Sb16 high level

Started by HJ, February 11, 2021, 17:16:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Is er een mogelijkheid om een svs sb16 high level aan te sluiten?
De aansluiting zit er niet op maar bestaat er een verloop oid om dit toch te kunnen doen?

Ik wil de sub laten meespelen met mijn buizen versterkers.

Dirk

zoek even (op Amazon oid) naar een "line level convertor" of een high/low level converter
je hebt ze al vanaf 10€, die dingen worden trouwens behoorlijk veel toegepast in car audio, dus daar vind je wslk ook wel eea ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HJ

Quote from: Dirk on February 11, 2021, 19:01:42
zoek even (op Amazon oid) naar een "line level convertor" of een high/low level converter
je hebt ze al vanaf 10€, die dingen worden trouwens behoorlijk veel toegepast in car audio, dus daar vind je wslk ook wel eea ;)
Top Dirk,
Ik wist niet van het bestaan.  Heb er meteen 1 besteld,  €10,- idd.
Morgen komt hij binnen!

HJ

Quote from: Dirk on February 11, 2021, 19:01:42
zoek even (op Amazon oid) naar een "line level convertor" of een high/low level converter
je hebt ze al vanaf 10€, die dingen worden trouwens behoorlijk veel toegepast in car audio, dus daar vind je wslk ook wel eea ;)
Eindelijk wat tijd kunnen vinden om te testen.  Het werkt uitstekend.  Nadeel is dat ik maar 1 kanaal kan gebruiken omdat de andere input op de svs bezet is door de LFE van mn receiver.

thepioneer

#4
Je kan het best dan een verloop halen van rca naar xlr. DAN Sluit je het lfe kanaal op de xlr input van de subwoofer aan.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

HJ

Quote from: thepioneer on February 21, 2021, 09:59:03
Je kan het best dan een verloop halen van rca naar xlr. DAN Sluit je het lfe kanaal op de xlr input van de subwoofer aan.
En wat is dan het verschil?
Nu is dat toch ook het geval lijkt me.

thepioneer

Ja kan dan het linker en rechter kanaal van je buizenversterker aansluiten op de rca input. Dan het lfe kanaal van je reciever op de xlr. Nu mis je volgens mij één kanaal die op je sub wordt weergegeven.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

HJ

Quote from: thepioneer on February 21, 2021, 10:38:32
Ja kan dan het linker en rechter kanaal van je buizenversterker aansluiten op de rca input. Dan het lfe kanaal van je reciever op de xlr. Nu mis je volgens mij één kanaal die op je sub wordt weergegeven.
Ja klopt, ik mis 1 kanaal van de buizen.
Ik wist alleen niet dat zoals jij het omschrijft het ook aangesloten jan worden. Je hebt dan eigenlijk 2 signalen op 1 ingang.
Ze staan niet tegelijk aan. Het is of LFE met de receiver of stereo met de buizen, zonder enig ander component (buiten de platenspeler en phono pre)

thepioneer

Idd. Dan heb je alle opties die je wilt hebben. Je kan de sub dan afstellen op de buizenversterker en dan in je reciever de andere noodzakelijke instellingen bijregelen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

HJ

Quote from: thepioneer on February 21, 2021, 11:22:52
Idd. Dan heb je alle opties die je wilt hebben. Je kan de sub dan afstellen op de buizenversterker en dan in je reciever de andere noodzakelijke instellingen bijregelen.
Das een goeie tip, ik ga die stekker bestellen.
Heeft het een rede dat je schrijft om de buizen op de tulpen aan te sluiten en het LFE op de gebalanceerde ingang?


thepioneer

Je kan het ook andersom doen maar dan ben je 2 van die verloopjes nodig 😁
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

HJ

Quote from: thepioneer on February 22, 2021, 09:47:15
Je kan het ook andersom doen maar dan ben je 2 van die verloopjes nodig [emoji16]
[emoji1787]thnx!

HJ

Quote from: thepioneer on February 21, 2021, 11:22:52
Idd. Dan heb je alle opties die je wilt hebben. Je kan de sub dan afstellen op de buizenversterker en dan in je reciever de andere noodzakelijke instellingen bijregelen.
Zit me te bedenken dat dat toch niet gaat werken vrees ik.
Met de buizen gebruik ik een LPF op 35hz.
Als ik dan de receiver instel kapt hij het LFE ook af op 35hz...