5 - Diabolo r25xs - Magnat Xtrema 213 & 1320 - Phase Linear Aliante 12" Limited

Online gsuk

« Reply #10 on: February 16, 2021, 10:05:10 »

Genesis
Welk ziggo decoder heb je in je woonkamer
Horizon
Of Next

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine A2 |

Online gsuk

« Reply #11 on: February 16, 2021, 10:27:17 »
Toen ik naar de ziggo Next
(had hiervoor de Horizon) in de woonkamer ging waren de extra Next kasten voor de slaapkamer niet leverbaar,
Toen had ik nog een appletv 3 en kon de ziggo go app er niet mee overweg (de apple tv 3 had geen appstore en was je overgeleverd aan wat apple toevoegde)

Inmiddels de apple tv 4k(wel een app store)
En kun je de ziggo go app daarop installeren
En het werkt perfect
Live tv, uitzending gemist, movies en series maar ook dingen die je met je Next decoder hebt opgenomen kun je via de go app bekijken.

Achteraf ben ik blij dat de extra Next kast niet te krijgen waren
Want de apple tv 4k
Is veel veelzijdiger
(Uiteraard ook duurder maar je hoeft niet 5 euro per maand extra   te betalen)
Door alle ander apps die je evt hebt, Netflix, prime, Npo+, videoland, enz

En gewoon via de wifi is mogelijk (persoonlijk heb ik wel een internet kabel er op aangesloten omdat die er toch al ligt)

En bij mij aangesloten op mijn
Old skool pioneer kuro plasma

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |

Offline modde239

• HT forum donateur
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 291
  • The Truth Is Out There....
« Reply #12 on: February 16, 2021, 10:37:28 »
Google Chromecast werkt ook.
« Last Edit: February 16, 2021, 10:37:52 by modde239 »

Online gsuk

« Reply #13 on: February 16, 2021, 10:43:24 »
Als je geen 4k tv hebt
Kun je uiteraard ook een
apple tv HD nemen in plaats van de apple tv 4k
Is ook een stuk goedkoper
Voorbeeld coolblue 159 euro voor de HD
199 voor de 4k(die bijna overal uitverkocht is, in 2018 nog 179 betaald!)

Wat betreft de Chromecast
Ik vind hem te buggy de ene keer doet die het wel de ander keer niet,
Dus persoonlijk zou ik die niet aanraden
Ondanks dat ik meer van de Android ben dan apple

Maar eerlijk is eerlijk
De appletv werkt gewoon perfect.

« Last Edit: February 16, 2021, 10:44:42 by gsuk »

Offline stevefilmfreak54

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
  • Total likes: 23
« Reply #14 on: February 16, 2021, 10:59:40 »
Ik gebruik boven Ziggo CI+ module, goed beeld, geen klagen, ik had hem over van een oudere TV, sinds de next was dat ding gewoon in de la, nu boven zonder extra kosten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Denon AVR X3600H,  Sony X800, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef IQ90, Kef IQ6C en 2x Kef IQ7, 2x Dali Alteco C1, Audioquest Pearl HDMI, MJ Acoustics Reference 100 mkII + QED Reference 40 kabel + AM 8033C, Harmony Ultimate met HUB, Soundcare M8 spikes, NAS: Synology 218 play.

Offline Raphie

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 1891
  • Been there, Done that...
« Reply #15 on: February 16, 2021, 11:49:07 »
Gebruik helemaal niks alle tvs boven hebben gewoon Ziggo ongecodeerde kanalen heb je geen CI voor nodig.
JBL PRX Power!

Offline GH

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 40
« Reply #16 on: February 16, 2021, 13:21:27 »
Ik heb wel een coaxkabel

Precies.... Ziggo in de combinatie met coax en dan heb je gewoon een prima set met (ongecodeerde) kanalen (36 stuks ofzo) waarvan ook nog 5 of 6 in HD, waaronder Ziggo sport. Smartcard/CI+ heb je alleen nodig voor meer HD kanalen of extra pakketten.

