'Audiofiele' zekeringen

Started by PascalP, February 11, 2021, 11:48:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Ahp zekeringen zijn zeer warm klinkende zekeringen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

En met een warm prijsje.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Magura

Ik zie een hifi tuning voor 22,50. Is die minder "warm" frank?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

daffy

#30
de stelligheid waarmee frank klankeigenschappen toedicht aan de verschillende merken en soorten zekeringen IN COMBINATIE MET ZIJN APPARATEN kun je met een korrel zout nemen.
Ik heb namelijk andere ervaringen waarbij bijvoorbeeld een ahp 5x20 of neozed een stuk beter bevalt dan b.v. een hifituning ultimate of supreme of padis of schurter zekering. en deze klinkt dan zeker niet warm, maar juist erg strak en neutraal.

ja er zitten zeker klankverschillen in de diverse zekering maar soms maken ze het geluid zelfs slechter dan een standaard zekering, bij mij ging dit op voor een hifi tuning neozed 16 ampere stop.
dus helaas is uitproberen in je eigen set apparaten de enige manier om tot een juiste conclusie te komen.
en aanbieders van hifi zekeringen genoeg..... ;D

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

frank2

#31
Ja ik test met mijn apparatuur echter in grove lijnen kunnen zeker wat ik schrijf als een waarheid zien, dit omdat sommige zekeringen ook bij snowmaster getest zijn en daar dezelfde klankkleur gaven op zijn setje.
Maar wij hebben beide een aparte audiogroep met hft aanvoerkabel, is dat bijv belden kan dat zeker de klank beïnvloeden.


Even simpel gezegd:

Hft suprème groots klinkend warm krachtig
Hft wit: gelijkwaardig aan een keramische zekering doet niets verkeerd
Ahp: zeer warm klinkend
Mersens: beter dan standaard keramische zekering, wat benadrukking van bass en middengebied
De groef: open helder krachtig

Andere merken heb ik nooit getest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kjelt

Gewoon ABX testen en er is dan waarschijnlijk niemand die een statistisch sugnificant juiste uitslag zal hebben.
Er is al eerder een topic over geweest.
Als je het "dunne" draadje niet genoeg vind neem dan een gloednieuwe automaat met C karakteristiek, flinke dikke metalen schakelvlakken , stukken beter dan zo'n dun draadje  ;)

AudioEnZo

Dan gooien we er nog maar even een GigaWatt G-16A 2P tegenaan :)

Jumping Jack

Quote from: Magura on February 12, 2021, 18:32:19
Ik zie een hifi tuning voor 22,50. Is die minder "warm" frank?

Scheelt 9,5°.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jossie

In een beetje audio apparaat zitten tientallen dunne pootjes van weerstandjes, condensatoren, transistoren, miniscule printsporen van koper, tientallen overgangen van koper naar tin naar koper naar messing...

De flinterdunne montagedraden IN ic's nog daargelaten....

Overgansweerstanden in keuzeschakelaars en relais...

Compleet ongeloofwaardig dat een zekering VOOR de voedingselco's IN een apparaat in de verste verte het geluid kan beïnvloeden.

Wat marketingmannen (en vrouwen) wel weten is dat mensen in 'beweging' komen als je ze op de juiste drijfveren aanspreekt. Angst is er een van, dat je de boot mist, er niet uithaalt wat erin zit, je voor sukkel wordt aangezien ... je slechte oren hebt...

De gemiddelde gelovige audiofiel is kansloos en al verkocht voordat hij ze in huis heeft. Uiteraard hoort hij verschil.
Omni !

frank2

Iedereen hoort hier ogenblikkelijk verschil. Maar het maakt mij niets uit blijf vooral geloven dat het allemaal onzin is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

jossie

Omni !

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jossie

Misschien is het wel een soort Synesthesie, dat je een ander geluid hoort als je een beeld van de zekering in je hoofd hebt.

Maar dan zou je ook naadloos kunnen schakelen tussen zekeringen (in je hoofd), geinig én betaalbaar.
Omni !

chansig

Gewoon zonder te wisselen van zekering ? Kan zeker. Als iemand dan even de zekering zegt te wisselen dan gaat het proces vervolgens vanzelf. De truuk is om dit te gaan doen met dat je weet dat iemand de zekering niet heeft gewisseld. Eigenlijk heb je dan helemaal geen set nodig.

Ik denk dat ik een idee heb...de best klinkende set ter wereld. Daar staat die, ik wijs hem aan, de beste man zegt hem niet te zien, ik zet geluid wat harder, begin wat mee te hummen, laat een toevallige bezoeker ook zeggen dat het prachtig klinkt en misschien nog wel 1. Ach dit sprookje kennen we denk ik wel...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Prijs alleen is al voldoende om een product hoger te waarderen. Zeer moeilijk te negeren.
Omni !

chansig

Of een zogenaamde witte Raaf...kan ook dezelfde wonderen doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Quote from: frank2 on February 12, 2021, 11:46:31
De plinius heeft een SR orange zekering. En ja binnenin zitten nog twee zekeringen maar dat zijn glaszekeringen en die vervang ik niet, wordt een te duur kostenplaatje.
De zekeringen die ik vervang zitten bij de stroominvoer. Kun je meestal gemakkelijk bij.
Twee?  Vier
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Berend van Til

Je hoort het het beste als je niet elektronisch onderlegd bent. Of als je er een financieel belang bij hebt :-)

Koen K

De hifiwereld is al decennia "post-truth", lang voordat de politiek het was.

Koen K

Quote from: jossie on February 12, 2021, 21:22:25
Angst is er een van, dat je de boot mist, er niet uithaalt wat erin zit, je voor sukkel wordt aangezien ... je slechte oren hebt...

Volgens mij sla je hier de spijker op de kop. Wie neemt je nog serieus als je toegeeft dat je het niet hoort? Laat staan als het, o gruwel, zou blijken uit een blinde test?

Het zijn de kleren van de keizer.

Peerless Monster

Kappu met de blinde test.
Blind kan je ook met je oma naar bed.
Heeft een zeer wijs man me wijs gemaakt!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

VlisChris

Quote from: PascalP on February 11, 2021, 11:48:25
Nu kan ik bijvoorbeeld €150 per stuk neertellen voor een SR Orange fuse en krijg zelfs 30 dagen niet goed geld terug garantie van Kemp als ik ze daar bestel, dus dit geeft wel aan dat ze ook vertrouwen in hun product hebben.

Tja.

Als ik €149,50 marge heb op een product van €150 zou ik die gok als fabrikant ook wel aandurven.
Moeten er verdomde veel mensen terug gaan sturen om niet alsnog slapend rijk te worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on February 13, 2021, 00:16:01
Kappu met de blinde test.
Blind kan je ook met je oma naar bed.
Heeft een zeer wijs man me wijs gemaakt!!
Dat zijn nu wijsheden waar je wat aan hebt [emoji23][emoji23]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL