Geluid een ingang over beide analoge ingangen te horen (en over de digitale!)

Started by PatrickP, January 27, 2021, 17:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickP

Ik heb een Denon DCD 2000AE SACD speler te leen om te proberen. Maar er is iets vreemds aan de hand.

Ik heb twee ongebalanceerde analoge ingangen. Aan welke ik de speler ook hang, het geluid is op beide ingangen te horen. Sterker nog: ook duidelijk maar een stuk zachter op de digitale ingangen. Ik heb twee setjes interlinks geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Iemand een idee?  :crazy:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Deleted User

Heb je hetzelfde fenomeen ook als je er een andere CD speler op hangt? Je hebt het over ingangen, dus het gaat om de Hegel neem ik aan. Het zou toch goed moeten zijn dat alle ingangen van de versterker werken?

toetertje

Ik heb een keer iets soortgelijks gehad, maar toen had ik de cd speler, per ongeluk op een pre out van de versterker aangesloten.  :)

Deleted User

Ik snap het even niet, in een ander topic geef je aan dat alles als een trein werkt...

Ik citeer:"Vandaag heb ik een Denon DCD 2000AE te leen gekregen. Geen jonkie, volgens mij 2008. Zowel een knap loopwerk (kwaliteit spat ervan af!) als een goede DAC. Digitaal naar de Hegel (simpel Audioquest Carbon optisch kabeltje) klinkt veel beter dan met de oude Yamaha speler. Maar analoog klinkt deze nog veel beter! De DAC van de Hegel klinkt als iets met meer ballen, maar de Denon is veel verfijnder. Prettiger voor de meeste muziek ook. Dus ik denk dat dit de weg is: een goede (SA)CD speler en die zowel analoog als digitaal aansluiten."

Geplaatst op 17.53. dit topic is geopend op 17.57....

PatrickP

Ja, het klinkt geweldig. Maar ik wil ook wel weer plaatjes kunnen draaien. En ik gok dat als ik de CD speler nu op An1 en An2 even hard hoor, dat dat een probleem gaat geven...

Ik ga later even mijn oude CD speler aansluiten op dezelfde manier. Kijken wat dat geeft.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

PatrickP

Ok. Opgelost. Heel suf. Ik had er niet meer aan gedacht dat de Hegel niet alleen twee paar RCA ingangen heeft... maar ook twee paar uitgangen (een fixed en een variabel). En als je daar je ingangssignaal op zet... dan hoor je dat blijkbaar op beide analog ingangen plus wat restjes over het digitale spul. Omdat het goed klonk zocht ik het daar niet in.

Hoe kon het gebeuren. Tja, ik kan mijn meubel niet even naar voren trekken dus ik doe het op de tast. Ik zag het pas toen ik hetzelfde had met een ander bronapparaat en toch de handleiding maar even gebruikte om naar de achterkant te kijken.

Nou ja. Niet snugger, maar wel wat geleerd.  :pompom:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/