Natuurlijk wel iets van een tv van een beetje niveau en niet ouder dan 15 jaar, dan zit er wel een DVB-C tuner in. Dan heb je ook nogeens een veel betere kwaliteit dan al de genoemde oplossingen.
« Last Edit: February 16, 2021, 13:38:55 by GH »

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+27)
  • Total likes: 145
« Reply #17 on: February 16, 2021, 13:26:24 »
Apple tv idd of een chromecast.

Gebruik een Chromecast google tv in mijn HT en heb er mijn beamer "slim" mee gemaakt. Ziggo app erop en gaan met die banaan.
Is ook een heel stuk goedkoper dan een ATV en werkt net zo goed voor alleen ziggo. Netflix ed ook geen probleem uiteraard.

Dit is dus de gevraagde draadloze oplossing :) (ervan uitgaande dat WIFI daar goed is)
Topic

Marantz SR7010 - JVC X5000 - dual Klipsch R-115SW - Zappiti One SE 4K HDR - Dolby Atmos 7.2.4

Offline Nosferatu

« Reply #18 on: February 16, 2021, 13:49:40 »
Heb een digitale Humax tuner (SD, geen HD zit nl. geen CI+ slot in) van Ziggo gekregen want ouderwetse beeldbuis TV op de slaapkamer dus geen digitale TV mogelijk. Nee, echt, bij de aanvraag voor zo'n kastje hebt je een beeldbuis TV staan, geen platte. Echt waar.  :angel:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/digitale-ontvanger-kiezen
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD, AURALiC ARIES Mini + Kingpin voeding, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE + DNP-800NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Pioneer PLX-1000, Ortofon Quintet Bronze, ATC SCM19 luidsprekers.
HeadFi corner: iPod 160GB Classic, Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, B&W P9 Signature, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000XM3.

Offline _ MarcelloW _

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
  • Total likes: 39
« Reply #19 on: February 16, 2021, 14:10:45 »
Gekregen...

Je hebt er een in bruikleen. Deze moet weer terug, ooit.

Ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | H = Heh? | H = Hey!

Offline HJ

« Reply #20 on: February 16, 2021, 16:34:55 »
Apple tv idd of een chromecast.

Gebruik een Chromecast google tv in mijn HT en heb er mijn beamer "slim" mee gemaakt. Ziggo app erop en gaan met die banaan.
Is ook een heel stuk goedkoper dan een ATV en werkt net zo goed voor alleen ziggo. Netflix ed ook geen probleem uiteraard.

Dit is dus de gevraagde draadloze oplossing :) (ervan uitgaande dat WIFI daar goed is)
Je hebt het hier dan over de nieuwste chromecast, die met een AB erbij neem ik aan? Ik neem het aan omdat je schrijft dat je de ziggo app erop hebt gezet.

De oude chromecasten werken niet goed met ziggo, iig niet in mijn situatie.

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+27)
  • Total likes: 145
« Reply #21 on: February 16, 2021, 18:24:43 »
Je hebt het hier dan over de nieuwste chromecast, die met een AB erbij neem ik aan? Ik neem het aan omdat je schrijft dat je de ziggo app erop hebt gezet.

De oude chromecasten werken niet goed met ziggo, iig niet in mijn situatie.

Klopt, idd die nieuwe
Topic

Marantz SR7010 - JVC X5000 - dual Klipsch R-115SW - Zappiti One SE 4K HDR - Dolby Atmos 7.2.4

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #22 on: February 16, 2021, 18:44:36 »
Kun je geen CI module in de TV steken?
Kosten een paar tientjes, moet je alleen een 2e kaart van Ziggo zien te regelen

Oude tv (Plasma) die heeft dat niet vlgs mij

Genesis
Carpe Diem

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #23 on: February 16, 2021, 18:47:54 »
Welk ziggo decoder heb je in je woonkamer
Horizon
Of Next

Horizon

Genesis
Carpe Diem

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #24 on: February 16, 2021, 18:49:30 »
Ik gebruik ziggo go via de apple tv, werkt prima hoor!

Streamen hapert te vaak, dat zie ik op onze nieuwe smart tv in de huiskamer met regelmaat :-\

Genesis
Carpe Diem