Beste forummers:
ik heb een nieuw buizen preampje gekocht Nobsound NS-01P, Chinees Marantz 7 look-a-like.
https://www.doukaudio.com/products/2018-nobsound-tesla-jjecc83-valve-amp-vacuum-tube-preamplifier-stereo-hifi-preamp-p0072Vind de looks wel gaaf en leuk me wel leuk om te proberen voor een stereo setje op de slaapkamer.
Eenmaal aangesloten op mijn Pioneer A-70 preamp in, krijg ik een ruis met zo nu en dan plopjes/knettertjes uit het rechter kanaal cq luidspreker. De volume regelaar op de Nobsound preamp heeft geen invloed of ik hem nou voluit open of dicht zet.
Als ik een ouder koptelefoon/preampje aansluit welke ook buisjes heeft, levert dat geen probleem op en werkt prima.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat het aan de nieuwe Nobsound preamp ligt.....maar wat kan het zijn?
Hij heeft 3 ECC83s buisjes van JJ en daarachter een 6Z4 rectifier van ? Chinees.
De 6Z4 rectifier heb ik al vervangen voor een Russische welke ik nog had liggen, maar probleem blijft van de lichte ruis uit rechter luidspreker met plopjes/spettertjes/knettertjes. Erg irritant want het blijft ook tijdens muziek afspelen.
Heb de buisjes al paar uurtjes laten gloeien maar nog geen verbetering tot dusver.
Wat kan het zijn? Eén van de buisjes ECC83 niet goed (heb al zitten wisselen van links naar rechts, midden naar links etc), of is er intern iets niet goed?
Mvg, Ingram