okto research dac8 stereo

Started by Tabcam, January 30, 2021, 12:40:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Deze had ik vorig jaar nog een behoorlijke tijd op het oog, maar het duurde zo ontzettend lang voordat ie leverbaar was (door de hype bij ASR vermoed ik) dat ik em uit het oog verloren ben.

Deze lovende review maakt me toch wel weer heel nieuwsgierig, maar ik heb nét een andere dac waar ik heel tevreden mee ben.
Ook noemt de review de lange levertijden. Nog niks veranderd dus wat dat betreft, tja...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Kijk zelf met een scheef ook naar de meerkanaalsversie om de PAP's eventueel actief aan te sturen. Had me voor Covid19 ingeschreven voor de Europese toer maar die is helaas nog niet begonnen :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Ja het duurt lang allemaal.
Waarschijnlijk zijn ze zelf ook een beetje overvallen door het snelle succes en de grote vraag.

Hopelijk waait de hype niet over voor ze, want elke maand is er wel een nieuwe 'geniale dac die alles weg speelt' zo lijkt het.
Dus zo'n review helpt dan wel weer. Ik heb vorig jaar wel even contact met ze gehad, sympathiek bedrijf.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

pameijer

Ik zit met een schuin oog naar de Okto DAC8 Pro te kijken. Een 8-kanaals DAC voor neem ik aan in een HT. Maar ik vraag me echt af hoe je dit in je keten aansluit. Ik ken zelf geen processors/voorversterkers/spelers die 8 kanalen (gedecodeerd voor Dolby, DTS, Atmos enz) digitaal uitsturen via AES. Het leek me wel een leuke oplossing voor mijn actieve speakersetup, 1 hub, de DAC8 Pro en dan nog een kleine 4-kanaals versterker voor mijn passieve Atmos speakers.

Iemand enig idee hoe je deze DAC in je HT kunt aansluiten?

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dirk

#5
op de usb ingang vanaf een (ht)pc?

ik dacht er al eens wat over gelezen te hebben van gebruikers die hem zo ook in Roon geconfigureerd hadden voor multichannel weergave
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: pameijer on January 31, 2021, 12:27:19
Ik zit met een schuin oog naar de Okto DAC8 Pro te kijken. Een 8-kanaals DAC voor neem ik aan in een HT. Maar ik vraag me echt af hoe je dit in je keten aansluit. Ik ken zelf geen processors/voorversterkers/spelers die 8 kanalen (gedecodeerd voor Dolby, DTS, Atmos enz) digitaal uitsturen via AES. Het leek me wel een leuke oplossing voor mijn actieve speakersetup, 1 hub, de DAC8 Pro en dan nog een kleine 4-kanaals versterker voor mijn passieve Atmos speakers.

Iemand enig idee hoe je deze DAC in je HT kunt aansluiten?


Voor stereo wil ik het geluidspad zo lang mogelijk digitaal houden. Ik hink op meerdere gedachten. Één is om alle HT kanalen te digitaliseren à lá de MiniDSP oplossingen. Voordeel is dat je dan volumecontrole over alle kanalen hebt. Nadeel is dat alles opnieuw bewerkt en vlos versterkt moet gaan worden.

De ander is om dat alleen met de fronts te doen die in mijn geval dan ook actief versterkt gaan worden. In dat laatste geval kan je ook volstaan om alleen de fronts voor HT te digitaliseren. Nadeel is dat dan de volumecontrole voor stereo en meerkanaals verschillen.

Een derde oplossing is om met een passive voorversterker (meer een voorverzwakker) te gaan werken maar die zijn er meerkanaals vrijwel niet. En je hebt dan ook nog een soort van keuze/selector/switcher nodig om meerkanaals en stereo te wisselen. Het wordt dan een DIY traject en ik ga eerst de luidsprekers goed proberen te krijgen.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i