Home@TheMovies/Cinedream The garden project.

Started by home@the movies, January 25, 2021, 15:26:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Dat het niet altijd zolder of kelderruimtes moeten zijn waar fraaie HT ruimtes worden gebouwd bewijst dit project dat we onlangs hebben mogen bouwen.
In de tuin van de klant weer eerst een stevig uit de kluiten gewassen "tuinhuisje" gebouwd, een dikke wand met spouwmuur en de nodige isolatie zorgden voor de basis. Het ruwbouw van het "tuinhuis" zelf is door een ander bedrijf geplaatst, wij namen over van zodra de constructie er stond.
Verder is de gehele ruimte ok weer volledig in eigen beheer gedaan door mij en mijn collega.
Concreet betekende dit dat de ruimte aan de binnenzijde volledig in OSB platen was afgewerkt, zowel vloer, wanden als plafond.

De hele opzet van dit project was een volledige box in box ruimte te maken waarbij alle wanden, vloer en plafons volledig werden ontkoppeld van zowel elkaar als van de bestaande constructie.
Ik neem jullie even mee in het verloop van de werken, jammer genoeg heb ik niet altijd voldoende foto's gemaakt, dus hier en daar zullen er wat grotere sprongen in de vooruitgang zitten.

Langs de buitenzijde ziet het er zo uit.


home@the movies

#1
we begonnen dus met een volledige binnenruimte in OSB, op deze wanden bevestigden we onze speciale clips met rubberen ontkoppeling, in deze clips worden dan stalen profielen geschoven.
Op deze manier gaat de uiteindelijke binnenwand volledig ontkoppeld zijn van de originele OSB wand, maar er zit nog wel wat meer aan te komen ;-)

home@the movies

#2
Zoals ik in het begin reeds aanhaalde zorgen we voor een volledig ontkoppelde ruimte, dus ook de vloert zal volledig van de bestaande ondervloer worden gescheiden.
Hiervoor gebruiken we onze zgn U boat rubbers, diet zijn voorgevormde rubberen U stukken waarin daarna houten balkjes van dezelfde maat worden gelegd.
Op deze manier dus alweer een ontkoppeling van de nieuwe vloer die later op deze balkjes zal worden gelegd.
Uiteraard voorzien we de nodige isolatie tussen deze twee lagen onderling, dit zowel voor de temperatuur als geluidsoverdracht naar buiten toe, ook tussen de zijwanden komt de nodige isolatie.
Zoals vermeld gaat ook het plafond op dezelfde manier van de rest van de ruimte worden ontkoppeld, tussen alle wanden, vloer en plafond zit er een ruimte van een paar mm die nadien doormiddel van Green Glue akoestisch elastische kit zal worden opgespoten.
Zo zijn alle kieren volledig dicht en blijven de wanden hun ontkoppeling tov elkaar behouden.

home@the movies

#3
Uiteraard mocht ook een stevig podium voor de tweede rij stoelen niet ontbreken.
Na heel wat voorbereideingswerk komt op de profielen de volledige nieuwe ontkoppelde OSB binnenwand
En hoe raar het ook mag zijn, na bijna een week werken zag de ruimte er langs de binnenkant eigenlijk bijna exact hetzelfde uit als toen we begonnen, wel is ze een paar 10 tallen cm kleiner geworden, en staat er plots een podium :-)

home@the movies

#4
Tijd voor het echte werk nu ;-) onze spanprofielen voor de spanstof plaatsen en de nodige demping en diffusie aanbrengen achter de spanstof.
Daarna afwerken met onze zwarte akoestische stof om een complete black box te garanderen, behalve het tapijt op het podium zal de volledige ruimte compleet zwart worden aangekleed.

home@the movies

#5
Omdat het oog ok nog wat wil, tussen de verbouwingen door nog even"snel" een kleine sterrenhemel in elkaar gedraaid ;-) het zijn maar een paar fiber kabeltjes hoor, no worries  :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Dit stuk plafond gaat zwevend in de ruimte hangen om zo een mooi eilandje te creëren en voor de nodige sfeer te zorgen.

home@the movies

#6
Na wat verder knutselen is het tijd om even een voorzichtige opstelling te maken en één en ander uit te testen alvorens aan de verdere afwerking te beginnen.
Speakers plaatsen, scherpte ophangen, alles even schikken en meten, hier en daar wat aanpassen, you know the drill.


home@the movies

#7
Los van de sterrenhemel plaatsten we led-verlichting in een stuk van de wand het plafond en de trapjes en dan ziet het geheel er ongeveer zo uit.

home@the movies


Teejoo

#9
gereserveerd --- geintje :-)

Ik ben wel heel benieuwd waarom deze ruimte ontkoppeld moet worden als hij in de tuin staat. Lange Frans zou zeggen...Interessant...  :D


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

#11
Quote from: reza on January 25, 2021, 15:57:56
Misschien voor het geluidsoverlast  ;)

Absoluut, de buur zit met zijn tuin 30 cm van de muren van het "tuinhuis" zou echt niet goedkomen anders, trust me  :crazy: ;D

RonG

Mooie stoelen :D.

Maar gaaf project weer.

Ik heb een vrijstaand huis en mijn zolder is niet ontkoppeld oid, wanneer ik een film kijk of bv een concert is het buiten wel te horen. Niet super hard of zo maar wel hoorbaar iig.

Zolder ontkoppelen is onbegonnen werk.

home@the movies

Quote from: RonG on January 25, 2021, 16:22:33
Mooie stoelen :D.

Maar gaaf project weer.

Ik heb een vrijstaand huis en mijn zolder is niet ontkoppeld oid, wanneer ik een film kijk of bv een concert is het buiten wel te horen. Niet super hard of zo maar wel hoorbaar iig.

Zolder ontkoppelen is onbegonnen werk.

Absoluut, ook de deuren zijn dubbel uitgevoerd, twee deuren dus die ook nog eens met rubbers zijn uitgerust voor een perfecte afdichting.

reza

Ontzettend strakke ruimte!!
Mooi gemaakt weer, die panelen met dat valse licht is mooi. Dat wil ik ook laten maken in mijn ooit nieuwe HT :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Mega gaaf en pracht idee zo'n tuinhuisje.... zet me best aan het denken haha lol
Goed bezig heren
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Soms heeft het toch voordelen als je geen vrienden hebt: ik hoef maar 2 zitplaatsen te realiseren 😂

Teejoo

#17
Quote from: home@the movies on January 25, 2021, 16:01:04
Absoluut, de buur zit met zijn tuin 30 cm van de muren van het "tuinhuis" zou echt niet goedkomen anders, trust me  :crazy: ;D
Duidelijk!

Wat zit er in qua audio/video?

ppeter

Weer een prachtige realisatie, en hier zal de klant weer lekker kunnen van genieten!
Top Werner & Co! 👍 :clapping: 👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: Teejoo on January 25, 2021, 19:22:04
Duidelijk!

Wat zit er in qua audio/video?

JVC N5
Denon X4700
Klipsch Reference speakers in een 5.2.4 Atmos opstelling
Panasonic UHD blu Ray speler

HarrieA

Wederom een mooi stukje werk.

Een brutale vraag, welke prijsklasse moet ik zoiets zien?  10k excl apparatuur?

Job

Wow. Hoe groot is zoiets nou in vierkante meters/lengte/breedte/hoogte?

home@the movies

Quote from: Job on January 25, 2021, 23:13:19
Wow. Hoe groot is zoiets nou in vierkante meters/lengte/breedte/hoogte?

Deze ruimte is binnen 4meter breed op 7meter lang, dus 28 vierkante meter, hoogte is 2m50

donaldk

Quote from: home@the movies on January 25, 2021, 16:54:21
Absoluut, ook de deuren zijn dubbel uitgevoerd, twee deuren dus die ook nog eens met rubbers zijn uitgerust voor een perfecte afdichting.

Er zijn zelfs waterdichte 'valdorpel' systemen, dus dat kan inderdaad heeol goed lucht=geluiddicht.

Maar wat is beter plaat op houten latten die weer in u-bootjes, of hele matten (eventueel sandwich) en daarop de massa platen? Komt er ook Green Glue tussen de wandplaten, waar het origineel voor op de markt wordt gebracht?


Staaled

Quote from: home@the movies on January 25, 2021, 20:11:14
JVC N5
Denon X4700
Klipsch Reference speakers in een 5.2.4 Atmos opstelling
Panasonic UHD blu Ray speler

Fraai HT. :thumbs-up:

Ik krab mij altijd achter de oren als ik zie of lees wat dan de hardware is. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)