Geen geluid bij streaming via Philips Smart tv naar Arcam AVR 390

Started by Berry76, February 10, 2021, 22:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berry76

Geen idee of ik het hier goed vraag,

De Arcam AVR 390 draait naar alle tevredenheid. Plots dit weekend krijg ik geen geluid als ik via mijn Philips Smart tv Netflix, YouTube of Disney stream.

Ik heb dit weekend de standaard stroomkabel vervangen door een   audioquest nrg-y3

De Philips tv heeft al langer dat hij schakelt tussen tv-speaker en AV tijdens het kijken, hinderlijk tijdens het tv kijken. Via Philips nieuwe software ontvangen en geïnstalleerd, het leek even goed te gaan.

Kijken via Ziggo werkt prima, beeld en geluid.

Streaming via de smart tv, dan lijkt er geen weergave via HDMI door te komen. De AVR schakelt uit ivm inactiviteit.

Hdmi kabels vervangen, geen oplossing.

Hoe kan ik nu testen of de hdmi poort van de tv of de arcam stuk is? Ik heb naar 1 tv en 1 AVR.

Iemand suggesties?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

PascalP

Heeft de Philips ook een optische output die je kunt testen op de Arcam?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

in "general setup" heb je "arc control" al aan staan?

je gebruikt niet de STB ingang?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Berry76

Dat heb ik ook geprobeerd. Als ik tijd heb, dan reset ik de arcam.eens kijken of het dan weer werkt
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

paulkokkie

Is er toevallig een update van de fw geweest? Misschien in het menu van die Philips even bij je audio instellingen kijken en daar iets aanpassen?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Fox

Ik zou CEC eens uitzetten, want dat geeft bij de meesten onverwachte acties en problemen.

Waarom staat arc op auto en niet op aan?

Berry76

Ik heb een oude versie die ik had opgeslagen herinstalleerd en alles werkt weer  :pompom: :headbanging:
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Dit probleem is ook opgelost, dankzij de service van iear Tilburg.

Het probleem was dat de hdmi geluidsdoorgave steeds wegviel, tijdens het streamen.

De oorzaak lijkt de Ziggo next box te zijn. Deze nu IPV op de Arcam aan te sluiten op de 2e arc hdmi poort van mijn tv aangesloten.

Nu heb ik dit probleem niet meer als ik stream, gister nog wel een keer tijdens Ziggo kijken meegemaakt.
Dit ga ik met Ziggo oppakken
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo