Holo3d I en II overbodig na komst HD-DVD ?

Started by kalash, June 1, 2004, 20:36:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Extra component zeker, maar dat doe ik nu via een videoswitcher perfecte tussenoplossing.
Maar je hebt gelijk meer component graag.

Maar dan heb ik er nog steeds 4 nodig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Eerlijk gezegd snap ik alle fuss mbt de H3D2 niet.
Ik ben een relatief nieuwe gebruiker (plus minus 6 weken).
Het gebruik is natuurlijk Heeeeeeeeeeeeeeeeel eenvoudig.
PC opstarten en that's it.
Ok momenteel is er natuurlijk een tekortkoming ivm chroma delay.
Echter als dat opgelost gaat worden is het toch een prachtig apparaat.
Ik denk misschien op den duur wel veelzijdiger als een stand alone scaler.
Bij een PC heb je nu eenmaal veel meer uitbreidingsmogelijkheden.

J.A.F._Doorhof

Mee eens
Ik zie een standalone scaler dit niet doen (wat ik nu wel doe met de H3DII).

1. Weerstation
2. Muziek server
3. Windows Media player voor HD
4. Nieuws-server
5. Games (soms heel soms)

Maar goed het is en blijft een PC volgens velen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass


Doerak

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 22, 2004, 14:36:06
Mee eens
Ik zie een standalone scaler dit niet doen (wat ik nu wel doe met de H3DII).

1. Weerstation
2. Muziek server
3. Windows Media player voor HD
4. Nieuws-server
5. Games (soms heel soms)

Maar goed het is en blijft een PC volgens velen.

MvrGr.
Frank


Dat zijn natuurlijk allemaal persoonlijke keuzes.
Wat jij daar opnoemt doe ik bijvoorbeeld ALLEMAAL NIET.
Ik gebruik mijn H3D2 PC puur alleen maar om te scalen.
Niets meer, niets minder.
Maar voor jou en andere gebruikers is het handig dat een H3D2 PC zo veel meer waarde heeft tov een stand alone scaler.


Robbo

Kunnen we niet effe normaal discussieren.  Altijd dat gezeik over 'aanvallen'  op de H3D's

jaco

Ik vindt ook dat je wel de minpunten aan mag geven van een product.
De Holo is zeker geen product wal alles helemaal 100% goed doet. Maar dat doet nog geen een ander product voor zover ik weet.

Wel ben ik het eens met een stukje commentaar van Frank. Alle nieuwe scalers die aangekondigd worden op AVS hebben bij de aankondiging en de geweldige verhalen van de producent gelijk een sfeer om zich heen van "dit wordt het helemaal"
In de praktijk valt dit vaak tegen, en zitten er toch minpunten aan de verschillende oplossingen. (Holo, HDleeza en weet ik welke anderen)
Verder worden opties soms verkeerd gelezen/geinterpreteerd.

Jaco

Robbo

Ja, dat is met alle producten zo.  Als je ze een tijdje gebruikt hebt, zie je pas de minpunten.  Maar ja, noem mij maar een scaler die vanaf het begin af aan doet wat er belooft is. 

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Het gaat erom dat we steeds maar weer dezelfde "filmpjes" afdraaien. Als er een aparte thread komt met alle gevonden nadelen, dan hoeft dit niet meer in elke thread geplaatst te worden als iemand een vraagje stelt. Als er dan oplossingen voor komen kunnen die in dezelfde thread geplaatst worden.
hebben wij en toekomstige klanten een goed en duidelijk overzicht...

Raadzaam is wel om de problemen niet af te doen als een klein probleem als mensen er echt last van ondervinden. Kan iedereen dus gewoon ijn ei kwijt. Of zijn er redenen om dit niet zo te doen?

Bij specifieke vragen aangaande eigenschappen kan dan verwezen worden naar die speciale thread.

jaco

Quote from: Rob_Dingen on June 21, 2004, 16:02:32
Hoi

Er is ook weer een mooie scaler op de markt die HDCP gaat ondersteunen wat niet onbelangrijk is voor de toekomst namelijk de Crystalio.
Verder weet niemand wat er gaat komen mischien scaled de nieuwe generatie dvd spelers normaal dvd wel naar 720p of 1080i.
Dus kan het inderdaad zijn dat je voor DVD volgend jaar geen scaler meer nodig hebt.

Rob
Lees:Crystalio is here

zie je een post van MarkRubin over aan antwoord wat hij kreeg :

QuoteThe current version of Crystalio does not support HDCP, i.e. Crystalio does not decrypt the HDCP content inputted from the DVI port, the hardware design of Crystalio is HDCP ready though.

The HDCP agreement does not allow us to output the HDCP encrypted source to the RGBHV and non-HDCP compliant DVI devices. So it seems to us that there is not much value to support HDCP. We shall support HDCP if these restrictions are removed in the future.

Later nog iemand die dit ook teruggekregen heeft van PMS. Ze volgen dus netjes de richtlijnen.

Jaco

Albert N

Verder in dit topic op AVS staat weer :

Quote
Just a note:

I have word from PMS that they are now HDCP-certified, and a firmware upgrade will be issued before the end of the year that will 'activate' HDCP on the Crystalio (the hardware itself ships HDCP-ready).

I guess they've heard the cries for HDCP from US users/potential users

en

Quote
I have been discussing this issue with PMS and received a reply stating that they will definately be going HDCP compliant, and that it would be offered as a free upgrade with the user being responsible only for shipping costs to Hong Kong..

jaco

Albert,
Goed lezen waar het om gaat. DVI-D in met HDCP aan, en dan gescaled uit via analoog RGBHV mag niet volgens de licenties van HDCP.
Aangezien een cistalio een DVI in en een DVI uit heeft kunnen ze wel HDCP compliant werken, maar dan zal bij een input met HDCP de analoge output dus uitgeschakeld worden.

Dat is leuk voor de digitale projectoren en plasma/TFT schermen die met DHCP om kunnen gaan, maar een CRT eigenaar heeft er helemaal niets aan.

Maar ik denk dat nieuwe scalers steeds minder gericht worden op CRT eigenaren, en steeds meer op digitale oplossingen die een slechte de-interlacing of scaling aan boord hebben, en waar zo'n outboard oplossing die pixel perfect kan scalen een goede oplossing biedt.

Maar goed, die Cristalio zal zich wel of niet gaan bewijzen als meer mensen hem kopen en afwijkende instellingen willen gebruiken om hun paneel native aan te sturen.

Jaco

jaco

Quote from: Spacebass on June 22, 2004, 19:17:15
Raadzaam is wel om de problemen niet af te doen als een klein probleem als mensen er echt last van ondervinden. Kan iedereen dus gewoon ijn ei kwijt. Of zijn er redenen om dit niet zo te doen?
Het zal toch een discussie blijven of iemand er wel of geen last van ondervindt, althans de mate van het probleem (bijna niet zichtbaar / niet mee te leven)

Het grootste probleem is natuurlijk de chroma delay. Daar zijn toch alle issues/discussies op terug te leiden.
Voor mij is dit ook wel een serieus probleem. Niet omdat ik er zoveel last van heb, maar meer omdat Immersive er zo weinig aan doet. Volgens mij hebben die de interesse aan het apparaat compleet verloren. Als ze toevallig achter een bug komen met de ontwikkeling van hun Asimilator, dan bakken ze die oplossing in de holo software en krijgen we weer een update. Ik geloof al niet meer dat er nog echt aan gewerkt wordt.

Hopenlijk heb ik het mis..

Jaco

J.A.F._Doorhof

Jaco,
Er is eergisteren nog een nieuwe software versie verschenen met de RGB EQ fix.
Voor onze digitale vrienden heel belangrijk.

Ze zijn bezig met chroma.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#40
Jawel, maar de chroma fix duurt al maanden, dus vandaar mijn insteek als: geen interesse meer bij het product.

Jaco

J.A.F._Doorhof

Geen financiele middelen denk ik :D.

Maar goed Tom heeft me gegarandeerd dat ze ermee bezig zijn, dus ik hou mijn hoop :D.
En zelfs als het niet wordt opgelost blijf ik hem gebruiken totdat er OF een scaler is die 3/2 pulldown op HD doet OF totdat we weten wat HD DVD gaat doen.

Vergeet niet dat er bij bv de Meridian G98 ook al een scaler functie zit voor SD materiaal en bv sat receivers.
Ik zou niet verbaasd zijn als er zometeen een HD DVD speler komt met een input die ook SD materiaal van andere bronnen scaled.
En naarmate de tijd verstrijkt worden de codecs steeds beter en beter :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview