3 d bril (JVC 7900 i.c.m. PK-EM2) niet aan de praat te krijgen

Started by hcfreak, February 13, 2021, 14:29:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hcfreak

IK heb 2 brillen kado gedaan aan een goede vriend (bezitter van de JVC 7900) Een nieuwe bril en een bril die ik zelf al eens gebruikt had (van mij: JVC 9500 i.c.m. PK-EM2). Hij heeft alles geprobeerd precies de registratie procedure van de manual doorlopen, maar hij krijgt ze niet geregistreerd. (de ene bril moet zeker goed zijn want die heeft het gedaan in mijn set up en was dus ook door  geregistreerd voor mijn 9500. Maar beide brillen doen het niet).

Ik meld zelf elke keer (overbodig maar voor mij uiteindelijk na veel gehannes makkelijker) de bril aan door: een keer op de knop te drukken-> licht 1 keer het lampje op, laat de knop los en hou de knop dan permanent ingedrukt totdat ik snelle opeenvolgende lichtjes zie, dan laat ik de knop los en is het voor elkaar (ik zie dan ook heel even aan het glas dat de bril aangeschakeld is).

heeft iemand een idee waarmee die vriend (geen Nederlander en woont in het bu-land) verder kan? Elke tip wordt op prijs gesteld!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3


hcfreak

jazeker staat in de titel (had ik nogmaals moeten opschrijven) heb gecheckt bij pvc.com dat deze transmitter past bij de 7900
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

home@the movies

En hij krijgt wel degelijk een 3D beeld op de projector binnen?

hcfreak

 nee en dat lijkt me ook niet mogelijk als de registratie procedure niet succesvol is afgerond. Maar eerlijk: ik heb dat niet gecheckt bij hem en ook niet gevraagd!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

home@the movies

Quote from: hcfreak on February 14, 2021, 16:01:25
nee en dat lijkt me ook niet mogelijk als de registratie procedure niet succesvol is afgerond. Maar eerlijk: ik heb dat niet gecheckt bij hem en ook niet gevraagd!

Dat klopt niet, of er nu een emitter in de projector zit of niet, het beeld op de projector moet in 3D gaan, als dat niet het geval is dan is er wat anders aan de hand. De registratieprocedure is enkel om de bril met de emitter te laten communiceren, niet de projector.
Dus wat hij moet nakijken is dan vermoedelijk eerder de bron waarvan hij het 3D signaal uitstuurt, dat hij dan ook even op de JVC bij de info kijkt wat het signaal is dat binnenkomt.
Emitter of niet, het moet frame packed 3D zijn bij de info (of side by side bvb)

hcfreak

Dat is volkomen juist en begreep ik eerst niet. Ik zal hem dit vandaag nog vragen maar het is een slimme ingenieur dus ik denk dat hij eraan gedacht heeft. Maar ik ga op zeker en meld dit nog.
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

hcfreak

Ik heb met hem contact gehad hij had idd 3D beeld uit/ met zijn projector op het scherm. Raadsel dus nog niet opgelost als iemand nog een idee heeft het moet toch een simpel iets zijn (hij heeft wel alles tig keer geprobeerd en gecheckt)
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3