USB/spdif converter

Started by kappa9, January 28, 2021, 13:58:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Dag allemaal,

Ik ben nieuwsgierig naar een nieuwe/andere usb/spdif converter.

Momenteel heb ik een Gustard U12 https://shenzhenaudio.com/products/gustard-u12-32bit-384khz-usb-xmos-dsd-digital-audio-interface-b echter ben ik benieuwd of ik met een andere DDC (digital to digital converter) winst kan behalen.

De rest van mijn set bestaat uit een mac mini 2011 als bron -> Gustard U12 -> metrum NOS mini dac octave -> primare pre 30 -> musical fidelity a5.5 -> sonus faber cremona auditor M.

Qua prijs ben ik bereid tot ongeveer €500 te gaan of misschien wat meer als het teveel gaat jeuken  :hehe:

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT


Roeland

Kortom er zullen heus wel betere USB/Spdif converters zijn, als je verder wil met je  metrum NOS mini dac octave.

De vraag is eerder of je niet beter naar een andere dac kunt gaan kijken die een betere usb implementatie heeft.

kappa9

Thnx voor je reactie  ;D

Die sites kende ik al. Veel nuttige informatie inderdaad.
Ik ben benieuwd naar een audiophilleo 2 echter vind ik deze wel aan de prijzige kant.
De reden dat ik aan het kijken ben naar een andere converter is omdat een vriend van me een stello u3 heeft welke ik prefereer boven mijn gustard u12. Helaas wordt de stello niet meer geproduceerd.

Een andere DAC is uiteraard een optie echter moet ik denk ik vrij diep in de buidel tasten wil ik beter gaan dan mijn huidige DAC
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Dirk

Ik gebruik al sinds de release een Mutec MC+3+ USB als digitaal Zwitsers zakmes...imo niet te verslaan, al zal je 't niet redden met 500€ vrees ik
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roeland

Zou ff op markplaats kijken iz stello u3 .
Wie weet kun je deal maken.

kappa9

Thnx voor de tip !

Hopen dat hij m los wil verkopen  ;D
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT