Home@TheMovies/Cinedream The garden project.

Started by home@the movies, January 25, 2021, 15:26:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Quote from: HarrieA on January 25, 2021, 20:15:27
Wederom een mooi stukje werk.

Een brutale vraag, welke prijsklasse moet ik zoiets zien?  10k excl apparatuur?

Ik denk dat het houten omhulsel van dit confidence mansion light, dat al snel kost, dan moet Werner nog door zijn vader opgepord worden om naar NL te gaan.

Staaled

Quote from: reza on January 26, 2021, 14:43:26
Want?

Je creëert een dergelijke constructie, totaal ontkoppeld en geisoleerd, om het te laten daveren lijkt mij zo.

De speakers ,schat ik, zullen die potentie wel hebben. Maar een X4700 ? Die gaat zwaar over de z**k.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

donaldk

Ook mis ik nog de paired Subwoofers 2 in elke hoek, lol.

reza

Quote from: Staaled on January 26, 2021, 15:49:19
Je creëert een dergelijke constructie, totaal ontkoppeld en geisoleerd, om het te laten daveren lijkt mij zo.

De speakers ,schat ik, zullen die potentie wel hebben. Maar een X4700 ? Die gaat zwaar over de z**k.

Want?
Ik begrijp je logica niet..
Een 4700 kan geen 5 speakers aansturen in een redelijk "kleine" ruimte?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Volgens mij moet zo'n X4700 geen moeite hebben met een 5.2.4 opstelling. De subs nemen het zwaarste voor hun rekening en Klipsch is redelijk efficiënt. Dat kan echt wel knallen.

Mooie ruimte! Heerlijk om het volume lekker op te kunnen voeren en je terug te kunnen trekken en af te zonderen. Mooi stukje vakwerk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Mooi zo'n 'tuinhuisje' en gaaf als je dit in je tuin kunt plaatsen! :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HarrieA

Quote from: donaldk on January 26, 2021, 15:49:13
Ik denk dat het houten omhulsel van dit confidence mansion light, dat al snel kost, dan moet Werner nog door zijn vader opgepord worden om naar NL te gaan.
Ik bedoelde ook de werkzaamheden van Werner, excl tuinhuisje en excl apparatuur.

Ik heb totaal geen idee waar ik dan aan moet denken.

home@the movies

#33
Quote from: Kamdioblitz on January 26, 2021, 16:59:54
Volgens mij moet zo'n X4700 geen moeite hebben met een 5.2.4 opstelling. De subs nemen het zwaarste voor hun rekening en Klipsch is redelijk efficiënt. Dat kan echt wel knallen.

Mooie ruimte! Heerlijk om het volume lekker op te kunnen voeren en je terug te kunnen trekken en af te zonderen. Mooi stukje vakwerk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat klopt absoluut, de Klipschen hebben van nature uit al een hoog rendement, die 4700 doet echt wel zijn ding hoor. 2 actieve subs nemen het grote laag geweld voor hun rekening.
Een ruimte zoals dit bouw je maar één keer, de hardware kan zonder enig probleem worden vervangen naar hogere componenten.
QuoteFraai HT. :thumbs-up:

Ik krab mij altijd achter de oren als ik zie of lees wat dan de hardware is. ;)

lees even bovenstaande opmerking, en het is altijd makkelijk om achter je oren te krabben als je zelf de factuur niet moet betalen hé  ;)
Mensen hebben een budget, maken hierbij keuzes hoe ze in eerste instantie de verdeling hiervan doen. Ik vindt het persoonlijk een goede keuze van deze klant om eerst de bouw van zijn ruimte juist te doen, dat verander je niet zomaar, de hardware daarentegen kan in een wip aangepast worden indien nodig en er terug budget is.

MLCinema

Is er overigens gezien de vorm van de ruimte nog nagedacht over 7.2.4? Op zich kunnen de surrounds zoals ze nu hangen dan geconfigureerd worden als sides?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

home@the movies

Quote from: HarrieA on January 25, 2021, 20:15:27
Wederom een mooi stukje werk.

Een brutale vraag, welke prijsklasse moet ik zoiets zien?  10k excl apparatuur?

Laten we zeggen dat je er niet zo heel erg ver naast zit, maar toch wel een beetje ;-) zonder de bouw van de ruimte en de apparatuur uiteraard.

home@the movies

Quote from: Kamdioblitz on January 26, 2021, 18:31:20
Is er overigens gezien de vorm van de ruimte nog nagedacht over 7.2.4? Op zich kunnen de surrounds zoals ze nu hangen dan geconfigureerd worden als sides?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er zijn inderdaad nog kabels voorzien om eventueel nog rears bij te hangen, ook dat was een budgettaire beperking voorlopig.

MLCinema

Zolang de kabels er maar zitten. Dat is het belangrijkste. Ik heb zowel heights als sides achteraf moeten doen en dat is gewoon een crime. Krijg je nooit netjes.

Maar complimenten Werner. Geslaagd project. Daar krijg je vast voldoening uit. Stukken leuker dan vanuit een showroom iets te verkopen kan ik mij zo voorstellen.

Hoewel jezelf aankijken en weten dat wat je geadviseerd hebt een klant blij maakt ook voldoening geeft. Doen jullie veel van dergelijke trajecten per jaar normaal gesproken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

home@the movies

#38
Quote from: Kamdioblitz on January 26, 2021, 19:41:16
Zolang de kabels er maar zitten. Dat is het belangrijkste. Ik heb zowel heights als sides achteraf moeten doen en dat is gewoon een crime. Krijg je nooit netjes.

Maar complimenten Werner. Geslaagd project. Daar krijg je vast voldoening uit. Stukken leuker dan vanuit een showroom iets te verkopen kan ik mij zo voorstellen.

Hoewel jezelf aankijken en weten dat wat je geadviseerd hebt een klant blij maakt ook voldoening geeft. Doen jullie veel van dergelijke trajecten per jaar normaal gesproken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, ons advies is altijd, als je nog geen budget hebt om het direct te doen, zorg dan op zijn minst dat je kabels of wachthuizen legt om later nog zaken te kunnen toevoegen.
Als je je hele ruimte weer overhoop moet gooien en zaken uitbreken, dat is inderdaad gewoon doodzonde, je kan uiteraard nooit alles op voorhand voorzien, zoveel jaar geleden konden we niet weten dat er ooit speakers in het plafond zouden komen ;-)
Ik haal inderdaad heel erg veel voldoening uit het bouwen van ruimtes, steeds weer een fijn gevoel als je de smile op klanten hun gezicht ziet waneer de ruimte vorm begint aan te nemen, en ik doe het ook zo graag.
Het jammere is dat het zo tijdrovend is en dat ik het mijzelf vaak moeilijk maak om het altijd zelf te willen doen, dat heeft als nadeel dat ik vaak andere zaken even uit het oog verlies , iets wat mensen die mij kennen hier al wel eens ondervonden hebben ;-)
We bouwen wel wat ruimtes op een jaar ja, al zijn ze uiteraard lang niet allemaal zo groot en uitgebreid, het gaat van woonkamer oplossingen over kleine bescheiden ruimtes tot dit soort ruimtes en vaak nog wat groter :-)
Voor ons is elk project even belangrijk, dat klinkt ongelooflijk melig maar meen ik echt, mensen met een kleiner budget sparen vaak bijzonder lang om hun droom te realiseren, ook die ruimtes verdienen gewoon evenveel aandacht en afwerking.

wolfkampf

#39
Ik denk dat we ook al beter kabelgootjes in de vloer moeten aanbrengen  :tounge: misschien komt er in de toekomst ook wel geluid van onderaf.. lijkt me niet onlogisch.  Een vallende sleutel op de vloer,  het geluid van een rivier als je in de boot zit etc etc voegt denk ik net zoveel toe als atmos.  Het lijkt mij gaaf   :popcorn:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Staaled

Quote from: reza on January 26, 2021, 16:44:39
Want?
Ik begrijp je logica niet..
Een 4700 kan geen 5 speakers aansturen in een redelijk "kleine" ruimte?

Quote from: home@the movies on January 26, 2021, 18:15:58
Dat klopt absoluut, de Klipschen hebben van nature uit al een hoog rendement, die 4700 doet echt wel zijn ding hoor. 2 actieve subs nemen het grote laag geweld voor hun rekening.
Een ruimte zoals dit bouw je maar één keer, de hardware kan zonder enig probleem worden vervangen naar hogere componenten.
lees even bovenstaande opmerking, en het is altijd makkelijk om achter je oren te krabben als je zelf de factuur niet moet betalen hé  ;)
Mensen hebben een budget, maken hierbij keuzes hoe ze in eerste instantie de verdeling hiervan doen. Ik vindt het persoonlijk een goede keuze van deze klant om eerst de bouw van zijn ruimte juist te doen, dat verander je niet zomaar, de hardware daarentegen kan in een wip aangepast worden indien nodig en er terug budget is.

Helder.
Het is ook niet vervelend bedoeld.

Ik zie nou eenmaal graag in een dergelijke ruimte de potentie maximaal benut worden, meer niet. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)