aansluiten minidsp 2x4 HD

Started by nicodemol, February 2, 2021, 20:43:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicodemol

ik ben een redelijke newbee in deze hobby en zit met een vraagje M.B.T de minidsp

ik zit er aan te denken om een minidsp 2x4 HD aan te schaffen en ben een beetje op onderzoek uit naar het aansluiten zo als ik het wil gebruiken in mijn Setup.
mijn Setup is als volgt: Denon avr-x4300 emotiva xpa2 voor de Fronts (klipsch rp8000f)marantz ma500 mono block voor de center speaker(klipsch rp504c) de surround, rear en height speakers worden door de Denon aan gestuurd en dan heb ik 2x xtz 1217edge subs staan.

ik wil dus mijn subs en mijn main speakers door de minidsp sturen om mijn subs en mains te kunnen EQen

je heb op de minidsp 2 tulp inputs  en 4 outputs ik ga van mijn Denon sub output naar 1 van de minidsp input en 2 subs op bij voorbeeld output 1 en 2
van de pre out fronts naar minidsp waar ik nog 1 input heb moet ik hier een verloopje voor hebben? (of moet ik deze op een andere manier aansluiten)
output 3 en 4 gaan dan naar de emotiva.

ik kan niet echt een schemaatje over vinden dus vraag het hier eens.

mvg nico


morca

Quote from: nicodemol on February  2, 2021, 20:43:17
ik ben een redelijke newbee in deze hobby en zit met een vraagje M.B.T de minidsp

ik zit er aan te denken om een minidsp 2x4 HD aan te schaffen en ben een beetje op onderzoek uit naar het aansluiten zo als ik het wil gebruiken in mijn Setup.
mijn Setup is als volgt: Denon avr-x4300 emotiva xpa2 voor de Fronts (klipsch rp8000f)marantz ma500 mono block voor de center speaker(klipsch rp504c) de surround, rear en height speakers worden door de Denon aan gestuurd en dan heb ik 2x xtz 1217edge subs staan.

ik wil dus mijn subs en mijn main speakers door de minidsp sturen om mijn subs en mains te kunnen EQen

je heb op de minidsp 2 tulp inputs  en 4 outputs ik ga van mijn Denon sub output naar 1 van de minidsp input en 2 subs op bij voorbeeld output 1 en 2
van de pre out fronts naar minidsp waar ik nog 1 input heb moet ik hier een verloopje voor hebben? (of moet ik deze op een andere manier aansluiten)
output 3 en 4 gaan dan naar de emotiva.

ik kan niet echt een schemaatje over vinden dus vraag het hier eens.

mvg nico
Als je al die kanalen,dus ook de LFE out wil dspen.
Heb je wat luxere dsp nodig denk ik .
Welke weet ik zo niet,dat kan vast iemand anders je vast beter vertellen.

Ik zie niet veel andere op de site van minidsp,op de .com site staat wel wat meer.



nicodemol

niet alle kanalen hoor alleen de subs en mains en dat zou moeten kunnen zoals in dit youtube filmpje is te zien.  https://youtu.be/ihOMKQ3i2OM

toetertje

Main is 2 kanalen, en sub 1 of 2 kanalen. Je hebt dan 3 of 4 ingangen nodig,
terwijl de 2x4hd maar 2 ingangen heeft.

Je kunt wel met de preout front, naar de 2 ingangen, en dan 2 uitgangen naar de emotiva
en 2 uitgangen naar de subs. Het nadeel daarvan, is dat je niet even snel op de receiver de
sub kunt regelen.

PascalP

Quote from: toetertje on February  2, 2021, 21:49:29
Main is 2 kanalen, en sub 1 of 2 kanalen. Je hebt dan 3 of 4 ingangen nodig,
terwijl de 2x4hd maar 2 ingangen heeft.

Je kunt wel met de preout front, naar de 2 ingangen, en dan 2 uitgangen naar de emotiva
en 2 uitgangen naar de subs. Het nadeel daarvan, is dat je niet even snel op de receiver de
sub kunt regelen.

Dan stuur je toch alleen het front full range kanaal naar de subs (met crossover in de MiniDSP), maar mis je toch het hele LFE kanaal?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

nicodemol

Quote from: toetertje on February  2, 2021, 21:49:29
Main is 2 kanalen, en sub 1 of 2 kanalen. Je hebt dan 3 of 4 ingangen nodig,
terwijl de 2x4hd maar 2 ingangen heeft.

Je kunt wel met de preout front, naar de 2 ingangen, en dan 2 uitgangen naar de emotiva
en 2 uitgangen naar de subs. Het nadeel daarvan, is dat je niet even snel op de receiver de
sub kunt regelen.

dit dacht ik wel een beetje ikzal dan moeten bekijken of dit te lastig is anders alleen de de subs.

thanx.

pameijer

Quote from: PascalP on February  3, 2021, 07:13:17
Dan stuur je toch alleen het front full range kanaal naar de subs (met crossover in de MiniDSP), maar mis je toch het hele LFE kanaal?
Dat klopt inderdaad. Maar als je in je receiver dan aangeeft dat je geen sub hebt wordt het LFE kanaal over de fronts gemixed. Suboptimaal inderdaad  :P
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

#7
Quote from: pameijer on February  3, 2021, 14:13:07
Dat klopt inderdaad. Maar als je in je receiver dan aangeeft dat je geen sub hebt wordt het LFE kanaal over de fronts gemixed. Suboptimaal inderdaad  :P

Dat zou ik verwachten inderdaad, maar.....
Heb hier laatst in de woonkamer de sub eruit gegooid om plek te maken voor de kerstboom en heb geen plannen om de sub terug te zetten.
Nu heb ik de front LCR op Large gezet en subwoofer op 'none', maar als ik dan een Dolby demo disc afspeel waarop alle speakers 1 voor 1 afgaan blijft het bij de sub angstvallig stil, zou verwachten dat ik deze dan over de fronts zou horen, maar noppes, nada, niks :(

Niet dat ik de sub mis met Nickelodeon Jr. en Youtube voor de kids, maar toch...
Misschien maar eens een eigen topic voor openen dan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

toetertje

Quote from: PascalP on February  3, 2021, 15:17:56
Dat zou ik verwachten inderdaad, maar.....

Nu heb ik de front LCR op Large gezet en subwoofer op 'none', maar als ik dan een Dolby demo disc afspeel waarop alle speakers 1 voor 1 afgaan blijft het bij de sub angstvallig stil, zou verwachten dat ik deze dan over de fronts zou horen, maar noppes, nada.

Of zou dat gewoon kloppen, omdat je aangegeven hebt dat je geen subs hebt, en het lfe signaal verdeeld is over
de fronts?

PascalP

Quote from: toetertje on February  3, 2021, 16:09:05
Of zou dat gewoon kloppen, omdat je aangegeven hebt dat je geen subs hebt, en het lfe signaal verdeeld is over
de fronts?

Maar als de bron dan een LFE signaal stuurt zou ik het toch over de fronts moeten horen?
Nu blijft het muisstil, lijkt me geen verschil uit te maken of het een LFE test signaal van een Dolby disc of van een film is...?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

toetertje

Quote from: PascalP on February  3, 2021, 16:11:45
Maar als de bron dan een LFE signaal stuurt zou ik het toch over de fronts moeten horen?
Nu blijft het muisstil, lijkt me geen verschil uit te maken of het een LFE test signaal van een Dolby disc of van een film is...?

Daar heb je wel een puntje, dacht dat je alleen het testsignaal van de versterker bedoelde.
Als de bron het uitstuurt, zou de versterker het moeten verdelen over de fronts.