Chromecast vindt geen netwerk

Started by wil, February 7, 2021, 11:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Hi,

In deze besneeuwde lockdown dagen is een chromecast een leuke aanvulling om eens wat films te kijken vanaf een laptop. Dus heb ik gewoon bij Google een chromecast besteld, deze in de hdmi1 ingang van mijn (best wel oude) tv geplugd en gaan installeren via de Google Home app.
Wat gebeurt er?
- hij vraagt om een huis: Thuis
- hij vraagt wat ik wil installeren: een chromecast
- hij vindt de chromecast
- hij vindt de juiste code
- hij vraagt of ik een product wil verbeteren: nee
- hij vraagt waar de CC staat: in de woonkamer
- hij vraagt om het wifi netwerk: mijn wifi netwerk aangeklikt
- hij vraagt om een wifi-wachtwoord: ingevoerd
- ondertussen probeert ie verbinding te maken met wifi en op het tv-scherm verschijnen Google-logootjes
- En uiteindelijk "Kan geen verbinding maken met wifi"

Wat doe ik fout? Ik heb al veel geprobeerd en al heel veel gereset en al veel beveiligingen op best wel laag staan. Is het mijn fout dat ik überhaupt een  :google: product heb gekocht, of is er nog hoop?

En bestaat er überhaupt iets als een servicedesk voor google? Want hun website komt uiteindelijk uit bij de melding dat ze je niet kunnen helpen  :sarcasm:.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R0N

Quote from: wil on February  7, 2021, 11:39:58
Hi,

In deze besneeuwde lockdown dagen is een chromecast een leuke aanvulling om eens wat films te kijken vanaf een laptop. Dus heb ik gewoon bij Google een chromecast besteld, deze in de hdmi1 ingang van mijn (best wel oude) tv geplugd en gaan installeren via de Google Home app.
Wat gebeurt er?
- hij vraagt om een huis: Thuis
- hij vraagt wat ik wil installeren: een chromecast
- hij vindt de chromecast
- hij vindt de juiste code
- hij vraagt of ik een product wil verbeteren: nee
- hij vraagt waar de CC staat: in de woonkamer
- hij vraagt om het wifi netwerk: mijn wifi netwerk aangeklikt
- hij vraagt om een wifi-wachtwoord: ingevoerd
- ondertussen probeert ie verbinding te maken met wifi en op het tv-scherm verschijnen Google-logootjes
- En uiteindelijk "Kan geen verbinding maken met wifi"

Wat doe ik fout? Ik heb al veel geprobeerd en al heel veel gereset en al veel beveiligingen op best wel laag staan. Is het mijn fout dat ik überhaupt een  :google: product heb gekocht, of is er nog hoop?

En bestaat er überhaupt iets als een servicedesk voor google? Want hun website komt uiteindelijk uit bij de melding dat ze je niet kunnen helpen  :sarcasm:.

wil

Het lijkt er op dat het wachtwoord van de wifi niet goed is ingevoerd. Daar kan Google niks aan doen.....
Vergewis jezelf er van dat je die stap goed doet.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

wil

Nog een fijne toelinchting;
Na x maal proberen via o.a. een gast-netwerk, zegt ie uiteindelijk "Verbonden" en zegt dat ik mijn mobiel apparaat op het "gast-netwerk" moet zetten. Ook daarbij komt opnieuw "Verbonden", maar dan toch weer: "Er is iets misgegaan" "Garage [is een deel van mijn 'huis'] is mogelijk ingesteld maar we kunnen niet met het apparaat communiceren vanaf je iPhone. Zorg dat je lokale netwerktoegang hebt ingeschakeld in de privacyinstellingen van je iPhone. Probeer het opnieuw."
Nou, dat dus...

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Quote from: R0N on February  7, 2021, 12:10:36
Het lijkt er op dat het wachtwoord van de wifi niet goed is ingevoerd. Daar kan Google niks aan doen.....
Vergewis jezelf er van dat je die stap goed doet.

ron
Uiteraard heb ik dat gechecked. We hebben het toch over het wachtwoord van mijn Wifi, nietwaar? Ik zou niet weten welk wachtwoord anders.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

_ MarcelloW _

Gast netwerken staan doorgaans niet toe dat je andere apparaten in het netwerk ziet.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HJ

Quote from: _ MarcelloW _ on February  7, 2021, 12:30:25
Gast netwerken staan doorgaans niet toe dat je andere apparaten in het netwerk ziet.
Dan werkt het niet idd, heb ik ook soms als ik per ongeluk op mijn gast netwerk zit.

wil

Quote from: _ MarcelloW _ on February  7, 2021, 12:30:25
Gast netwerken staan doorgaans niet toe dat je andere apparaten in het netwerk ziet.
Ik heb in mijn router ingesteld dat dat wel mag. Maar dat maakt dus niks uit.

Ergens gaat het hier mis:
"
Quote from: wil on February  7, 2021, 12:11:54
"... Ook daarbij komt opnieuw "Verbonden", maar dan toch weer: "Er is iets misgegaan" "Garage [is een deel van mijn 'huis'] is mogelijk ingesteld maar we kunnen niet met het apparaat communiceren vanaf je iPhone. Zorg dat je lokale netwerktoegang hebt ingeschakeld in de privacyinstellingen van je iPhone. Probeer het opnieuw."
Nou, dat dus...
Hij kan het dus blijkbaar wel vinden, maar vervolgens is er iets misgegaan en wordt er verwezen naar privacyinstellingen die allemaal op maximaal toegestaan staan.

Alsof je tegen een muur loopt  :bored:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

modde239


Kwabbernoot

Ik kan mijn niet herinneren dat ik een wifi password moest invoeren. Misschien dat dit anders is met een iPhone?
Is er geen Android telefoon in huis om het daar eens mee te proberen?

Groeten...

FDLARRY

Ook gehad, laatst weer met nieuwe Ipad. Sommige apparaten (bij mij dan) hebben liever 2.4 dan 5 ghz. Op 2.4 werkt bij mij alles, bij 5 ghz weigeren sommige dienst. Misschien het proberen waard.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

wil

Quote from: modde239 on February  7, 2021, 12:49:51
Misschien heb je hier iets aan.

https://www.smartphone.nl/tips/chromecast-problemen-oplossingen/

https://techadviseur.nl/chromecast-probleem-oplossingen/
Dank je wel, maar nee. Dit heb ik ook allemaal al doorlopen. Incl. het terugzetten van WPA2 naar WPA encryptie, enz...

Ik heb nu wel netwerk Chromecastxxxx.v in mijn netwerklijst staan. Moet het IP of DNS daarvan op handmatig en op 8.8.8.8 en 8.8.8.4 staan? Frank suggereerde dat in een filmpje op Youtube. Ik maak er overigens geen connectie mee, ik hou gewoon mijn eigen Wifi-netwerk aan. (nu toch maar weer op WPA2 gezet)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Quote from: FDLARRY on February  7, 2021, 13:08:27
Ook gehad, laatst weer met nieuwe Ipad. Sommige apparaten (bij mij dan) hebben liever 2.4 dan 5 ghz. Op 2.4 werkt bij mij alles, bij 5 ghz weigeren sommige dienst. Misschien het proberen waard.
Nope, bij mij gaat alles via 2.4 GHz.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

oud_account_1

Gebruik je misschien pihole of iets dergelijks? Ik moest pihole tijdelijk uitzetten, bij het installeren.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

wil

Ik heb het gevonden...





Omdat ik de USB-kabel aangesloten had op een Samsung-USBlaadblokje, die de ingang aan de zijkant heeft zodat ie makkelijker te plaatsen is in een stekkerblok, kreeg de CC vermoedelijk net iets te weinig stroom. Door de originele USBlader te gebruiken doet ie het wel.
Deze tip staat echt nergens... Dus onthou: gebruik de meegeleverde USBlader.

:withstupid:

Dank voor jullie suggestie! Ze waren allemaal waar, maar het zat weer net even ergens anders {namaste}.

Groeten, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

KillerbeeNL

De (orginele) Samsung USB (snel)lader zou met 2 Ampere genoeg moeten zijn.

Misschien heb je een blokje welke niet de beloofde power levert (Ali?)

i.i.g. mooi dat het opgelost is [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

wil

Quote from: KillerbeeNL on February  7, 2021, 13:52:56
De (orginele) Samsung USB (snel)lader zou met 2 Ampere genoeg moeten zijn.

Misschien heb je een blokje welke niet de beloofde power levert (Ali?)

i.i.g. mooi dat het opgelost is [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Het was een originele Samsung Travel Charger, zo'n zwarte. Output ~400mA. Dat is dus 1/5 van de output van de bekende witte laders die je met een telefoon meegeleverd krijgt. Het belooft wat het zegt: te weinig stroom.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

KillerbeeNL



Quote from: wil on February  7, 2021, 14:19:13
Het was een originele Samsung Travel Charger, zo'n zwarte. Output ~400mA. Dat is dus 1/5 van de output van de bekende witte laders die je met een telefoon meegeleverd krijgt. Het belooft wat het zegt: te weinig stroom.

wil

[emoji12]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)