Google Play Store login

Started by Sk, February 3, 2021, 08:47:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Op dit moment ben ik nog in het bezit van een HTC U11 telefoon. Destijds heb ik in de Google Play store ingelogd met mijn prive emailadres (geen gmail) en denk dat ik zo'n 2 a 3 betaalde apps gekoppeld heb. Op mijn werk ben ik nog wel eens met telefoons bezig (Samsung) en het valt mij op dat er alleen nog maar ingelogd kan worden met een gmail account.

Ik heb in de planning zitten om binnen enkele maanden een nieuwe telefoon aan te schaffen en dan zou ik het erg prettig vinden gezien de betaalde apps dat ik met mijn non gmail account in kan loggen. Ik heb eventueel wel een gmail emailadres (al jaren niet meer op ingelogd) maar hoe zit het dan met het overzetten van de betaalde apps?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Met vriendelijke groet,
Michaël
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Deleted User

Inloggen op uw Google-account met een ander e-mailadres
Als u een Google-account maakt, ontvangt u automatisch ook een Gmail-adres. Als u liever een ander e-mailadres gebruikt om in te loggen, kunt u een niet-Gmail-adres aan het account koppelen en dit gebruiken om in te loggen, uw wachtwoord opnieuw in te stellen, meldingen te ontvangen en meer.

Als u een alternatief e-mailadres kiest, moet u voldoen aan de volgende vereisten:

U kunt geen Gmail-adres gebruiken.
U kunt geen e-mailadres gebruiken dat al is gekoppeld aan een ander Google-account.
Gebruik uw Google-accountwachtwoord als u inlogt met dit e-mailadres.




Sk

Quote from: Jazzman on February  3, 2021, 08:58:18
Inloggen op uw Google-account met een ander e-mailadres
Als u een Google-account maakt, ontvangt u automatisch ook een Gmail-adres. Als u liever een ander e-mailadres gebruikt om in te loggen, kunt u een niet-Gmail-adres aan het account koppelen en dit gebruiken om in te loggen, uw wachtwoord opnieuw in te stellen, meldingen te ontvangen en meer.

Als u een alternatief e-mailadres kiest, moet u voldoen aan de volgende vereisten:

U kunt geen Gmail-adres gebruiken.
U kunt geen e-mailadres gebruiken dat al is gekoppeld aan een ander Google-account.
Gebruik uw Google-accountwachtwoord als u inlogt met dit e-mailadres.

Bedankt voor je reactie maar naar 5 keer doorlezen is het mij nog niet helemaal duidelijk. Als ik de Samsung A40/A41 bekijk die we op de zaak hebben dan heb ik alleen de keuze om in te loggen met een gmail account of de keuze om een gmail account aan te maken.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Deleted User

Dit heb ik gewoon van internet gehaald, via Google.... Ik zou zeggen kijk daar eens verder.... het staat allemaal netjes beschreven. Het loont de moeite om even verder te kijken... Ook ik heb een alternatief account, naast mijn gmail.

Suc6

Sk

Quote from: Jazzman on February  3, 2021, 09:13:32
Dit heb ik gewoon van internet gehaald, via Google.... Ik zou zeggen kijk daar eens verder.... het staat allemaal netjes beschreven. Het loont de moeite om even verder te kijken... Ook ik heb een alternatief account, naast mijn gmail.

Suc6

Ik had google al even geraadpleegd maar kwam in korte tijd niet veel verder. Ik ga vandaag nog maar eens verder kijken.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9


Sk

Quote from: Jazzman on February  3, 2021, 09:30:03
https://support.google.com/accounts/answer/176347?co=GENIE.Platform%3DAndroid&oco=1

Bij deze dan....

Dank  8)

In mijn google account zie ik dat mijn non gmail account ingesteld staat. Ik hoef dus geen alternatief e-mailadres in te stellen lijkt mij dan omdat dit al naar wens staat.

Waar het denk ik misgaat is als ik (in dit geval een Samsung) erbij pak en ik klik op de google play store dat er dan gevraagd wordt om met een gmail account in te loggen of een gmail account aan te maken. Ik heb voor zover ik nu weet geen optie om met een non gmail account in te loggen. Ik zal vandaag nog eens even goed kijken of ik wat over het hoofd zie of dat ik een denk fout maak.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Op mijn werk mobiel heb ik vorig jaar een apart gmail adres aangemaakt en als ik in de Play store kijk dan zie ik wel mijn non gmail adres staan.. Hoe het één en ander werkt en in elkaar steekt is mij nog niet geheel duidelijk. Maargoed ben wat verder gekomen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Deleted User


Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9