Epson projector geeft blauwe verticale streep.

Started by Duckt, February 6, 2021, 22:41:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duckt

Aangezien alle kennis hier hoop ik dat iemand mij en wellicht meerdere toekomstige forumgenoten (die dit probleem ook kunnen krijgen) dit vreemde verschijnsel kan verklaren.

Sinds kort geeft onze Epson TW9300 een blauwe verticale streep rechts op het scherm weer. Eerst was het er zo nu en dan maar nu is het constant zichtbaar. Nu blijk ik na wat onderzoek niet de enige te zijn. Ik zag op een Amerikaans forum dat meerdere personen hier last van hebben. Epson zelf schijnt voor wat ik heb begrepen dit niet gemakkelijk te kunnen oplossen tenzij je de unit laat repareren voor meer dan de helft van de nieuwprijs. Ze schijnen zelf ook niet te weten welk onderdeel dit veroorzaakt waardoor de binnenunit vervangen moet worden. Tenminste dat is wat ik lees.

Van een premium apparaat had ik dit niet verwacht. De projector is ongeveer 3,5 jaar oud/nieuw en kan wanneer niemand weet hoe je het kan maken nu al economisch worden afgeschreven.

Op dit forum ben ik blijkbaar de eerste die dit nu ook heeft.

Mocht iemand dit bekend voorkomen hoor ik dat graag.





J.A.F._Doorhof

Kwestie van reparatie.
Dit is niet iets wat je zelf kan oplossen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stef

Je kan contact opnemen met mservice.nl (Epson repair center). Uit persoonlijke ervaring weet ik dat ze je na controle van de unit eerst een 'fee quote' sturen zodat je zelf kan beoordelen of het de moeite waard is.  Je kan dit uiteraard ook aangeven wanneer je contact opneemt met hen :).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

ppeter

Heb dit ook eens 2x gehad met de lijn in het midden van het beeld. Met de stroom er even af te halen, was het probleem wel opgelost. (TW9300)
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Duckt

Vandaag de projector bij Epson aangemeld. Nu afwachten wanneer ik de projector kan brengen en uiteraard wat de reparatie kosten worden.

Duckt

Quote from: ppeter on February  7, 2021, 13:52:23
Heb dit ook eens 2x gehad met de lijn in het midden van het beeld. Met de stroom er even af te halen, was het probleem wel opgelost. (TW9300)

Bij mij werkt dit helaas niet. In het begin ging het wel weg wanneer ik een andere input selecteerde.
Nu is het dus constant.  :hmmm:

ppeter

Quote from: Duckt on February  8, 2021, 21:31:03
Bij mij werkt dit helaas niet. In het begin ging het wel weg wanneer ik een andere input selecteerde.
Nu is het dus constant.  :hmmm:
Spijtig!
Alvast succes met de herstelling!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jurgman

Quote from: Duckt on February  7, 2021, 22:43:53
Vandaag de projector bij Epson aangemeld. Nu afwachten wanneer ik de projector kan brengen en uiteraard wat de reparatie kosten worden.
Heb precies hetzelfde gehad. Bij mij is toen het moederbord vervangen.   
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround