Sbooster Vbus2

Started by kermy, January 29, 2021, 14:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Zojuist mijn 2e hands verkregen Sbooster V2 tussen mijn Aries mini en de Hex ingezet, had er eigenlijk geen verwachtingen bij, maar.

En die maar is dat dit ding er niet meer van tussen gaat, hoe het dan ook mag werken op de data transmissie tussen de mini en de Hex. De Hex doet niets met de voedingsspanning die vanuit de mini komt, dus waarom die via de usb kabel met de data laten meelopen.

En dat pakt goed uit.

Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met het uit de usb kabel weren van de voedingsspanning?

Als verklaring kan ik alleen maar bedenken dat de originele voedingsspanning van de mini die door een IFI Ipower verzorgd word via een dc/dc converter naar de 5V brengt die op de USB aansluiting staat. En die converters werken via een SMPS principe, en dan kan je externe voeding wel schoon zijn, maar via voorgaande converters word het dan toch weer vervuild.
Die vervuilde spanning word nu aan de bron afgestopt, kan dus niet meer meelopen met de datatransmissie in de kabel richting Hex.


Met vriendelijke groet,

Kermy

kermy

Voor minder dan 25 euro nieuw voor mij nu een no brainer.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Contour

Ik had voor mijn Metrum Hex een speciale USB kabel met zilver/goud geleider en zonder een voedings geleider, de verbetering door het weglaten van de 5V was enorm, het laag was veel beter gedefinieerd, veel minder onaangename druk.

holco

Niet zozeer ervaringen met USB, maar dat een voeding veel meer doet als dat de cijfers doen vermoeden ben ik al een tijdje achter.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Quote from: Contour on January 29, 2021, 15:20:34
Ik had voor mijn Metrum Hex een speciale USB kabel met zilver/goud geleider en zonder een voedings geleider, de verbetering door het weglaten van de 5V was enorm, het laag was veel beter gedefinieerd, veel minder onaangename druk.

Hoe weet je of je USB kabel een voedingsgeleider heeft?
Ik heb de Chord Company Signature usb kabel tussen mijn streamer en dac.
Zowel streamer als dac krijgen stroom via een stroomkabek, dus het lijkt me dan dat mijn Chord usb-kabel geen stroom levert en hóeft te leveren?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Quote from: brt on January 30, 2021, 09:40:49
Hoe weet je of je USB kabel een voedingsgeleider heeft?
Dan is het een "data only" kabel.
En ja, mijn ervaring is ook dat de meeste 5V usb outputs storingen bevatten. Voor de 'werking' niets mis mee maar zoals je ziet lift deze storing wel mee in het aangesloten apparaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kwabbernoot

Een beetje als een AQ Jitterbug dus? Deze ontbreekt de stroom toevoer, de Jitterbug filter de stroom. Daar heb ik ook goede ervaring mee.

Groeten...

brt

En deze sBooster Vbus 2 'ontkoppelt' de stroom ervan, zodat het signaal minder vervuilt wordt, als ik het goed begrijp?
Of zit de stroom er nog wel op, maar niet meer zo vervuild?

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Quote from: brt on January 30, 2021, 14:16:29
En deze sBooster Vbus 2 'ontkoppelt' de stroom ervan, zodat het signaal minder vervuilt wordt, als ik het goed begrijp?
Of zit de stroom er nog wel op, maar niet meer zo vervuild?



De 5V word aan de kant waar de Vbus2 geplaatst word onderbroken, dus aan de server/streamer kant, daardoor gaat de vervuilde 5V niet meer mee in de kabel die dan alleen als data verbinding dienst doet.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

Kun je dan niet beter een usb data only kabel gebruiken, scheelt je 2 overgangen  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on January 30, 2021, 14:47:18
Kun je dan niet beter een usb data only kabel gebruiken, scheelt je 2 overgangen  ;)

Ja daar zeg je wat. Want dan heb je zo'n Vbus niet nodig?

Ding is dan wel dat ik een compleet nieuwe usb kabel moet kopen en nu alleen een Vbus, a 21,50...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Quote from: Kingpin on January 30, 2021, 14:47:18
Kun je dan niet beter een usb data only kabel gebruiken, scheelt je 2 overgangen  ;)

Helemaal gelijk, kan ik na de proef die ik op de som genomen heb ook kopen, scheelt inderdaad een overgang. En voor de goede orde, ik heb de Vbus2 2e hands gekocht, voor 12,50 euro als audiofiele upgrade een koopje te noemen.

Met vriendelijke groet,

Kermy

brt

Quote from: kermy on January 30, 2021, 14:55:40
Helemaal gelijk, kan ik na de proef die ik op de som genomen heb ook kopen, scheelt inderdaad een overgang. En voor de goede orde, ik heb de Vbus2 2e hands gekocht, voor 12,50 euro als audiofiele upgrade een koopje te noemen.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Mijn punt is dat een vBus goedkoper is dan een nieuwe USB kabel ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Quote from: brt on January 30, 2021, 14:59:22
Mijn punt is dat een vBus goedkoper is dan een nieuwe USB kabel ;)

Blijft het punt van Kingpin, de extra overgang met de Vbus2, voorlopig neem ik dat voor lief.


Met vriendelijke groet,

Kermy