Hoe kan ik de akoestiek verbeteren?

Started by roeleken, January 30, 2021, 14:08:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roeleken

bijgevoegd een foto, wat zijn de mogelijkheden om de akoestiek te verbeteren?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Victrix

Je kan een half gevulde boekenkast neerzetten als diffusor/absorber?
Misschien een paar frames met absorberend materiaal ophangen?
Een spanplafond? Wel prijzig.
Wat basstraps in de hoeken? Wat is eigenlijk het probleem?

Je kan voor weinig eens experimenteren met een paar pakken steenwol achter de speakers.
Als dat bevalt zou je er over na kunnen denken om dat netjes achter een doek of gordijn weg te werken.
Als het niet bevalt breng je het weer terug naar de bouwmarkt.  ;)

jahtari

Ik zou één groot akoestisch schilderij/foto ophangen van formaat, bijv. 3-4 meter breed en 1,5m hoog. Liefst 10 cm dik.

Denk dat al een enorm verschil maakt.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HJ

Quote from: roeleken on January 30, 2021, 14:08:51
bijgevoegd een foto, wat zijn de mogelijkheden om de akoestiek te verbeteren?
Als ik het goed zie heb je harde muren achter de speakers en achter je luister plek. Die zou je sowiso mogen dempen.
Je kunt beginnen met het dempen van de 1e reflexi punten.
Is je plafond beton?
Maar wat is precies het probleem?

roeleken

hoi,

het is een vide, dus het geluid gaat helemaal naar boven onder het schuine dak.

Ik heb het idee dat de ruimte iets te veel galmt. Dus zat zelf ook te denken aan enige demping met al die harde muren.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Rob_Dingen

Platte grond zou makkelijk zijn.
Kan niet zien wat er onder de vide zit.

Rob

myself

Gordijnen bij de ramen doen ook veel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

minplus

Mooie ruimte.
Paar gordijnen en verder is alles tegen de wand achter de installatie meegenomen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right